Podczas sześciu miesięcy światowej wystawy Expo Mediolan 2015, marki Fiat Chrysler Automobiles zorganizowały szereg istotnych inicjatyw w ramach globalnego partnerstwa, potwierdzając tym samym zaangażowanie Grupy w tematykę zrównoważonego rozwoju.

31 października 2015 r. zakończyła się Expo 2015, największa w historii wystawa poświęcona odżywaniu i żywieniu, która przekształciła Mediolan i Włochy w światową ekspozycję, w której 144 kraje pokazały to, co najlepsze w ich kulturze.
Temat tego wydarzenia, „Wyżywienie planety, energia dla życia”, przyciągnął w ciągu sześciu miesięcy miliony odwiedzających z całego świata, którzy tłumnie odwiedzali pawilony wystawowe, towarzysząc konfrontacji pomysłów i rozwiązań w zakresie żywienia, dla przyszłego zrównoważonego rozwoju.

Grupy FCA i CNH Industrial, oficjalni, globalni partnerzy Expo Mediolan 2015, znalazły się wśród wielkich gwiazd imprezy poprzez dostarczenie floty samochodów oraz odgrywając ważną rolę w uporządkowanym planie komunikacji. W sumie wykorzystano 105 samochodów, by uświadomić odwiedzającym ważkość tematu zrównoważonej mobilności, w której samochody FCA wiodą prym dzięki osiąganiu niskiej emisji spalin i stosowaniu alternatywnych paliw. Wśród udostępnionych aut było 71 Fiatów 500L Natural Power zasilanych metanem, 10 Fiatów 500L Living, 4 Fiaty 500L Trekking, 10 Fiatów 500e (zasilanych elektrycznie, do wewnętrznego użytku na terenie przestrzeni wystawowej), 6 Jeepów Grand Cherokee, 2 Lancie Voyager i 2 Maserati Quattroporte, wykorzystane, jako modele wystawowe.
Fiaty 500L zostały udostępnione delegacjom 40 państw w ramach „Share&Drive”, nowej usługi car sharing, wykorzystującej UconnectTM. Dzięki innowacyjnemu systemowi infotainment, można było obsługiwać „Share&Drive” za pośrednictwem prostej aplikacji na smartfony z systemem operacyjnym Apple iOS lub Google Android. Zarejestrowani kierowcy mogli używać swoich telefonów komórkowych do wcześniejszej rezerwacji samochodu, lokalizowania go, otwierania i zamykania drzwi oraz kończenia sesji wypożyczenia na wszystkich parkingach, wyznaczonych bezpośrednio przez aplikację.
Liczby potwierdzają sukces przedsięwzięcia: ponad 6700 wypożyczeń, 26 000 godzin eksploatacji i ponad 270 000 przejechanych kilometrów. Pozytywne są również oceny użytkowników usługi po zakończeniu jazdy, ze średnią oceną 4,7 na 5. Najaktywniejszą delegacją w „Share&Drive” była delegacja z Kazachstanu, następnie ze Szwajcarii i Irlandii, a pierwszymi, którzy skorzystali z usługi byli przedstawiciele Sułtanatu Brunei. Wszyscy mogli korzystać ze wskazówek eco:Drive, oprogramowania, dzięki któremu świadoma jazda pozwala zmniejszyć spalanie paliwa i emisję CO2.

Partnerstwo z Expo opierało się na wspólnym zainteresowaniu tematem zrównoważonego rozwoju, wątkiem przewodnim całej wystawy, stawiającym na rozwój oszczędnych i mniej zanieczyszczających środowisko samochodów. Zaangażowanie w znalezienie innowacyjnych rozwiązań i udostępnienie ich szerokiej rzeszy Klientów, tak by odpowiedzialnie mogli z nich skorzystać, było głównym motywem całej imprezy, promowanym na wielorakie sposoby i w każdym środowisku. Expo było wyzwaniem, które przekształciło się w niezwykłą wystawę.
Pozostając ciągle w temacie mobilności, FCA zacieśniła współpracę z głównymi firmami wypożyczającymi samochody, oferując przy okazji Expo wyjątkowo korzystne warunki. W ten sposób auta różnych marek FCA stały się „oficjalnymi samochodami” odwiedzających Expo.

Komunikacja 360º.
Przy okazji Expo, FCA opracowała istotny plan komunikacji, w której logo Expo Mediolan 2015 znalazło się we wszystkich kampaniach reklamowych wszystkich marek FCA w Europie i ożywiło Mediolan inicjatywami poszczególnych marek. FCA znalazła również ważne miejsce na przestrzeni wystawowej, zajmującej 200 m2 w Pawilonie Korporacyjnym i witała gości wystawy swoją kampanią reklamową, na którą składały się ogromne tablice reklamowe, plakaty i sugestywne instalacje wideo. Przygotowana w bardzo ruchliwym przejściu na stacji Rho i w pobliżu głównych wejść na Expo 2015, kampania posługiwała się uniwersalnym językiem flag, przekazującym komunikat, że FCA w roli partnera globalnego wita gości z całego świata.
Aby umożliwić śledzenie wszystkich atrakcji, powstała zakładka w całości poświęcona Expo Milano 2015. Zakładka ta jest zintegrowana z portalem grupy FCA pod adresem: http://www.fcagroup.com/it-it/expo_2015/Pages/default.aspx i podzielona jest na trzy części: „Social Pulse”, „Expo Diary” i „Events”. Znajdują się w niej informacje na temat wszystkich organizowanych przez FCA imprez oraz treści o charakterze społecznościowym, pochodzące ze stron marek Grupy oraz z innych źródeł powiązanych z wystawą. Poza tym, w trakcie tych kilku miesięcy zrodziła się relacja, powstała dzięki współpracy 12 blogerów pochodzących z różnych krajów, którzy opowiadali o różnych inicjatywach.
FCA występowała również w roli gwiazdy podczas serii spotkań poświęconych zrównoważonemu rozwojowi. Przedstawione pomysły oraz innowacyjne projekty przypomniały o zaangażowaniu Grupy, która ponownie, nieprzypadkowo, już siódmy raz z rzędu znalazła się w Dow Jones Sustainability Index (DJSI) World – prestiżowym zestawieniu, do którego dopuszczone zostały tylko 3 firmy z 33 ocenianych przez RobecoSAM, spółkę specjalizującą się w zrównoważonych inwestycjach.
Także inne inicjatywy Grupy FCA na przestrzeni wystawowej stanowiły atrakcję dla odwiedzających. Mogli oni zakupić oficjalne produkty reklamowe w „The Store”, oficjalnym punkcie sprzedaży Mopar, marce zajmującej się usługami, obsługą Klienta, oryginalnymi częściami zamiennymi oraz akcesoriami dla FCA. Również Fiat Professional wspierał swoją obecnością pawilon Stanów Zjednoczonych, poprzez sześć Fiatów Ducato, występujących w roli „Food Trucków” w strefie Food Truck Nation. Poza tym, każda marka przygotowała imprezy, które przez sześć miesięcy ożywiały Mediolan i nie tylko.

Alfa Romeo.
4 maja, kilka dni po otwarciu Expo, Alfa Romeo włączyła się do gry z „Zanetti and Friends Match for Expo Mediolan 2015″. Odbyło się wielkie święto sportu i solidarności: najlepsi czynni zawodowo piłkarze oraz wielu mistrzów ostatnich czasów spotkało się na stadionie San Siro, siedząc za kierownicami samochodów Alfa Romeo, ale wychodząc też na boisko, aby promować sport i kulturę żywienia i świętując symbolicznie rozpoczęcie Światowej Wystawy w Mediolanie.
W czerwcu Mediolan pokrył się czerwienią Alfy Romeo, aby świętować 105. rocznicę powstania marki oraz wprowadzenie na rynek nowej Giulii, kwintesencji nowego wzorca marki i najwyższego wyrazu włoskiej doskonałości stylistycznej i technologicznej. Związek z miastem został podkreślony za pośrednictwem różnych akcji komunikacyjnych, prowadzonych w symbolicznych miejscach dzielnicy San Babila. Publiczność mogła na przykład podziwiać zachwycającą Alfę 4C Spider na placu o tej samej nazwie. Kolejna inicjatywa miała miejsce w centrum handlowym „Brian & Barry Building”. Na oknach pierwszego piętra jego fasady zostało umieszczonych 17 ledowych ekranów, które pokazywały dynamiczne obrazy, tworząc pełny, technologiczny „brand experience”. Natomiast wieczorem 24 czerwca,12 pięter popularnego centrum handlowego zostało oświetlone na czerwono i ozdobione nowym logo Alfy Romeo. W okresie tym centrum handlowe „Brian & Barry Building” zarejestrowało około 35 000 Klientów tygodniowo.

Fiat.
W następnym miesiącu, z okazji wprowadzenia na rynek Nowej 500 i 58. rocznicy powstania „Cinquino”, Fiat – na łąkach parku Sempione oraz ogromnego placu Arco della Pace – zorganizował „500 Day”, w którym uczestniczyło 15 000 osób. W kluczowym momencie imprezy, Fiat 500 ustanowił światowy rekord Guinnessa w kategorii „Largest human car image”: 500 osób odtworzyło niepowtarzalną linię Fiata 500, tworząc ogromną „ludzką” mozaikę, wewnątrz długiego na 15 metrów profilu.
Również w Mediolanie, w lipcu można było podziwiać 500 Arcimbolda, samochód pokryty owocami i warzywami, który sławił włoskie smaki i kreatywność. Do jego realizacji wykorzystano sześć tysięcy plastrów pomarańczy i tysiąc truskawek, na wzór dzieł Giuseppe Arcimboldo, mediolańskiego artysty, który zainspirował również Foody – maskotkę Expo 2015.
Fiat zaznaczył ponadto swoją obecność na Triennale i w Eataly.

Logo Expo ozdobiło serię specjalną bestsellerowej 500L: 500L EXPO, wyróżniającą się wyrafinowanym, dwukolorowym nadwoziem oraz limitowanym znaczkiem, jak i systemem UconnectTM. Prawdziwym klejnotem tego samochodu jest silnik turbo 1.4 T-Jet o mocy 120 KM, z podwójnym zasilaniem LPG i benzyna. Zastosowanie silnika Bi-Fuel doskonale współgra z zaangażowaniem w zrównoważoną mobilność. Fiat jest jedyną marką proponującą dwie linie produktu zasilane LPG (gama EasyPower) lub metanem (Natural Power), które pozwoliły mu podbić rynek europejski w kategorii alternatywnych paliw. W inicjatywie wzięła udział Grupa Intesa Sanpaolo, która była także oficjalnym partnerem imprezy.

Marka Fiat była obecna na terenie wystawowym Expo z projektem wyjątkowego, miejskiego wzornictwa, zgodnego z wartościami wystawy i zrównoważonego rozwoju przyjaznego dla środowiska: skrzynki, donice i ławki zostały pokryte specjalnym lakierem oczyszczającym powietrze. Wyglądało to tak, jak gdyby dzięki Fiatowi rośliny zasadzone w donicach mogły „pomnażać” swoje zalety, przyczyniając się do ulepszania otaczającego je powietrza. Ponadto, osiem skrzynek to prawdziwe instalacje artystyczne stworzone dla Fiata przez projektanta Fabio Novembre, który wykonał je w skali 1:1 w kształcie Fiata 500.

Jeep.
Miastem zawładnął również off-roadowy styl Jeepa, dzięki inicjatywom zorganizowanym przez markę, począwszy od „JSet Replay The Stage”, eleganckiej restauracji-cocktail baru-znajdującej się na placu Gae Aulenti oraz Temporary Store. W tym ostatnim można było zakupić oficjalną kolekcję reklamową i podziwiać całą jej gamę: możliwość ta przyciągnęła około 10 000 odwiedzających. Wyróżniając się na wszystkich polach i we wszystkich sytuacjach, Jeep był główną gwiazdą dzielnicy Porta Nuova. Od 8 sierpnia do 25 października, w każdy weekend, na wysokość 20 metrów unosił się balon, prezentując swoim gościom niezwykłą panoramę miasta oraz dając im poczucie wolności, w prawdziwym duchu Jeepa. Z atrakcji tej skorzystało około 3500 osób, które wykonały w sumie 1800 lotów.
Doskonały widok z balonu pozwolił gościom docenić projekt Wheatfield, dzieło z zakresu sztuki traktującej o środowisku, amerykańskiej artystki Agnes Denes, słynącej ze swoich instalacji. Mowa tu o polu pszenicy rozciągającym się na powierzchni pięciu hektarów w samym centrum Porta Nuova, sercu projektu „MiColtivo”.
„The Green Circle” od końca lutego tego roku angażował mieszkańców do poszczególnych faz uprawy. Projekt, zgodny z tematem Expo Mediolan 2015, zwracał uwagę odwiedzających na uniwersalne wartości, takie jak dzielenie się żywnością i energią, ochrona ziemi i środowiska, rozwój społeczny i ekonomiczny w kontekście poszanowania dla jednostki i społeczności.

Lancia.
Lancia związała swoją nazwę ze Światową Wystawą poprzez niekonwencjonalne inicjatywy, które ożywiły Mediolan i w pełni go zdominowały przy okazji premiery nowej Lancii Ypsilon. Na przykład, marka potrafiła przypomnieć o swoim innowacyjnym charakterze, przygotowując „Style and the city”, oryginalną wystawę fotograficzną w Porta Genova, na stacji metra. Po raz pierwszy, jedno z najbardziej dynamicznych miejsc miasta stało się miejscem o charakterze artystycznym. Tematem wystawy był miejski styl. W obiektywach fotografów drogi stały się wybiegami mody, na których można było podziwiać elegancję w codziennym wymiarze.
Wszyscy miłośnicy Lancii Ypsilon ozdobionej ekskluzywnymi elementami dekoracyjnymi, mogli oglądać mały fragment wystawy w „God save the food”, na Via Tortona, restauracji i cocktail barze głównej dzielnicy miasta. Okolice Tortony były od zawsze miejscem spotkań fanów i osób zajmujących się zawodowo niekonwencjonalną modą: każdego dnia około 700 gości mogło podziwiać, obok zdjęć, egzemplarz nowej Lancii Ypsilon w najnowszym kolorze Blu di Blu. Zindywidualizowana Lancia dotarła również do „God save the food” na placu Carmine: na zewnątrz, nowa Lancia Ypsilon przykuwała wzrok gości, którzy w środku lokali odnajdowali elegancję marki na serwetkach i poduszkach. Z kolei przy kanałach Navigli, ponad 1 000 000 osób mogło zobaczyć „Polpy”, instalację artystyczną, która otulała samochód swoimi „mackami”, podkreślając eleganckie wnętrza.

Abarth.
Marka z logo Skorpiona, synonim sportowego ducha i ciągłej ewolucji technicznej, pozwoliła gościom Park Hyatt w Mediolanie, eleganckiego pięciogwiazdkowego hotelu usytuowanego na starówce, przeżyć niezwykłe chwile. Przez cały okres trwania Expo 2015, modele 595 Turismo i 595 Turismo cabrio były do dyspozycji Klientów. Równocześnie, „Mio”, hotelowy bar i bistro, było sceną dla „Abarth Stories@Park Hyatt”: cyklu czterech spotkań, które opowiadały o historii marki w obecności ponad 600-osobowej publiczności.

Tagi:

Data publikacji:

Ostatnie wiadomości dla marki Fiat

Podczas sześciu miesięcy światowej wystawy Expo Mediolan 2015, marki Fiat Chrysler Automobiles zorganizowały szereg istotnych inicjatyw w ramach globalnego partnerstwa, potwierdzając tym samym zaangażowanie Grupy w tematykę zrównoważonego rozwoju. 31 października 2015 r. zakończyła się Expo 2015, największa w historii wystawa poświęcona odżywaniu i żywieniu, która przekształciła Mediolan i Włochy w światową ekspozycję, w której 144 kraje pokazały to, co najlepsze w...

» Czytaj więcej
Data publikacji:

Podczas sześciu miesięcy światowej wystawy Expo Mediolan 2015, marki Fiat Chrysler Automobiles zorganizowały szereg istotnych inicjatyw w ramach globalnego partnerstwa, potwierdzając tym samym zaangażowanie Grupy w tematykę zrównoważonego rozwoju. 31 października 2015 r. zakończyła się Expo 2015, największa w historii wystawa poświęcona odżywaniu i żywieniu, która przekształciła Mediolan i Włochy w światową ekspozycję, w której 144 kraje pokazały to, co najlepsze w...

» Czytaj więcej
Data publikacji:

Podczas sześciu miesięcy światowej wystawy Expo Mediolan 2015, marki Fiat Chrysler Automobiles zorganizowały szereg istotnych inicjatyw w ramach globalnego partnerstwa, potwierdzając tym samym zaangażowanie Grupy w tematykę zrównoważonego rozwoju. 31 października 2015 r. zakończyła się Expo 2015, największa w historii wystawa poświęcona odżywaniu i żywieniu, która przekształciła Mediolan i Włochy w światową ekspozycję, w której 144 kraje pokazały to, co najlepsze w...

» Czytaj więcej
Data publikacji:

Podczas sześciu miesięcy światowej wystawy Expo Mediolan 2015, marki Fiat Chrysler Automobiles zorganizowały szereg istotnych inicjatyw w ramach globalnego partnerstwa, potwierdzając tym samym zaangażowanie Grupy w tematykę zrównoważonego rozwoju. 31 października 2015 r. zakończyła się Expo 2015, największa w historii wystawa poświęcona odżywaniu i żywieniu, która przekształciła Mediolan i Włochy w światową ekspozycję, w której 144 kraje pokazały to, co najlepsze w...

» Czytaj więcej
Data publikacji:

Podczas sześciu miesięcy światowej wystawy Expo Mediolan 2015, marki Fiat Chrysler Automobiles zorganizowały szereg istotnych inicjatyw w ramach globalnego partnerstwa, potwierdzając tym samym zaangażowanie Grupy w tematykę zrównoważonego rozwoju. 31 października 2015 r. zakończyła się Expo 2015, największa w historii wystawa poświęcona odżywaniu i żywieniu, która przekształciła Mediolan i Włochy w światową ekspozycję, w której 144 kraje pokazały to, co najlepsze w...

» Czytaj więcej
Data publikacji: