Amerykański Insurance Institute for Highway Safety, czyli IIHS (Ubezpieczeniowy Instytut Bezpieczeństwa Drogowego) przyznał nowemu crossoverowi 500X prestiżowe wyróżnienie „Top Safety Pick+”, najwyższą ocenę w skali obranej przez Instytut.

Testy IIHS obejmują:

zderzenie boczne z dużym SUV-em lub pick-upem,
zderzenie czołowe przy umiarkowanej prędkości,
zderzenie czołowe przy małej prędkości,
dachowanie pojazdu,
rozwiązania chroniące przed urazami szyi w trakcie kolizji.
W każdym z powyższych testów nowy Fiat 500X uzyskał najwyższy z możliwych wyników, czyli „dobry”. Wyniki te osiągnięto między innymi dzięki systemowi Forward Collision Warning-Plus. Do tytułu Top Safety Pick+ mogą aspirować jedynie samochody wyposażone w tego typu technologię.

Stylowy crossover, łączy włoski design z dynamiką jazdy będącą synonimem marki Fiat. Co ważniejsze, przednie elementy wykonane ze stali o wysokiej wytrzymałości „kontrolują” proces deformacji samochodu i minimalizują naruszenie kabiny w przypadku zderzenia. Fiat 500X jest wyposażony w standardzie w siedem poduszek powietrznych: zaawansowane wielostopniowe poduszki powietrzne siedzeń, boczną poduszkę powietrzną chroniącą klatkę piersiową i biodra, pełnej długości boczne kurtyny powietrzne i boczne poduszki powietrzne.

500X zdobył tytuł „Top Safety Pick+” również dzięki wyjątkowej aplikacji sieciowego połączenia z innymi układami – tzw. „sensor fusion” będącej cechą Forward Collision Warning-Plus.

Forward Collision Warning-Plus to system ostrzegający przed najechaniem na przeszkodę: urządzenie to za pomocą czujników radarowych umożliwia ocenę odległości pomiędzy pojazdami w ruchu drogowym, a w razie nagle zbliżającej się przeszkody przed pojazdem, przygotowuje hamulce do natychmiastowego działania i alarmuje kierowcę o konieczności odpowiedniej reakcji.

Dodatkowe technologie wspomagające kierowcę to niektóre z ponad 70 dostępnych systemów bezpieczeństwa czynnego i biernego, dzięki którym nowa 500X wyróżnia się na tle swojego segmentu. Należą do nich m.in:

LaneSense Departure Warning-Plus, czyli system monitorujący i alarmujący opuszczenie pasa ruchu: w przypadku niezamierzonego opuszczenia dotychczasowego pasa ruchu i braku sygnalizacji kierunkowskazem, system ostrzega kierowcę nie tylko wizualnie, ale także impulsem podawanym przez elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS),
Hill-Start Assist, czyli system wspomagający ruszanie pod górę: wspomaga ruszanie pod górę utrzymując ciśnienie w układzie hamulcowym samochodu przez krótki moment niezbędny dla przeniesienia stopy z pedału hamulca na pedał przyspieszenia. Jeżeli w tym czasie nie nastąpi „dodanie gazu”, hamulce przestają działać.

Tagi:

Data publikacji:

Ostatnie wiadomości dla marki Fiat

Amerykański Insurance Institute for Highway Safety, czyli IIHS (Ubezpieczeniowy Instytut Bezpieczeństwa Drogowego) przyznał nowemu crossoverowi 500X prestiżowe wyróżnienie „Top Safety Pick+", najwyższą ocenę w skali obranej przez Instytut. Testy IIHS obejmują: zderzenie boczne z dużym SUV-em lub pick-upem, zderzenie czołowe przy umiarkowanej prędkości, zderzenie czołowe przy małej prędkości, dachowanie pojazdu, rozwiązania chroniące przed urazami szyi w trakcie kolizji. W...

» Czytaj więcej
Data publikacji:

Amerykański Insurance Institute for Highway Safety, czyli IIHS (Ubezpieczeniowy Instytut Bezpieczeństwa Drogowego) przyznał nowemu crossoverowi 500X prestiżowe wyróżnienie „Top Safety Pick+", najwyższą ocenę w skali obranej przez Instytut. Testy IIHS obejmują: zderzenie boczne z dużym SUV-em lub pick-upem, zderzenie czołowe przy umiarkowanej prędkości, zderzenie czołowe przy małej prędkości, dachowanie pojazdu, rozwiązania chroniące przed urazami szyi w trakcie kolizji. W...

» Czytaj więcej
Data publikacji:

Amerykański Insurance Institute for Highway Safety, czyli IIHS (Ubezpieczeniowy Instytut Bezpieczeństwa Drogowego) przyznał nowemu crossoverowi 500X prestiżowe wyróżnienie „Top Safety Pick+", najwyższą ocenę w skali obranej przez Instytut. Testy IIHS obejmują: zderzenie boczne z dużym SUV-em lub pick-upem, zderzenie czołowe przy umiarkowanej prędkości, zderzenie czołowe przy małej prędkości, dachowanie pojazdu, rozwiązania chroniące przed urazami szyi w trakcie kolizji. W...

» Czytaj więcej
Data publikacji:

Amerykański Insurance Institute for Highway Safety, czyli IIHS (Ubezpieczeniowy Instytut Bezpieczeństwa Drogowego) przyznał nowemu crossoverowi 500X prestiżowe wyróżnienie „Top Safety Pick+", najwyższą ocenę w skali obranej przez Instytut. Testy IIHS obejmują: zderzenie boczne z dużym SUV-em lub pick-upem, zderzenie czołowe przy umiarkowanej prędkości, zderzenie czołowe przy małej prędkości, dachowanie pojazdu, rozwiązania chroniące przed urazami szyi w trakcie kolizji. W...

» Czytaj więcej
Data publikacji:

Amerykański Insurance Institute for Highway Safety, czyli IIHS (Ubezpieczeniowy Instytut Bezpieczeństwa Drogowego) przyznał nowemu crossoverowi 500X prestiżowe wyróżnienie „Top Safety Pick+", najwyższą ocenę w skali obranej przez Instytut. Testy IIHS obejmują: zderzenie boczne z dużym SUV-em lub pick-upem, zderzenie czołowe przy umiarkowanej prędkości, zderzenie czołowe przy małej prędkości, dachowanie pojazdu, rozwiązania chroniące przed urazami szyi w trakcie kolizji. W...

» Czytaj więcej
Data publikacji: