Hyundai i30 CW 1.6 CRDi Style

Hyundai i30 CW 1.6 CRDi Style

Wstęp

W marcu 2007 roku na Salonie Samochodowym w Genewie został zaprezentowany pierwszy samochód Hyundaia z nowej gamy oznaczeń literowo-cyfrowych – model i30. Wersję kombi, czyli testowany model (i30 CW), koreański producent przedstawił kilka miesięcy później na Salonie w Seulu. Na drogach mogliśmy go zobaczyć niespełna rok później. Auto zostało zaprojektowane w niemieckim ośrodku Hyundai European Team a produkowane jest w Czechach. Tak, więc mamy samochód marki koreańskiej, zaprojektowany i produkowany w Europie. Czy to auto może konkurować z innymi pojazdami segmentu C? Spróbujemy znaleźć jak najwięcej jego zalet.

Stylistyka

Hyundai i30 CW został zbudowany na płycie podłogowej swojego brata bliźniaka – KIA Cee`d. Sylwetka wygląda dosyć pospolicie, brak w niej jakichkolwiek udziwnień, i taka była idea zespołu projektującego. Przeciętne auto dla spokojnej rodziny. Z przodu, jak również z tyłu samochodu znajdziemy chromowane listwy, które uzupełniają wygląd zewnętrzny tegoż samochodu. Auto zostało wyposażone w montowane fabrycznie relingi dachowe. Samochód pochwalimy za 16 calowe stylowe felgi z metalów lekkich. Wszystko zostało wykonane z wysoką precyzją, jaką na pewno może pochwalić się Koreański producent.

Wnętrze

Wnętrze Hyundaia i30 CW jest dość przestronne. Bez problemu rodzina z trójką dzieci może wybrać się nim w dalszą podróż. Komfort zapewniają także dobrze wyprofilowane siedzenia. Koreański producent aspiruje do zdobycia jak największej części europejskiego rynku samochodów osobowych, toteż we wnętrzu auta trudno przyczepić się do czegokolwiek. Minusem jest ubogi komputer pokładowy, w którym osobiście brakowało mi informacji o spalaniu chwilowym oraz na dystansie. Jednakże przeciętnemu użytkownikowi raczej takowe nie są potrzebne. Auto zostało wyposażone w 6 poduszek powietrznych, uchwyty do mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX, aktywne zagłówki w przednich fotelach, klimatyzację z funkcją chłodzenia schowka oraz elektryczne sterowany szyby i lusterka. Radioodtwarzacz CD/MP3 posiada dodatkowe złącze iPod, dzięki któremu fani produktów Apple mają możliwość podłączenia swojego urządzenia. A muzyka gra… wyśmienicie jak na tę klasę auta. Zapewnia to 6 głośników rozmieszczonych po całym wnętrzu samochodu. Dopełnieniem tego są podłokietniki w obu rzędach siedzeń.

Silnik i właściwości jezdne

Testowany samochód został wyposażony w wysokoprężną jednostkę napędową o pojemności 1.6 litra z bezpośrednim wtryskiem paliwa Common Rail. 115 KM mocy sprawia, że pojazd jest dynamiczny nawet na niskich obrotach. Testowana i30`ka bardzo oszczędnie podchodzi do tematu zużycia paliwa. W mieście auto potrzebuje około 8 litrów na przejechanie 100km, lecz w trasie już tylko 5,6litra. Średnie spalanie podczas testu wahało się w granicach 7 litrów, co jest bardzo dobrym wynikiem jak na auto tej klasy. Samochód został wyposażony w systemy takie jak ABS, ESP, EDS, co w połączeniu z dobrymi oponami pozwala jeździć bezpiecznie nawet przy kiepskich warunkach atmosferycznych.

Podsumowanie

Po tygodniu przygód z Hyundaiem i30 CW niestety musieliśmy się rozstać. Samochód posiada kilka wad, jednakże przeważają zalety. Auto może i nie wyróżnia się w tłumie, ale nie każdemu jest to potrzebne do szczęścia. Samochód ten jest dopełnieniem rodzinnego szczęścia i stara się zostać jej członkiem. Naszej redakcji bardzo przypadł do gustu. Cieszymy się, że mogliśmy spędzić ze sobą miłe chwile. Na pewno takie same odczucia będzie miał każdy nowy posiadacz tegoż samochodu.

Galeria zdjęć

Hyundai i30 CW 1.6 CRDi Style Hyundai i30 CW 1.6 CRDi Style Hyundai i30 CW 1.6 CRDi Style Hyundai i30 CW 1.6 CRDi Style Hyundai i30 CW 1.6 CRDi Style Hyundai i30 CW 1.6 CRDi Style Hyundai i30 CW 1.6 CRDi Style Hyundai i30 CW 1.6 CRDi Style

Dane techniczne samochodu

  • Silnik:
  • Turbodiesel
  • Pojemność silnika:
  • 1582cm3
  • Moc maksymalna:
  • 115 KM @ 4000
  • Skrzynia biegów:
  • Manualna, 5-biegowa
  • Typ napędu:
  • Przedni
  • Pojemność bagażowa:
  • 415/1395 l
  • Zbiornik paliwa:
  • 53 l
  • Typ nadwozia:
  • Kombi
  • Ilość miejsc / drzwi:
  • 5/5
  • Wymiary:
  • 4475/1775/1520 mm
  • Rozstaw osi:
  • 2700 mm
  • Masa własna / ładowność:
  • 1333/586 kg

Osiągi

  • Spalanie:
  • 8,0/5,6/6,9 l/100km
  • Emisja CO2:
  • 128 g / km
  • Prędkość maksymalna:
  • 188 km / h
  • Przyspieszenie:
  • 11,9 s

Gwarancja / Cena

  • Gwarancja mechaniczna:
  • 3 lata
  • Gwarancja perforacyjna:
  • 10 lat
  • Cena wersji podstawowej:
  • 63 400 zł
  • Cena wersji testowanej:
  • 72 900 zł

Redaktor: Michał Woliński / Zdjęcia: Michał Woliński
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez zgody redakcji zabronione!