Testy aut marki Peugeot
Ostatnie wiadomości dla marki Peugeot
Marzenie niepełnosprawnego Mateusza Puszkarskiego o byciu samodzielnym kierowcą jest coraz bliższe realizacji. Wciąż jednak potrzebne są pieniądze na sfinalizowanie adaptacji jego samochodu. W ramach akcji społecznej „Bez barier” wystartowała zbiórka na platformie charytatywni.allegro.pl, na której można licytować i wystawiać wyjątkowe przedmioty. Całkowity dochód z nich zostanie przekazany na dostosowanie auta do potrzeb sparaliżowanego od ramion w dół Mateusza. 23...
» Czytaj więcejZespoły badawczo-rozwojowe obydwu partnerów wspaniale wywiązały się z postawionego przed nimi zadania, uzyskując, na bazie seryjnego modelu 208, auto o rewelacyjnych osiągach: 8 s od 0 do 100 km/h i 49 g CO2/km w europejskim cyklu NEDC (cykl mieszany). Cechuje je szereg innowacyjnych rozwiązań w kilku dziedzinach: - Aerodynamika: poprawa współczynnika SCx o 25%, - Masa: niższa o 20%, - Zespół napędowy: obniżenie zużycia paliwa o 10%, - Układ hybrydowy: odzyskiwanie 25%...
» Czytaj więcejSilny wzrost sprzedaży na rynkach międzynarodowych i sukces nowych modeli wprowadzonych na rynek w pierwszym półroczu 2013 r. ZNACZĄCE FAKTY Sprzedaż globalna 808 tys. sztuk Sprzedaż pojazdów gotowych stabilna względem 1 półrocza 2012 r., w tym - 12,4% w Europie i 21,2% poza Europą Zawieszenie sprzedaży części zamiennych do Iranu od lutego 2012 r. ma znaczący wpływ na wielkość sprzedaży światowej Przyspieszenie sprzedaży na rynkach pozaeuropejskich 43 % sprzedaży...
» Czytaj więcejZ okazji „Festiwalu prędkości” w Goodwood Peugeot zaprezentował model RCZ R. Nowa wersja odzwierciedla know-how marki w zakresie designu oraz wrażeń związanych z prowadzeniem samochodu. Nowy silnik o mocy 270 KM i pojemności skokowej 1,6 l oraz emisja CO2 ograniczona do 145 g/km zapewniają wersji RCZ R wyjątkowe osiągi oraz wydajność. Peugeota RCZ R wyróżnia specjalne zawieszenie w połączeniu z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu Torsen. Model RCZ R zostanie...
» Czytaj więcejPeugeot ma przyjemność poinformować o wprowadzeniu nowej wersji Centrum Medialnego Peugeot. Centrum informacji zostało zmienione tak, aby zaoferować użytkownikom bardziej przyjazny interfejs. Centrum Medialne Peugeot będzie również dostępne w telefonach komórkowych. Już dziś każdy użytkownik powinien ponownie się zarejestrować, aby uzyskać dostęp do nowego centrum, korzystać z jego funkcjonalności i otrzymywać powiadomienia przez e-mail. Adres strony nie zmieni się,...
» Czytaj więcejHistoria marki
Peugeot – francuska marka samochodów osobowych i dostawczych a także motocykli i skuterów. Firmy Peugeot i Citroën tworzą koncern PSA.
Historia w zarysie
W 1810 roku Jean Pierre Peugeot założył zakłady mechaniczne w miejscowości Herimoncourt. Pod koniec XIX wieku dwaj bracia stryjeczni Armand i Eugéne w nowej firmie „Les Files de Peugeot Fréres” („Synowie braci Peugeot”) uruchomili w 1885 roku produkcję rowerów. Wnuk Jeana Pierre’a inż. Armand Peugeot postanowił, że firma powinna zająć się produkcją automobili. Pierwszy pojazd, Serpollet-Peugeot, z silnikemparowym pojawił się w 1889 roku, jednak dopiero samochód z silnikiem spalinowym Daimlera zaprezentowany w 1891 roku okazał się trafnym posunięciem. Pierwszy motocykl skonstruowano w 1903, a pierwszą ciężarówkę w 1912 roku. W tym samym roku otwarto działający do dziś jeden z największych zakładów Peugeot w Sochaux. W tamtych czasach najlepszą reklamą dla samochodów był sport. Peugeot i tej dziedziny nie zaniedbał, wygrywając wiele rajdów i wyścigów. Ciekawostką był silnik zamontowany w Peugeocie, który wygrał wyścig Indianapolis 500 w1913. Mianowicie był on wyposażony w głowicę z czterema zaworami przypadającymi na każdy cylinder. Produkcja samochodów osobowych, poI wojnie światowej rusza w 1919 i z roku na rok się zwiększa. W 1929 roku powstaje model 201 otwierając serię oznaczeń trzycyfrowych z zerem w środku. Pierwsza cyfra oznacza wielkość (klasę), a ostatnia kolejną serię. W czasie II wojny światowej zakłady przejęli Niemcy, oddając je w zarząd Ferdinanda Porsche. W roku 1948 ukazuje się pierwszy po wojnie nowo skonstruowany samochód Peugeota, model 203 produkowany do1960.W tym okresie[1968] FSO produkujące „Warszawę 201/203/204″ po rozpoczęciu eksportu musiało zmienić oznaczenie na 223/224 gdyż Peugeot zagroził sprawą sądową. W 1959 po raz pierwszy Peugeot zastosował w modelu Peugeot 403 silniki diesla, tak dziś popularne weFrancji. W tym samym roku zastosowano po raz pierwszy wentylator chłodnicy, przystosowując samochody na nadchodzące korki miejskie. W1961 roku zaprezentowano Peugeota 404, który oprócz ładnej, szlachetnej linii nadwozia odznaczał się wysoką jakością i trwałością. Dzięki tym zaletom sprzedano go w liczbie ponad dwóch milionów sztuk. W latach 60. marka Peugeot uchodziła za luksusową. Samochody Peugeot nazywano francuskimi Mercedesami. Wprowadzenie do produkcji w latach 70. i 80. mniejszych modeli, zwłaszcza Peugeota 104, zmieniło wizerunek marki na producenta samochodów popularnych. W 1976 Peugeot nabył 90% akcji Citroëna i tak powstał koncern PSA. Trzy lata później następuje przejęcie europejskiej filii marki Chrysler, produkującej auta pod marką Talbot. W połowie lat 80. zapada decyzja o zaprzestaniu produkcji Talbotów wraz z zakończeniem się ich okresu planowanej produkcji, a nowo skonstruowany następca Talbota Horizon, który miał nosić nazwę Arizona, pojawia się w 1986 roku jako Peugeot 309. W 1969 Peugeot 504, w 1988 Peugeot 405, a w 2002 roku 307 zdobyły zaszczytne tytuły samochodu roku. W czerwcu 2008 roku wyprodukowano 50-milionowy samochód marki Peugeot. Obecnie firma posiada 24 zakłady produkcyjne na całym świecie.
Firma Peugeot nadal (oprócz samochodów) produkuje rowery, motorowery oraz elektronarzędzia profesjonalne i amatorskie.
Największe limuzyny marki Peugeot (obecnie model Peugeot 607) używane są, w wersjach specjalnych, przez Prezydenta Francji. Model ten posiada również wielu przedsiębiorców francuskich.
Modele (data prezentacji)
Uznawszy Serpollet-Peugeot za Type 1, Peugeot produkował różne modele w latach 1890 - 1931, począwszy od Type 2 do Type 190S. Późniejsze modele miały oznaczenia trzycyfrowe i czterocyfrowe, a w roku 2010 niektóre modele zostały nazywane, już nie cyframi, ale literami i nazwami własnymi.
Seria 100
- 104 (1972)
- 106 (1991)
- 107 (2005)
Seria 200
- 201 (1929)
- 202 (1938)
- 203 (1948)
- 204 (1965)
- 205 (1983)
- 206 (1998)
- 206cc (2001)
- 206+ (2009)
- 207 (2005)
- 207cc (2007)
Seria 300
- 301 (1932)
- 302 (1936)
- 304 (1969)
- 305 (1977)
- 309 (1985)
- 306 (1993)
- 307 (2001)
- 307cc (2003)
- 308 (2007)
Seria 400
- 401 (1934)
- 402 (1935)
- 402 Eclipse (1937)
- 403 (1955)
- 404 (1960)
- 404 Cabriolet (1961)
- 405 (1987)
- 406 (1995)
- 406 Coupé (1996)
- 407 (2004)
- 407 Coupé (2005)
- 408 (Chiny)*
* – 408 to wersja sedan Peugeota 308 sprzedawana w Chinach
Seria 500
- 504 (1968)
- 504 Cabriolet (1969)
- 505 (1979)
- 508 (2010)
Seria 600
- 601 (1934)
- 604 (1975)
- 605 (1989)
- 607 (1999)
Seria 800
- 806 (1994)
- 807 (2002)
Seria 900
- 905 model wystawiony do wyścigu Le Mans w 1992 i 1993
- 907 prototyp zaprezentowany na salonie w Paryżu w 2005 roku
- 908 RC
- 908 V12 HDI model przygotowany do wyścigu Le Mans; napędzany silnikiem Diesla.
Seria 100x
- Peugeot 1007 (2005)
Seria 300x
- Peugeot 3008 (2009)
Seria 400x
- Peugeot 4007 (2007)
Seria 500x
- Peugeot 5008 (2010)
Seria nienumerowana
- Peugeot iOn (2010)
- Peugeot RCZ (2010)
Inne
- Quadrilette (1919)
- typ 4 (1892)
- Peugeot P4 (lata 80)
Samochody dostawcze
- J7 (1961)
- J9
- J5 (1981)
- Bipper (2007)
- Boxer (1994)
- Expert (1995)
- Partner (1996)
Motocykle
- XR7
- XR6
- JetForce
- Speedfight (1997)
- Vivacity
- Ludix
- Trekker
- Scootelec
- Zenith
- Elyseo
- Elystar
- Satelis
- Buxy
- Metal-x
- Sv250
- Partner
- Looxor
Modele koncepcyjne
- Peugeot 207 RCup
- Peugeot 308 RC Z
- Peugeot 907
- Peugeot 908
- Peugeot 3008 HYbrid4
- Peugeot BB1
- Peugeot City Toys
- Peugeot EX1
- Peugeot Hoggar
- Peugeot HYbrid3 Evolution
- Peugeot iOn
- Peugeot RC
- Peugeot RCZ Asphalt
- Peugeot Sesame
- Peugeot SR1
Źródło: Wikipedia