Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited

Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited

Wstęp

Za oceanem jedna z najpopularniejszych terenówek, w Europie zdobywa coraz większą popularność. Mowa oczywiście o samochodzie Jeep Cherokee. Przez 26 lat produkcji ten model doczekał się czterech typów tego samochodu. Pierwszy Cherokee z fabryki wyjechał w 1984 roku, jednak został zaprojektowany 6 lat wcześniej wspólnie z inżynierami Renault. Obecny model został zaprezentowany podczas New York International Auto Show w 2007 roku. Nasz test przeprowadziliśmy poza asfaltowymi drogami, aby sprawdzić czy najnowszy SUV tej amerykańskiej firmy sprawdzi się w trudniejszym terenie.

Stylistyka

Samochód został zbudowany na płycie podłogowej z modelu Dodge Nitro. W porównaniu do swojego poprzednika, auto jest bardziej kanciaste. Skoro auto terenowe, to oczywiście koło zapasowe na tylnych drzwiach? Otóż nie. W najnowszej wersji modelu zostało umieszczone pod podłogą bagażnika, natomiast same drzwi otwierają się do góry. To kolejna nowość w porównaniu do poprzednich wersji auta. Wszechobecne kanty oraz duża ilość chromu stwarzają wrażenie, że ten samochód wygląda na bardzo masywny.

Wnętrze

Tak jak wygląd zewnętrzny, wnętrze też stało się bardziej kanciaste. Dzięki temu auto wydaje się bardziej przestronne. Bez problemu wybierzemy się nim wraz z trzema kolegami z pracy na lekki off-road. Jasna tapicerka oraz kremowe, skórzane fotele przykuwają uwagę w pierwszej kolejności. Zegary umieszczone na tablicy rozdzielczej zostały otoczone chromowanymi obwódkami, posiadają czytelną skalę oraz proste wskaźniki. Obok dźwigni skrzyni biegów znajdziemy przełącznik napędów. Do wyboru mamy trzy opcje: Napęd na przednią oś, napęd na obie osie dołączany, napęd na obie osie stały. Testowane auto posiada podgrzewane fotele, a gdybyśmy zapomnieli, czym jeździmy, to przypomnimy sobie, gdy spojrzymy na oparcie. Na każdym fotelu wytłoczone zostało logo Jeep. W centralnej części deski rozdzielczej znajdziemy ponadto radioodtwarzacz. Posiada podstawowe funkcje, jednakże jego kolor wyróżnia go spośród reszty elementów deski. Pod panelem radia umieszczono trzy pokrętła do sterowania klimatyzacją w aucie.

Silnik i właściwości jezdne

Pod maską testowanego Jeepa znajduje się wysokoprężny silnik o pojemności 2.8 litra. Napęd na 4 koła (dołączany Command-Trac i stały Selec-Trac II), oba zostały wyposażone w reduktor. Z przodu samochód posiada niezależne zawieszenie, na tylnej części wielowahaczowe. To elementy, dzięki którym po zjechaniu z drogi, nasz samochód dalej zachowuje się przyzwoicie. Podczas testu bez problemu wjechaliśmy na wzniesienie pod kątem 35 stopni. Auto zaliczyło też przeprawę przez wąwóz wypełniony wodą jak i liczne ciasne zakręty i uskoki. Testową trasę pokonaliśmy bez większych problemów.

Podsumowanie

Jeep Cherokee to samochód jedyny w swoim rodzaju. Na rynku nie znajdziemy odpowiednika tego modelu. Auto sprawia wielką przyjemność z jazdy, pokonywania kolejnych modułów off-roadowych. Cena modelu testowanego jest całkiem rozsądna jak na auto tego typu. Auto kosztuje 172 tysiące zł. Za tą cenę nabywca dostaje uterenowiony SUV, który poradzi sobie z większością przeszkód napotkanych na drodze.

Dane techniczne samochodu

  • Silnik:
  • Turbodiesel
  • Pojemność silnika:
  • 2768 cm3
  • Moc maksymalna:
  • 177 KM @ 3800
  • Skrzynia biegów:
  • Automatyczna, 5-biegowa
  • Typ napędu:
  • 4x4
  • Pojemność bagażowa:
  • 409/1404 l
  • Zbiornik paliwa:
  • 70 l
  • Typ nadwozia:
  • SUV
  • Ilość miejsc / drzwi:
  • 5/5
  • Wymiary:
  • 4493/1839/1736 mm
  • Rozstaw osi:
  • 2694 mm
  • Masa własna / ładowność:
  • 1985/535 kg

Osiągi

  • Spalanie:
  • 11,2/7,6/9 l/100km
  • Emisja CO2:
  • 235 g / km
  • Prędkość maksymalna:
  • 180 km / h
  • Przyspieszenie:
  • 10,5 s

Gwarancja / Cena

  • Gwarancja mechaniczna:
  • 2 lata
  • Gwarancja perforacyjna:
  • 3 lata
  • Cena wersji podstawowej:
  • 148 351 zł
  • Cena wersji testowanej:
  • 172 370 zł

Redaktor: Michał Woliński / Zdjęcia: Rafał Rogowski
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez zgody redakcji zabronione!