Volkswagen

Volkswagen

Testy aut marki Volkswagen

Ostatnie wiadomości dla marki Volkswagen

W 2015 roku koncern Volkswagen przekazał klientom na całym świecie ponad 9,93 miliona samochodów. „Prawie dziesięć milionów sprzedanych aut to w obliczu utrzymującej się trudnej sytuacji na niektórych rynkach, a także ze względu na sprawę z silnikami diesla trwającą od ostatniego kwartału 2015 roku, świetny wynik”, powiedział Matthias Müller, Prezes Zarządu Volkswagen AG. Müller dodał: „Na sprzedaży aut naszego koncernu mocno odbiła się trudna sytuacja na rynkach...

» Czytaj więcej
Data publikacji:

Projekt badawczy „V-Charge” zdobył nagrodę „Connected Car Award 2015” przyznawaną przez redakcje Auto Bild oraz Computer Bild. W projekt „V-Charge”, obok działu badawczego koncernu Volkswagen, są zaangażowane Politechnika Federalna w Zurychu (ETH), Politechnika w Brunszwiku, Robert Bosch GmbH, uniwersytet w Parmie oraz uniwersytet w Oxfordzie. W imieniu wszystkich partnerów tego projektu podczas wystawy CES odbywającej się w właśnie w Las Vegas nagrodę odebrali dr...

» Czytaj więcej
Data publikacji:

W 2015 roku Golf był najpopularniejszym modelem marki Volkswagen Samochody Osobowe. Na świecie nabywców znalazło ponad milion różnych wersji tego modelu. Największy wzrost sprzedaży odnotowano w przypadku Golfa Sportsvana – do klientów trafiło o ponad 44% więcej tych samochodów niż rok wcześniej. W Europie oraz w Niemczech modele należące do rodziny Golfa przodują ze znaczną przewagą w statystykach rejestracji nowych samochodów. W Polsce zarejestrowano w 2015 roku 13.869...

» Czytaj więcej
Data publikacji:

Wyprzedaż samochodów Volkswagena wyprodukowanych w ubiegłym roku wciąż trwa, a wybór i znalezienie auta jeszcze nigdy nie były tak proste. Dzięki wyszukiwarce uruchomionej na stronie volkswagen.pl kupujący w szybki sposób mogą znaleźć wymarzony model oraz sprawdzić jego wyposażenie i dowiedzieć się, z którym dealerem należy się skontaktować w sprawie sfinalizowania zakupu. Baza danych wyszukiwarki obejmuje samochody osobowe, którymi dysponują dealerzy Volkswagena. W...

» Czytaj więcej
Data publikacji:

Dziennikarze z mediów motoryzacyjnych w Polsce, związanych z branżą samochodów użytkowych, wybrali najlepszy samochód dostawczy 2015 roku. Najwyższą ocenę wśród 5 modeli, które poddano szczegółowym testom i pomiarom, uzyskał nowy Volkswagen Caddy.Pod koniec minionego roku do konkursu stanęło 5 najpopularniejszych, małych samochodów dostawczych, które były wyposażone zgodnie z preferencjami użytkowników tego typu aut w Polsce. Zespół jurorów składający się z...

» Czytaj więcej
Data publikacji:

Historia marki

Volkswagen - marka samochodów produkowanych przez niemiecką firmę Volkswagen AG. W dosłownym tłumaczeniu znaczy „Ludowy samochód” lub „Samochód ludu”.

Historia marki i firmy

Historia koncernu Volkswagen rozpoczęła się 17 stycznia 1934, kiedy to Ferdinand Porsche przedstawił rządowi niemieckiemu projekt samochodu – legendarnego Garbusa. Była to odpowiedź na oczekiwania Hitlera, który domagał się taniego, rodzinnego samochodu. W zamyśle, Hitler chciał odciążyć kolei, która była z roku na rok coraz bardziej niewydolna. Po wielu zbudowanych prototypowych modelach (konkretnie było ich 9) zatwierdzono w 1938 do produkcji seryjnej w przyszłej fabryce VolkswagenWerk GmbH projekt „Porsche typ 60”. O prawdziwości tych zapowiedzi miała świadczyć oficjalna uroczystość państwowa, jaka odbyła się 26 maja 1938 w Fallersleben (Dolna Saksonia). Wtedy to położono kamień węgielny pod budowę przyszłej fabryki KdF-wagena (Kraft durch Freude-wagen), jak wtedy ochrzcił „niemiecki samochód ludowy” Adolf Hitler. Oficjalna produkcja KdF-wagena (późniejszego Volkswagena) w wersji cywilnej („garbusa”) rozpoczęła się 11 lipca 1941 i zakończyła 7 sierpnia 1944. Łącznie w różnych wersjach nadwoziowych (kabriolet, sedan i kabrio-limuzyna) zakłady KdF-wagen Stadt wyprodukowały 630 sztuk. Pozostałe odmiany KdF-wagena (Schwimmwagen typ 166 – amfibia, Kubelwagen typ 82 – łazik terenowy, oraz wojskowy „garbus” typ 92, 82E i w wersji z napędem 4×4 jako typ 87) były przeznaczone dla armii niemieckiej. Ale cywilne KdF-wageny z lat 1941-1944 po II wojnie światowej uznano za prototypy, pomimo, że niczym nie róźniły się od pierwszych powojennych Volkswagenów „garbusów” produkowanych do 1949. Powojenna produkcja ruszyła we wrześniu 1945 na potrzeby armii brytyjskiej, choć pierwotnie fabrykę w pobliżu Fallersleben przeznaczono do likwidacji. Wtedy też doszło do oficjalnego powstania marki Volkswagen.

Stopniowo, dzięki w miarę przystępnej cenie „garbusa” oraz wprowadzaniu w latach późniejszych nowych modeli (Transporter), Volkswagen awansował do grona największych producentów samochodów w Europie.

W 1973 miała miejsce premiera Passata, a w 1974, po wyprodukowaniu blisko 12 mln sztuk, zakończono produkcję Garbusów w fabryce wWolfsburgu. Odtąd były one produkowane w Emden (do 19 stycznia 1978) i w Meksyku. 30 lipca 2003 zakończyła się produkcja w Meksyku.

Następcą Garbusa został Volkswagen Golf, który trafił do sprzedaży wiosną 1974 i został przyjęty entuzjastycznie. Sylwetka hatchback’a okazała się bardziej praktyczna niż Garbusa.

Nieco mniejszy od Golfa Polo zadebiutował wiosną 1975 i produkowany było w tej formie aż do 1981, kiedy rozpoczęto produkcję drugiej generacji Polo.

W 1991 Volkswagen otworzył oficjalne przedstawicielstwo w Polsce. Powstała firma Kulczyk Tradex z siedzibą w Poznaniu - polski importer samochodów Volkswagen i Audi, a od 1996również Porsche.

W maju 1992 rozpoczął się kolejny polski rozdział w historii produkcji Volkswagenów – powstała firma „Volkswagen Poznań”, w której początkowo montowano, a później już produkowano w całości różne modele samochodów. Modelem flagowym poznańskiej fabryki stał się Volkswagen Transporter wytwarzany tu od początku 1994. Aktualnie w Poznaniu produkowane są Transporter T5 oraz Caddy.

W grudniu 1997 Volkswagen de Mexico S.A de C.V w zakładzie w Puebla rozpoczął seryjną produkcję Volkswagena New Beetle - reminiscencji Garbusa. W USA model ten, podobnie jak przed 40 laty Garbus wywołał prawdziwą „beetlemanię”.

W 1998 rozpoczyna się seryjna produkcja Lupo, który jest początkiem nowej generacji małych i oszczędnych samochodów koncernu VW, a także produkcja modelu Bora, sedana na bazie Golfa IV generacji.

Do Volkswagen AG należy także Volkswagen Bank. Volkswagen Bank Polska S.A. powstał w 1998. W skład banku wchodzą spółki: Volkswagen Bank direct, Volkswagen Leasing Polska, Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy.

31 maja 2000 powstało w Wolfsburgu Autostadt – „miasteczko koncernu Volkswagen”, w którym odwiedzający mogą nie tylko przyjrzeć się osiągnięciom koncernu w dziedzinie motoryzacji, lecz także interesująco spędzić wolny czas. Klienci odbierają tu kupione przez siebie samochody, które czekają na nich w jednej z dwóch szklanych wież – symbolachAutostadt.

26 listopada 2001 w fabryce Volkswagena w Wolfsburgu z taśmy zjechał 33 333 333 samochód. Tak duża liczba pojazdów wyprodukowanych w jednej fabryce to sukces niespotykany whistorii motoryzacji.

W 1992 Golf III został wybrany Samochodem Roku, w 14 listopada 2005 Volkswagen Passat zdobył drugie miejsce, zaś w 2010 Samochodem Roku został Volkswagen Polo piątej generacji.

Konkurenci marki

  • Ford
  • Fiat
  • Opel
  • Nissan
  • BMW
  • Mercedes
  • Honda
  • Jaguar
  • Toyota
  • Mitsubishi
  • Subaru
  • Mazda
  • Citroen
  • Peugeot
  • Renault
  • Volvo

Należące do Grupy Volkswagen

  • Volkswagen
  • Seat
  • Audi
  • Škoda
  • Bugatti
  • Scania
  • MAN
  • Lamborghini
  • Porsche
  • Bentley
  • NSU

Modele produkowane obecnie

  • Amarok
  • Caddy
  • Caddy Life
  • Caddy Maxi
  • Caravelle
  • Crafter
  • Eos
  • Gol,(Brazylia)
  • Golf
  • Golf Plus
  • Jetta
  • Kombi,(Brazylia )
  • Lavida (Chiny)
  • New Beetle
  • Passat
  • Passat CC
  • Phaeton
  • Polo
  • Routan
  • Santana
  • Scirocco
  • Sharan
  • Tiguan
  • Touareg
  • Touran
  • Transporter
  • Multivan
  • Vortex

Modele, których produkcja została zakończona

  • 1500s
  • 1600
  • Bora
  • Corrado
  • Derby
  • Fox
  • Fox Cross
  • Typ 1 (Garbus)
  • Ghia
  • Karmann Ghia
  • K70
  • LT
  • Lupo
  • Santana
  • Scirocco I
  • Scirocco II
  • Typ 2 Transporter I (Bulik)
  • Typ 2 Transporter II (Ogórek)
  • Typ 2 Transporter III (Cegła/Kwadrat)
  • Typ 2 Transporter IV (zwany też powszechnie T4)
  • Typ 3
  • Typ 4
  • Vento
  • Taro
  • Jetta I
  • Jetta II


Źródło: Wikipedia