Mazda 6 GT V6 3.7

Mazda 6 GT V6 3.7

Wstęp

Historia tego modelu sięga 2002 roku, kiedy to został zaprezentowany jako następca modelu 626, flagowego produktu japońskiego producenta. Wersja Grand Turismo występuje jedynie na rynku amerykańskim, więc z trudem możemy szukać na naszych drogach. Z niektórych elementów zaprojektowanych dla Mazdy takich jak płyta podłogowa, skorzystało wiele modeli Forda. Prezentowana 6`ka jest nafaszerowana elektroniką. BSM (system monitorujący martwe pole, ostrzegający kierowcę przed nieuważną zmianą pasa ruchu. Urządzenie sygnalizuje niebezpieczeństwo mrugającą lampką, umieszczoną na lusterku, a jeżeli prowadzący pojazd dalej nie reaguje i zaczyna skręcać, system upominana go także sygnałem dźwiękowym), TSC (system kontroli trakcji). DSC (system utrzymywania stabilności pojazdu), EBA (wspomaganie hamowania awaryjnego), ABS oraz EBD (elektroniczny rozdział siły hamowania) to tylko nieliczne z systemów zainstalowanych w tym samochodzie, dzięki którym jazda staje się bezpieczniejsza i bardziej komfortowa.

Stylistyka

Gdy stanąłem twarzą w twarz z Mazdą 6 GT i spojrzeliśmy sobie w oczy poczułem, że przygoda dopiero się zaczyna. Soczewki reflektorów z włączonymi światłami typu Ksenon, tylne lampy LED`owe oraz opływowy kształt wraz z przyciemnionymi szybami powoduje, że samochód ten wygląda bardzo agresywnie i wybija się na drogach pośród innych uczestników drogi. Właściciel takiego auta może liczyć na zainteresowanie przechodniów dzięki wyglądzie tego modelu a także odgłosom wydobywającym się z silnika. Ale o tym za chwilę.

Wnętrze

W środku samochodu poczujemy się bardzo komfortowo, niezależnie czy będziemy kierowcą czy pasażerem. Całe wnętrze wykonane jest w czarnej stylistyce ze srebrnymi akcentami. Większość elementów wykonana jest ze skóry wysokiej jakości. Skórzane, elektrycznie regulowane, podgrzewane fotele, klimatyzacja z podziałem na dwie strefy, wielofunkcyjna kierownica to niektóre z elementów które zapewniają ogromny komfort jazdy. Prezentowana Mazda 6 GT została wyposażona w system Isofix. Jest to system mocowania fotelików dziecięcych, dzięki czemu w prosty sposób takowy zamontujemy, a w razie potrzeby bez problemu go wyjmiemy. Za dźwięk wydobywający się z głośników odpowiada system BOSE. Samochód został wyposażony w elektrycznie sterowany, przyciemniany szyberdach. Samochód posiada pamięć ustawień fotela kierowcy oraz kierownicy dla 3 osób. Czerwone podświetlane elementy konsoli a także dwukolorowe, kontrastowe podświetlane zegary wyglądają bardzo ciekawie, szczególnie w ciemnościach.

Silnik i właściwości jezdne

Prezentowany model posiada 3,7 litrowy silnik V6 o mocy 273 KM. Sześciobiegowy sportowy automat niemal idealnie pracuje z tym silnikiem. Ryk jednostki napędowej przy wyższych obrotach nadaje piękną melodię dla uszu każdego kierowcy ze sportową duszą. Mazda 6 doskonale trzyma się drogi dzięki szerokim (235/45), 18 calowym oponom. Samochód prowadzi się bardzo przyjemnie dzięki twardemu zawieszeniu. Niestety na naszych dziurawych drogach jazda może być trochę mniej komfortowa niż na autostradach USA.

Podsumowanie

Wiosenny weekend spędzony z tym samochodem był dla mnie wyjątkowy. Mazda 6 GT to samochód wyjątkowy pod każdym względem. Sportowy wygląd zewnętrzny, bogate wyposażenie wewnętrzne powodują, że jazda tym samochodem potrafi dostarczyć wiele wrażeń. Testowany model kosztuje 132 000zł. Za tą cenę ciężko nam będzie znaleźć podobnie wyposażony model innej marki.

Dane techniczne samochodu

  • Silnik:
  • Benzyna
  • Pojemność silnika:
  • 3695 cm3
  • Moc maksymalna:
  • 273 KM @ 5200
  • Skrzynia biegów:
  • Automat, 6 biegów, sport
  • Typ napędu:
  • Przedni
  • Pojemność bagażowa:
  • 510 / 1700 l
  • Zbiornik paliwa:
  • 64 l
  • Typ nadwozia:
  • Hatch-back
  • Ilość miejsc / drzwi:
  • 5/4
  • Wymiary:
  • 4735/1795/1440 mm
  • Rozstaw osi:
  • 2725 mm
  • Masa własna / ładowność:
  • 1530 / 545 kg

Osiągi

  • Spalanie:
  • 10,3/8,3/9,5 l / 100km
  • Emisja CO2:
  • brak danych
  • Prędkość maksymalna:
  • 260 km/h
  • Przyspieszenie:
  • 7,3 s

Gwarancja / Cena

  • Gwarancja mechaniczna:
  • 2 lata
  • Gwarancja perforacyjna:
  • brak danych
  • Cena wersji podstawowej:
  • 87 000 zł
  • Cena wersji testowanej:
  • 132 000 zł

Redaktor: Michał Woliński / Zdjęcia: Tomasz Przeszłowski
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez zgody redakcji zabronione!