Renault Laguna GT 2.0 dCi

Renault Laguna GT 2.0 dCi

Wstęp

Oszałamiający wygląd, ponadprzeciętne możliwości, pełne wyposażenie oraz atrakcyjna cena. To główne atuty samochodu, który dzisiaj Państwu przedstawimy. Jest nim Renault Laguna GT. Prezentowane auto to już trzecia generacja tego modelu francuskiego producenta. Obecny wygląd auta ewoluował poprzez różne wersje od dnia premiery 2 czerwca 2007 roku na salonie we Frankfurcie. W końcu Laguna GT w obecnej postaci została przedstawiona w roku 2008 na festiwalu filmowym w Cannes oraz dzień później podczas GP Monaco.

Stylistyka

Renault Laguna GT musi się podobać! Koncern w końcu stworzył samochód naprawdę ładny i stylowy. Linia boczna nadwozia jest na tyle opływowa, że auto podczas jazdy wygląda jakby za chwile miało odlecieć. Kierowca tego samochodu może liczyć na jego wielki potencjał. Przedłużona maska z nachodzącymi na nią reflektorami o krzykliwym wyglądzie, przedni zderzak z ogromnym grillem, niczym z samochodu Aston One-77 nadają samochodowi elegancji. W Lagunie GT drzwi zostały pozbawione ramek, tył samochodu został wyposażony w lampy diodowe typu LED. Chromowane dodatki podkreślają wizualne walory auta. Temperament samochodu kreują osiemnastocalowe felgi ze stopu metali lekkich.

Wnętrze

Model posiada bogato wyposażone wnętrze, które gwarantuje nam komfortową podróż. Jakość materiałów zastosowanych w naszej Lagunie można porównać do jakości tych stosowanych w autach klasy premium. We wnętrzu znajdziemy wiele chromowanych elementów, jak chociażby gałka dźwigni zmiany biegów bądź chromowane nakładki na pedały. Producent proponuje skórzaną, dwukolorową tapicerkę. Auto zostało wyposażone w sportową kierownicę spłaszczoną w dolnej jej części oraz obszytą skórą. Kolejnym elementem sportowym w tym aucie są kubełkowe fotele. Zapewniają one lepsze utrzymanie kierowcy i pasażerów podczas pokonywania ostrzejszych zakrętów nawet przy większych prędkościach. Fotele kierowcy i pasażera posiadają regulację wysokości, wzdłużną oraz odcinka lędźwiowego. Testowana Laguna GT została wyposażona także w funkcję podgrzewania foteli przednich. Z naszego odczucia, w tylnej części testowanego samochodu, jest więcej miejsca niż w pozostałych autach klasy coupe. Autem komfortowo mogą podróżować 4 dorosłe osoby. Zwiększony komfort dla pasażerów tylnej kanapy zapewnia wygodny podłokietnik z uchwytem na napoje.

Przejdźmy do deski rozdzielczej. Została ona wykonana z matowego, miękkiego tworzywa. Zainstalowane za kierownicą zegary są bardzo czytelne. Elegancji nadają chromowane obramowania. Pomiędzy zegarami umieszczono wyświetlacz komputera pokładowego, prezentujący aktualne informacje o stanie samochodu. Na prawo od zegarów, w środkowej części deski rozdzielczej znajduję się multimedialne centrum auta. Wyświetlacz LCD prezentuję aktualną pozycję auta. W samochodzie fabrycznie zainstalowany jest system nawigacyjny firmy TomTom. We wnętrzu oko przyciągają czerwone przeszycia tapicerki, czerwone wstawki w skórzanych fotelach a także już opisywany wszechobecny chrom. Podkreślają one sportowy styl naszej Laguny GT. Komfort, komfort i jeszcze raz komfort! Samochód wyposażony został w dwustrefową klimatyzację. Czy potrzebujemy czegoś więcej? Może pojemność bagażowa? 420 litrów jak na pojazd w nadwoziu coupe to bardzo dobry wynik. Dodatkowo możemy powiększyć tą przestrzeń poprzez złożenie tylnej kanapy. Składa się ona w stosunku 40/60.

Silnik i właściwości jezdne

W samochodach Renault Laguna Coupe montowany jest jeden z pięciu silników zarówno benzynowych jak i wysokoprężnych. Najsłabszy oferowany silnik to silnik diesla o pojemności 1995cm3, najmocniejszy zaś 3,5 litrowa jednostka benzynowa. Nasze auto posiada najmniejszą dostępną jednostkę – 2 litrowego diesla osiągający maksymalny moment obrotowy 400 Nm już przy 2000 obr/min. Dzięki wysokiemu momentowi osiąganemu przy niskich obrotach, auto jest bardzo dynamiczne. Średnie spalanie oscyluje w granicach 6,3 l/100km. Dzięki niskiemu poziomowi spalania paliwa, autem przejedziemy na jednym baku nawet 1000km! Prędkość maksymalna wynosi 223km/h, a rozpędzenie auta do setki zajmie nam osiem i pół sekundy.

W naszym testowym aucie napęd na koła przenoszony jest za pośrednictwem sześciobiegowej, manualnej skrzyni biegów. Zmiana biegów przebiega precyzyjnie dzięki zastosowaniu krótkich przełożeń. Jazda autem jest komfortowa i bezstresowa. Dbają o to systemy kontroli trakcji oraz system 4Control. Jego działanie jest proste, przy prędkościach do 60 km/h, koła tylne wychylają się w przeciwnym kierunku do przednich o 3,5 stopnia. Pozwala to na sprawne manewrowanie w mieście, na parkingach. Natomiast przy większych prędkościach, już powyżej 60km/h, koła tylnej osi skręcają się w tą samą stronę co koła przednie. Zapewnia to płynne pokonywanie wiraży i łuków. Zawieszenie bardzo dobrze radzi z tłumieniem wszelkich nierówności.

Podsumowanie

Samochód marzeń – tak możemy nazwać Renault Lagune GT. Samochód od strony stylistycznej wygląda bardzo atrakcyjnie. Przyciąga wzrok osób napotkanych na swojej drodze. Testowane auto zawiera bogate wyposażenie seryjne, oszczędny, dynamiczny silnik oraz futurystyczny design. Samochód oferuję swojemu nabywcy dużo wrażeń z jazdy dzięki dynamicznemu, sportowemu charakterowi. Auto posiada dużą ilość przestrzeni jak na swoją klasę. Cena testowanej wersji Laguny to 130 400zł. Auto na pewno spodoba się osobą, chcącym wyróżnić się z tłumu szarych, nieciekawych aut.

Dane techniczne samochodu

  • Silnik:
  • Turbodiesel
  • Pojemność silnika:
  • 1995 cm3
  • Moc maksymalna:
  • 178KM @ 3750
  • Skrzynia biegów:
  • Manualna, 6-biegowa
  • Typ napędu:
  • Przedni
  • Pojemność bagażowa:
  • 420 l
  • Zbiornik paliwa:
  • 66 l
  • Typ nadwozia:
  • Coupe
  • Ilość miejsc / drzwi:
  • 4/2
  • Wymiary:
  • 4643/1812/1398 mm
  • Rozstaw osi:
  • 2694 mm
  • Masa własna / ładowność:
  • 1539/458 kg

Osiągi

  • Spalanie:
  • 8,1/5,3/6,2 l/100km
  • Emisja CO2:
  • 163 g / km
  • Prędkość maksymalna:
  • 223 km / h
  • Przyspieszenie:
  • 8,5 s

Gwarancja / Cena

  • Gwarancja mechaniczna:
  • 3 lata lub 150 000km
  • Gwarancja perforacyjna:
  • 12 lat
  • Cena wersji podstawowej:
  • 79 900 zł
  • Cena wersji testowanej:
  • 130 400 zł

Redaktor: Michał Woliński / Zdjęcia: Michał Woliński
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez zgody redakcji zabronione!