Wyróżnienie to jest kolejnym dowodem wysokich standardów Renault w dziedzinie bezpieczeństwa biernego i czynnego. Renault było pierwszym producentem, który uzyskał 5 gwiazdek w testach Euro NCAP w 2001 roku dla modelu Laguna. Renault Clio, które sprzedało się w ilości ponad 11 mln sztuk (jeśli uwzględnimy wszystkie generacje tego modelu), nieustannie udostępniało rzeszom klientów elementy wyposażenia zastrzeżone dotychczas dla wyższych segmentów, zaczynając od wyposażenia podnoszącego bezpieczeństwo.

KIEDY EMOCJE, JAKICH DOSTARCZA NOWE CLIO, IDĄ W PARZE Z BEZPIECZEŃSTWEM
Renault zadbało w Nowym Clio o doskonały poziom bezpieczeństwa czynnego i biernego. Rok 2012 był dla niezależnej organizacji Euro NCAP nowym etapem w ocenie bezpieczeństwa czynnego i biernego (obejmującej obecnie 4 kryteria). Wyniki Nowego Renault Clio okazały się modelowe: 88% za ochronę dorosłych, 89% za ochronę dzieci, 66% za ochronę pieszych i 99% za systemy wspomagające prowadzenie. Dzięki otrzymanej nocie 85%, Nowe Renault Clio uzyskało jeszcze lepszy wynik niż model poprzedniej generacji, plasując się na czele segmentu i może się wręcz poszczycić najlepszą w nim oceną za bezpieczeństwo dzieci, zderzenie z pieszym i wyposażenie podnoszące bezpieczeństwo. Dzięki tym wynikom Nowe Renault Clio zostało uznane przez Euro NCAP najlepszym samochodem roku 2012.

Wszystkie wersje tego modelu są wyposażone w ESC, ASR, ABS i wspomaganie nagłego hamowania oraz zmienne, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego i ogranicznik-regulator prędkości. W zakresie bezpieczeństwa biernego, wzmocniona konstrukcja nadwozia została wykonana ze stali o bardzo wysokim współczynniku sprężystości.

Lista systemów ochronnych, w który jest wyposażony ten samochód, jest imponująca: czołowe poduszki powietrzne o większej skuteczności działania, poduszki boczne chroniące głowę i klatkę piersiową z podwójnym czujnikiem zapewniającym szybsze wykrycie zderzenia, pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami napięcia (na przednich siedzeniach), zagłówki chroniące przed skutkami zderzenia tylnego, ograniczniki napięcia pasów (na tylnych siedzeniach), poprzeczka przytrzymująca bagaże, siedzenia z systemem zapobiegania zjawisku nurkowania (Fix4Sure), 3-punktowy system mocowania fotelików dla dzieci na 3 miejscach (1 z przodu + 2 bocznych z tyłu) i 4 homologowane możliwe ustawienia w przypadku mocowania fotelika pasami oraz sygnał przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa (SBR) na wszystkich miejscach (dźwiękowy i świetlny). Dostępna w opcji kamera i radar cofania pomagają w obserwacji najbliższego otoczenia. Nowe Renault Clio oferuje również wspomaganie ruszania pod górę dla niemal wszystkich dostępnych silników.

Renault prowadzi od ponad 50 lat badania i prace rozwojowe nad technologiami podnoszącymi poziom bezpieczeństwa w samochodach marki. W swoich działaniach Renault opiera się na doświadczeniu dotyczącym rzeczywistego poziomu bezpieczeństwa uzyskanym dzięki analizie wypadków. W 2001 roku Renault Laguna jako pierwszy samochód w historii uzyskała maksymalną ocenę 5 gwiazdek w crash-testach Euro NCAP. Od tamtej chwili podobny wynik uzyskało 12 modeli – w tym Clio 3 w 2005 roku – i to pomimo stałego zaostrzania kryteriów przez tę europejską organizację. Renault dysponuje więc gamą pojazdów reprezentujących najwyższy poziom bezpieczeństwa we wszystkich kategoriach oraz posiada uznaną pozycję w tej dziedzinie w europejskim sektorze samochodowym.

SAGA CLIO − 22 LATA TEGO SAMOCHODU POSIADAJĄCEGO WSZYSTKIE ATUTY DUŻYCH AUT
Od 1990 roku, w którym została wprowadzona pierwsza generacja Clio, trwa nieprzerwany sukces tego małego miejskiego samochodu. 22 lata sukcesów i ponad 11 mln sprzedanych egzemplarzy. Jaki jest przepis na sukces? Komfort, uniwersalny charakter, bezpieczeństwo, jakość wykonania, ale również wysoki poziom wyposażenia plasują ten model w awangardzie segmentu. Krótko mówiąc, Clio nieustannie wprowadzało standardy dużych samochodów do segmentu małych aut.

W 1990 roku Clio zastąpiło bardzo popularne Renault 5 w segmencie małych samochodów. Nowy model był zdecydowanie wyżej pozycjonowany. Jego design spodobał się i nie trzeba było długo czekać na nagrody, poczynając od tak cenionego tytułu jak „samochód roku 1991”. Clio szybko stało się modelem, który wyznacza standardy w swojej kategorii.

Do popularnych wersji dołączyły wersje sportowe Clio S, Clio 16V (1991) czy Clio Williams 2.0 16V (1993). Clio Baccara (1991) definitywnie ustaliło pozycję tego małego samochodu o wszystkich atutach dużego auta dzięki swojemu wyposażeniu, nigdy dotąd nieoferowanemu w tym segmencie: dwukolorowa tapicerka siedzeń, gałka dźwigni zmiany biegów z drzewa orzechowego, fotel kierowcy
z regulacją wysokości i podparcia lędźwiowego, klimatyzacja, umieszczony pod kierownicą pilot sterujący radioodtwarzaczem, wspomaganie układu kierowniczego − to były zdecydowanie wszystkie atrybuty aut wyższej klasy. A co powiedzieć o ok. 50 eksperymentalnych elektrycznych Clio udostępnionych w systemie wypożyczalni miejskich w Saint-Quentin-en-Yvelines (Francja) w ramach niezwykle awangardowego projektu „Praxitèle” w 1997 roku?

W 1998 roku, po wyprodukowaniu niemal 4 milionów Clio w 7 krajach, została wprowadzona druga generacja tego modelu. Miała ona w jeszcze większym stopniu oferować wszystkie cechy dużego samochodu. Dzięki niej bezpieczeństwo znalazło się w zasięgu wszystkich użytkowników. Model posiadał w standardzie ABS i nowe poduszki SRP kierowcy i pasażera we wszystkich wersjach oraz poduszki boczne i wspomaganie układu kierowniczego, również w standardzie. W 2000 roku Clio nabrało mocy w wersji opracowanej przez Renault Sport – Clio 2.0 16V i Clio V6 24V z centralnie umieszczonym z tyłu silnikiem o mocy 230 koni!

W 2001 roku, po wyprodukowaniu ponad 1,9 miliona sztuk, Clio II zostało poddane szeroko zakrojonemu restylingowi. Otrzymało wówczas system wspomagania nagłego hamowania, napinacze pasów bezpieczeństwa i czujniki deszczu i światła oraz silnik K9K turbo diesel 1.5 dCi Common Rail.

Clio III zostało wprowadzone w 2005 roku. Clio II nadal kontynuowało swoją piękną karierę pod nazwą Clio Campus. Clio było również pierwszym samochodem w segmencie, w którym została wprowadzona karta hands free oraz w wybranych poziomach wyposażenia radar cofania. Pod względem bezpieczeństwa Clio III osiągnęło po prostu doskonały poziom: jako pierwsze auto w kategorii zdobyło 5 gwiazdek w crash-testach Euro NCAP, było wyposażone w wyjątkowy układ hamowania (ABS z korektorem siły hamowania i wspomaganiem nagłego hamowania), można było również zamówić system dynamicznej kontroli toru jazdy (ESP). Tak wyposażone Clio, jako jedyny samochód, po raz drugi otrzymało tytuł Samochodu Roku (Car Of The Year) w 2006!

Również w 2006 roku pojawiło się Clio Renault Sport, które zostało powszechnie uznane za wyjątkowe sportowe auto. Były to wersje Clio 2.0 16V i Clio V6 24V o mocy 230 KM z napędem na tył i umieszczonym centralnie z tyłu silnikiem. Na swoje 18. urodziny w 2008 roku Clio sprezentowało sobie pierwszą wersję kombi, a w fazie 2 pojawił się w nim system wbudowanej nawigacji Carminat TomTom sygnalizujący niebezpieczne miejsca, a następnie bardzo szybko zostały wprowadzone funkcje informacje o ruchu drogowym i pogodzie w czasie rzeczywistym, co jeszcze bardziej zwiększyło bezpieczeństwo podróży.

I, II, III i w 2012 rok – Clio IV!
Najnowsza generacja tego modelu jest ucieleśnieniem nowej stylistyki Renault, która ma być prosta, zmysłowa i ciepła. Oczekiwany przez wszystkich nowy model błyskawicznie przyciągnął uwagę publiczności i zebrał pierwsze laury od prasy. W pierwszym kwartale 2013 r. pojawią się również w sprzedaży nowe wersje Grandtour i R.S.

Tagi:

Data publikacji:

Ostatnie wiadomości dla marki Renault

Wyróżnienie to jest kolejnym dowodem wysokich standardów Renault w dziedzinie bezpieczeństwa biernego i czynnego. Renault było pierwszym producentem, który uzyskał 5 gwiazdek w testach Euro NCAP w 2001 roku dla modelu Laguna. Renault Clio, które sprzedało się w ilości ponad 11 mln sztuk (jeśli uwzględnimy wszystkie generacje tego modelu), nieustannie udostępniało rzeszom klientów elementy wyposażenia zastrzeżone dotychczas dla wyższych segmentów, zaczynając od wyposażenia...

» Czytaj więcej
Data publikacji:

Wyróżnienie to jest kolejnym dowodem wysokich standardów Renault w dziedzinie bezpieczeństwa biernego i czynnego. Renault było pierwszym producentem, który uzyskał 5 gwiazdek w testach Euro NCAP w 2001 roku dla modelu Laguna. Renault Clio, które sprzedało się w ilości ponad 11 mln sztuk (jeśli uwzględnimy wszystkie generacje tego modelu), nieustannie udostępniało rzeszom klientów elementy wyposażenia zastrzeżone dotychczas dla wyższych segmentów, zaczynając od wyposażenia...

» Czytaj więcej
Data publikacji:

Wyróżnienie to jest kolejnym dowodem wysokich standardów Renault w dziedzinie bezpieczeństwa biernego i czynnego. Renault było pierwszym producentem, który uzyskał 5 gwiazdek w testach Euro NCAP w 2001 roku dla modelu Laguna. Renault Clio, które sprzedało się w ilości ponad 11 mln sztuk (jeśli uwzględnimy wszystkie generacje tego modelu), nieustannie udostępniało rzeszom klientów elementy wyposażenia zastrzeżone dotychczas dla wyższych segmentów, zaczynając od wyposażenia...

» Czytaj więcej
Data publikacji:

Wyróżnienie to jest kolejnym dowodem wysokich standardów Renault w dziedzinie bezpieczeństwa biernego i czynnego. Renault było pierwszym producentem, który uzyskał 5 gwiazdek w testach Euro NCAP w 2001 roku dla modelu Laguna. Renault Clio, które sprzedało się w ilości ponad 11 mln sztuk (jeśli uwzględnimy wszystkie generacje tego modelu), nieustannie udostępniało rzeszom klientów elementy wyposażenia zastrzeżone dotychczas dla wyższych segmentów, zaczynając od wyposażenia...

» Czytaj więcej
Data publikacji:

Wyróżnienie to jest kolejnym dowodem wysokich standardów Renault w dziedzinie bezpieczeństwa biernego i czynnego. Renault było pierwszym producentem, który uzyskał 5 gwiazdek w testach Euro NCAP w 2001 roku dla modelu Laguna. Renault Clio, które sprzedało się w ilości ponad 11 mln sztuk (jeśli uwzględnimy wszystkie generacje tego modelu), nieustannie udostępniało rzeszom klientów elementy wyposażenia zastrzeżone dotychczas dla wyższych segmentów, zaczynając od wyposażenia...

» Czytaj więcej
Data publikacji: