Nissan Juke 1.6 DIG-T 190KM Tekna

Nissan Juke 1.6 DIG-T 190KM Tekna

Wstęp

Jak jesteś podekscytowany? Bardzo? To za mało. Musisz wziąć walizkę pełną narkotyków oraz wykonać skok na bungee aby twój poziom podekscytowania był tak wysoki jak w dziale marketingu firmy Nissan. Dlaczego? Przez nowego Juke. Auto według reklam jest tak ekstrawaganckie, jest jak żaden inny samochód na drodze! Spokojnie chłopcy i dziewczęta, to tylko samochód. Juke jako młodszy brat Nissana Qashqai odniósł olbrzymi sukces, jako jedno z najlepiej sprzedających się aut swojej klasy w Wielkiej Brytanii.

Stylistyka

Ekstrawagancki, niekonwencjonalny wygląd tego auta przykuwa uwagę praktycznie każdej osoby, na drodze której stanie Juke. Osoby odpowiedzialne za projektowanie auta połączyli dwa style nadwozia – SUV oraz Coupe. Potężne, szerokie opony, duży prześwit oraz masywna postawa – dolna część nadwozia to typowy SUV, jednak górna charakteryzuje się sportowym wyglądem. Wysoko poprowadzona krawędź okien oraz opadająca linia dachu, Juke to także rasowe Coupe. Wygląd zewnętrzny auta nawiązuje do szyby kasku motocyklowego.

Wyposażenie

Auto posiada także sportowe wnętrze. Zdominowany konsolą centralną kokpit swoim kształtem przypomina motocyklowy zbiornik paliwa. Dla nabywców Nissana juke przygotowano garść unikatowych rozwiązań. Jednym z nich jest DCS (Dynamic Control System) ,czyli dynamiczny system sterowania. Jest nim centralny moduł wyświetlacza i przyrządów sterujących, z pomocą których kierowca ma możliwość zmieniania trybu jazdy oraz obsługi tradycyjnych funkcji, takich jak np. klimatyzacja. Funkcje modułu jak i kolory zmieniają się w zależności od aktywnego trybu. W trybie D-MODE etykiety przycisków zmieniają się na Normal, Sport oraz Eco. Przypisane nim są tryby jazdy. Różnią się one charakterystyką działania przepustnicy, dostępnością momentu obrotowego, siłą wspomagania kierownicy, a nawet ustawieniami klimatyzacji dopasowanymi do określonych warunków jazdy. Na wyświetlaczu prezentowane są także dane dotyczące pracy silnika i napędu. W trybie CLIMATE na wyświetlaczu prezentowane są ustawienia temperatury a przyciski służą do regulacji nawiewu. Wyświetlacz zmienia swój kolor w zależności od rodzaju prezentowanych informacji. Te dotyczące jazdy to między innymi średnia prędkość, zużycie paliwa oraz czas podróży. Wyświetlacz został zaprojektowany w taki sposób, aby atrakcyjnie podkreślać zaawansowanie technologiczne wnętrza pojazdu. Moim zdaniem to najbardziej ciekawy element całego auta. Nasze auto zostało wyposażone także w radioodtwarzacz CD/MP3 z dużym dotykowym wyświetlaczem, które spełnia także rolę ekranu kamery cofania.

Silnik i właściwości jezdne

Nissan Juke oferowany jest w czterech wersjach silnikowych, trzech benzynowych oraz jednej wysokoprężnej. Sercem testowanego przez naszą redakcję Nissana Juke jest jednostka benzynowa o pojemności 1618cm3 oraz mocy 190 koni mechanicznych przy 5600 obrotów na minutę. Na liczniku prędkość 100 km/h pojawia się po ośmiu sekundach. Średnie spalanie wynosi 6,9 litra na 100km, a prędkość maksymalna auta to 215km/h. Testowany samochód wyposażony był w sześciobiegową manualną skrzynie biegów, która niestety nie jest zbyt precyzyjna. Tym autem po prostu trzeba nauczyć się jeździć. Po dłuższym okresie za kierownicą biegi zaczęły wchodzić dokładniej. Silnik podrasowany został turbosprężarką, co sprawia, że auto o stosunkowo małej pojemności silnika jest bardzo dynamiczne.

Podsumowanie

Nissan Juke – ekscentryczna propozycja dla nieprzeciętnych osób. Wśród klientów dominować będą mieszkańcy dużych miast. Według badań przeprowadzonych przez Nissana, 1/3 osób posiadających nowego Juke będą kobiety. Japoński producent kusi klientów ceną. Za testowany egzemplarz trzeba zapłacić 81 700zł, co przy tak bogatym wyposażeniu oraz bardzo dobrym wykonaniu i spasowaniu elementów jest ceną bardzo atrakcyjną. O ile jesteśmy w stanie zaakceptować nieprzeciętny wygląd, będziemy na pewno zadowolonymi użytkownikami tego auta.

Dane techniczne samochodu

  • Silnik:
  • Benzyna
  • Pojemność silnika:
  • 1618 cm3
  • Moc maksymalna:
  • 190KM @ 5600
  • Skrzynia biegów:
  • Manualna, 6-biegowa
  • Typ napędu:
  • Przedni
  • Pojemność bagażowa:
  • 251 l
  • Zbiornik paliwa:
  • 46 l
  • Typ nadwozia:
  • Crossover
  • Ilość miejsc / drzwi:
  • 5/5
  • Wymiary:
  • 4135/1765/1565 mm
  • Rozstaw osi:
  • 2530 mm
  • Masa własna / ładowność:
  • 1286/449 kg

Osiągi

  • Spalanie:
  • 9,1/5,6/6,9 l/100km
  • Emisja CO2:
  • 159 g / km
  • Prędkość maksymalna:
  • 215 km / h
  • Przyspieszenie:
  • 8,0 s

Gwarancja / Cena

  • Gwarancja mechaniczna:
  • 3 lata lub 100000 km
  • Gwarancja perforacyjna:
  • 12 lat
  • Cena wersji podstawowej:
  • 61 900 zł
  • Cena wersji testowanej:
  • 81 700 zł

Redaktor: Michał Woliński / Zdjęcia: Artur Sienicki
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez zgody redakcji zabronione!