W 2012 roku Chevrolet sprzedał 194 650[i] samochodów w Europie Zachodniej i Środkowej[ii]. Tym samym firma uzyskała największy w swojej historii udział w rynku, wynoszący 1,28%.
W porównaniu z rokiem 2011 Chevrolet odnotował wzrost sprzedaży w siedmiu krajach Europy Zachodniej i Środkowej. Pięć państw osiągnęło w 2012 r. rekordowy udział w rynku: Austria (1,25%), Estonia (1,80%), Francja (1,06%), Niemcy (0,87%) oraz Polska (3,18%).

„Pomimo trudnej sytuacji rynkowej w Europie zanotowaliśmy czwarty z kolei rok ze wzrostem udziału w rynku, a także utrzymaliśmy wyższy udział w sprzedaży do klientów indywidualnych, niż nasi konkurenci”, powiedziała Susan Docherty, prezes i dyrektor zarządzająca Chevrolet Europe. „W tym roku w salonach Chevroleta pojawi się miejski SUV Trax, odświeżony Spark, zmodernizowany SUV Captiva oraz nowy Chevrolet Corvette Stingray, co otwiera przed nami ekscytujące możliwości dalszego rozwoju”, dodała Docherty.

Najlepiej sprzedającym się modelem Chevroleta w Europie Zachodniej i Środkowej było miejskie Aveo, które trafiło do 54 850 klientów. Chevrolet Spark zdobył 4% udziału w segmencie i sprzedał się w liczbie 47 640 egzemplarzy, natomiast Cruze, obecnie oferowany jako sedan, hatchback i kombi, osiągnął łączną sprzedaż na poziomie 40 550 sztuk i udział w segmencie na poziomie 7 procent. Chevrolet Cruze jest najlepiej sprzedającym się na świecie modelem Chevroleta. Od momentu debiutu w 2009 roku w ręce klientów trafiło już ponad 1,9 miliona egzemplarzy tego modelu.

Oferowane w wersjach siedmiomiejscowych SUV Chevrolet Captiva oraz rodzinny van Chevrolet Orlando nadal cieszą się dużym zainteresowaniem klientów, sprzedając się odpowiednio w liczbie 23 620 i 23 270 egzemplarzy w 2012 r. Model Orlando jest teraz oferowany również z turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1,4 litra. Kultowy Chevrolet Camaro, lider segmentu w Stanach Zjednoczonych, trafił w pierwszym pełnym roku sprzedaży w Europie do 2 160 odbiorców.

W sumie w Europie[iii] Chevrolet sprzedał w 2012 r. rekordową liczbę 541 760 samochodów, co przekłada się na rekordowo wysoki udział w rynku na poziomie 2,89%.

„Cieszymy się, że w 2012 roku już szósty raz z rzędu Chevrolet był w Rosji numerem jeden wśród importowanych marek. W ubiegłym roku sprzedaliśmy tam 205 040 samochodów osobowych i SUV-ów, co stanowi wzrost o 31 560 sztuk i przekłada się na udział w rynku na poziomie 6,84%,” powiedział James Bovenzi, prezes i dyrektor zarządzający GM Russia and Commonwealth of Independent States.

Oprócz tego w 2012 roku Chevrolet sprzedał również 8 310[iv] aut osobowych i użytkowych w Izraelu, który jest częścią Chevrolet Europe.

[i] Wstępna liczba rejestracji – cały rynek samochodów (samochody osobowe i lekkie samochody dostawcze).

[ii] Zachodnia i Środkowa Europa obejmuje kraje należące do Unii Europejskiej oraz Albanię, Bośnię i Hercegowinę, Chorwację, Macedonię, Serbię, Czarnogórę, Norwegię, Szwajcarię, Turcję i inne europejskie państwa (Andora, Islandia)

[iii] Liczba ta obejmuje 42 państwa: kraje Europy Zachodniej i Środkowej, Rosję, Ukrainę, Uzbekistan, Kazachstan oraz inne kraje należące do Wspólnoty Niepodległych Państw.

[iv] Dane sprzedaży w Izraelu nie zostały uwzględnione we wcześniej wymienionych wynikach sprzedaży.

źródło: Moto Target

Tagi:

Data publikacji:

Ostatnie wiadomości dla marki Chevrolet

W 2012 roku Chevrolet sprzedał 194 650[i] samochodów w Europie Zachodniej i Środkowej[ii]. Tym samym firma uzyskała największy w swojej historii udział w rynku, wynoszący 1,28%. W porównaniu z rokiem 2011 Chevrolet odnotował wzrost sprzedaży w siedmiu krajach Europy Zachodniej i Środkowej. Pięć państw osiągnęło w 2012 r. rekordowy udział w rynku: Austria (1,25%), Estonia (1,80%), Francja (1,06%), Niemcy (0,87%) oraz Polska (3,18%). „Pomimo trudnej sytuacji rynkowej w...

» Czytaj więcej
Data publikacji:

W 2012 roku Chevrolet sprzedał 194 650[i] samochodów w Europie Zachodniej i Środkowej[ii]. Tym samym firma uzyskała największy w swojej historii udział w rynku, wynoszący 1,28%. W porównaniu z rokiem 2011 Chevrolet odnotował wzrost sprzedaży w siedmiu krajach Europy Zachodniej i Środkowej. Pięć państw osiągnęło w 2012 r. rekordowy udział w rynku: Austria (1,25%), Estonia (1,80%), Francja (1,06%), Niemcy (0,87%) oraz Polska (3,18%). „Pomimo trudnej sytuacji rynkowej w...

» Czytaj więcej
Data publikacji:

W 2012 roku Chevrolet sprzedał 194 650[i] samochodów w Europie Zachodniej i Środkowej[ii]. Tym samym firma uzyskała największy w swojej historii udział w rynku, wynoszący 1,28%. W porównaniu z rokiem 2011 Chevrolet odnotował wzrost sprzedaży w siedmiu krajach Europy Zachodniej i Środkowej. Pięć państw osiągnęło w 2012 r. rekordowy udział w rynku: Austria (1,25%), Estonia (1,80%), Francja (1,06%), Niemcy (0,87%) oraz Polska (3,18%). „Pomimo trudnej sytuacji rynkowej w...

» Czytaj więcej
Data publikacji:

W 2012 roku Chevrolet sprzedał 194 650[i] samochodów w Europie Zachodniej i Środkowej[ii]. Tym samym firma uzyskała największy w swojej historii udział w rynku, wynoszący 1,28%. W porównaniu z rokiem 2011 Chevrolet odnotował wzrost sprzedaży w siedmiu krajach Europy Zachodniej i Środkowej. Pięć państw osiągnęło w 2012 r. rekordowy udział w rynku: Austria (1,25%), Estonia (1,80%), Francja (1,06%), Niemcy (0,87%) oraz Polska (3,18%). „Pomimo trudnej sytuacji rynkowej w...

» Czytaj więcej
Data publikacji:

W 2012 roku Chevrolet sprzedał 194 650[i] samochodów w Europie Zachodniej i Środkowej[ii]. Tym samym firma uzyskała największy w swojej historii udział w rynku, wynoszący 1,28%. W porównaniu z rokiem 2011 Chevrolet odnotował wzrost sprzedaży w siedmiu krajach Europy Zachodniej i Środkowej. Pięć państw osiągnęło w 2012 r. rekordowy udział w rynku: Austria (1,25%), Estonia (1,80%), Francja (1,06%), Niemcy (0,87%) oraz Polska (3,18%). „Pomimo trudnej sytuacji rynkowej w...

» Czytaj więcej
Data publikacji: