Testy aut marki Mitsubishi
Ostatnie wiadomości dla marki Mitsubishi
Mitsubishi Motors Corporation, Nissan Motor Co. oraz NMKV Co.* świętowały uruchomienie produkcji wspólnie opracowanego modelu klasy minicar, który w czerwcu zadebiutuje w japońskich salonach Mitsubishi Motors i Nissana. Pojazd produkowany będzie w należącej do Mitsubishi Motors fabryce w japońskiej miejscowości Mizushima. Nowy model, który sprzedawany ma być jako Mitsubishi eK Wagon i eK Custom oraz Nissan DAYZ i DAYZ Highway STAR, to pierwszy wspólny projekt spółki joint...
» Czytaj więcej[caption id="attachment_8572" align="aligncenter" width="625" caption="Nowe Mitsubishi Pajero"][/caption] W polskich salonach spod znaku Trzech Diamentów można już składać zamówienia na model Mitsubishi Pajero Sport – terenowy, atrakcyjnie wyglądający samochód z napędem na 4 koła. Pajero Sport wyposażono w turbodoładowany silnik Diesla o mocy 178 KM i 5-biegową przekładnię manualną lub elektronicznie sterowaną, 5-stopniową, automatyczną skrzynię biegów INVECS-II z...
» Czytaj więcejWybiegając w przyszłość aż po rok 2020, w którym obchodzona będzie 50. rocznica założenia firmy Mitsubishi Motors Corporation (MMC), ogłoszono plan działań w ramach programu ochrony środowiska „Mitsubishi Motors Group Environmental Vision 2020”. Realizowany już w najbliższej przyszłości program ma na celu maksymalizację korzyści oferowanych przez pojazdy EV*, które już niebawem dadzą początek nowej erze zrównoważonego rozwoju: erze pojazdów elektrycznych. Plan...
» Czytaj więcejPrzemiana W 2010 roku firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) skończyła 40 lat, a cała grupa Mitsubishi świętowała 140. urodziny. Przy takiej okazji warto zatrzymać się na chwilę, spojrzeć wstecz i zastanowić się jak najlepiej przygotować się na wyzwania jutra… Tym bardziej że firma MMC obiera nowy, obiecujący kurs… I tym bardziej że firma znana dziś pod nazwą Mitsubishi Motors Corporation ma bardzo długą i bogatą historię sięgającą XIX wieku, do czasów, gdy na...
» Czytaj więcejZaledwie sześć miesięcy po europejskim debiucie rynkowym nowego Outlandera w wersji z silnikiem benzynowym i wysokoprężnym, firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) zaprezentuje podczas zbliżającego się Salonu Samochodowego w Genewie najważniejszy strategicznie model Outlander 4WD Plug-in Hybrid Electric (PHEV) przeznaczony na rynki europejskie. Outlander PHEV, który od stycznia 2013 roku jest już dostępny w Japonii, pojawi się w europejskich salonach sprzedaży firmy Mitsubishi...
» Czytaj więcejHistoria marki
Mitsubishi - japoński konglomerat niezależnych przedsiębiorstw (Mitsubishi Group), działających pod marką Mitsubishi. Spółka akcyjna notowana na giełdzie w Tokio.
Założona w 1870 przez Yatarō Iwasakiego jako firma transportowa. W 1873 przyjęła nazwę Mitsubishi Shōkai.
Zakres działalności firm składających się na grupę Mitsubishi jest bardzo szeroki. Pod marką tą działa m.in. producent samochodów (Mitsubishi Motors), przemysł ciężki: huty, stocznie, wytwórnia lotnicza i zakłady zbrojeniowe (Mitsubishi Heavy Industries), największe japońskie zakłady chemiczne (Mitsubishi Chemical) oraz bank.
Konglomerat posiada również udziały m.in. w firmie Nikon, produkującej sprzęt fotograficzny.
Pochodzenie nazwy i znaku firmy
Nazwa „Mitsubishi” i obecny znak firmowy są tłumaczone jako „trzy diamenty”. Ich pochodzenie jest jednak inne i łączy kilka elementów.
Nazwa składa się z dwóch słów/znaków: „mitsu” znaczącego „trzy” oraz „hishi” (tu w postaci udźwięcznionej „bishi”) oznaczającego „orzech wodny” (polska nazwa: „kotewka orzech wodny”). Kształt liści tej rośliny był kojarzony w Japonii z kształtem rombu lub diamentu. Ponadto, znak firmy jest graficznym połączeniem dwóch herbów rodowych: twórcy firmy, Yatarō Iwasakiego – trzech nałożonych na siebie rombów oraz jego pierwszego pracodawcy, hanu Tosa – trzech liści dębu ułożonych w kształcie obecnego znaku firmy.
Produkcja lotnicza
Typy produkowanych samolotów myśliwskich:
- Mitsubishi A5M
- Mitsubishi A6M Zero
- Mitsubishi A7M
- Mitsubishi J2M
- Mitsubishi J8M
- Mitsubishi Ki-83
- Mitsubishi Ki-109
- Mitsubishi F-1
- Mitsubishi F-2
Typy produkowanych samolotów bombowych:
- Mitsubishi B1M
- Mitsubishi B2M
- Mitsubishi Ki-1
- Mitsubishi Ki-2
- Mitsubishi G3M
- Mitsubishi B5M
- Mitsubishi Ki-21
- Mitsubishi Ki-30
- Mitsubishi G4M
- Mitsubishi Ki-51
- Mitsubishi Ki-67
Technologia stosowana w samochodach
GDI
Koncern Mitsubishi jako pierwszy (1995) wprowadził do seryjnej produkcji silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa do komory spalania. Określenie literowe silnika pochodzi ze skrótu angielskiej nazwy Gasoline Direct Injection, którą można przetłumaczyć jako bezpośredni wtrysk benzyny. Twórcy silnika GDI z dumą podkreślają, że łączy on w sobie właściwości dwóch jednostek; dużą moc benzynowej, z małym zużyciem paliwa i wysokim momentem obrotowym charakterystycznym dla silników wysokoprężnych. Obliczyli, że w stosunku do konwencjonalnego silnika benzynowego, GDI zużywa o 20% mniej paliwa, o tyleż samo procent emituje mniej dwutlenku węgla i ma o 10% większą moc.
W GDI podczas suwu ssania powietrze jest doprowadzane do cylindra przez prawie pionowy (aby nabrać prędkości) kanał dolotowy, „odbijając” się od specjalnie ukształtowanego denkatłoka zostaje silnie zawirowane i gdy tłok przesuwa się do góry, wykonując suw sprężania, następuje wtrysk benzyny bezpośrednio do cylindra i w ten sposób utworzona mieszanka zapalana jest od iskry elektrycznej świecy zapłonowej. Silnie zawirowane powietrze łatwiej łączy się z benzyną, tym samym spalana jest uboga mieszanka i silnik pracuje w cyklu oszczędnym.
Jeśli mocniej naciśniemy pedał przyspiesznika, bardziej obciążony silnik przechodzi na inny tryb pracy. Rośnie wtedy zapotrzebowanie na paliwo, które wtryskiwane jest w dwóch porcjach; pierwsza już podczas suwu ssania, natomiast druga jak w pierwszym przypadku, czyli podczas suwu sprężania. Ten sposób wtrysku umożliwił podniesienie stopnia sprężania do 12,5, tym samym uzyskanie większej mocy.
Dwa różne tryby pracy, zależnie od obciążenia silnika powodują, że podczas jednostajnej, spokojnej jazdy spalamy ubogą mieszankę, oszczędzając paliwo, natomiast przy dynamicznej jeździe, np. z prędkością powyżej 120 km/h dysponujemy większą mocą silnika, ale spalamy więcej paliwa. Dlatego właśnie różne są opinie o ekonomii tego silnika, odnoszone do modelu Carisma GDI.
Niewątpliwą zaletą silnika GDI jest to, że mieszanka benzyny i powietrza powstaje bezpośrednio w cylindrze. Można więc precyzyjnie sterować ilością wtryskiwanego paliwa, jak i momentem zapłonu.
W silniku GDI zastosowano wiele interesujących rozwiązań technicznych, np. dwie pompy paliwa – wysokociśnieniową (5 MPa) i drugą niskociśnieniową do dostarczania paliwa tej wysokociśnieniowej, a także świece zapłonowe z platynowymi elektrodami, które wymienia się dopiero po przejechaniu 90000 km. Ponad 200 nowych rozwiązań zastosowanych w silniku chronią patenty, najważniejsze z nich dotyczą: pionowego kanału dolotowego powietrza, wysokociśnieniowej pompy paliwa, wysokociśnieniowego wtryskiwacza i kształtu denka tłoka.
MIVEC
MiVEC (ang. Mitsubishi Innovative Valve timing and lift Electronic Control system) – silnik z elektronicznie sterowanym systemem zmiennych faz rozrządu, które zaprojektowano wJaponii, a produkcję uruchomiono w nowych zakładach Mitsubishi Motors Corporation. Zmniejsza się przez to zużycie paliwa i poprawia się dynamika silnika, gdyż zawory otwierają się bez opóźnień. Stosowany obecnie m.in. w modelu Lancer Evolution IX.
Modele samochodów
Modele w produkcji
- Mitsubishi Adventure
- Mitsubishi Aspire
- Mitsubishi ASX
- Mitsubishi Cedia
- Mitsubishi Challenger
- Mitsubishi Colt
- Mitsubishi Delica
- Mitsubishi Eclipse
- Mitsubishi eK
- Mitsubishi Endeavor
- Mitsubishi Express
- Mitsubishi Freeca
- Mitsubishi Fuzion
- Mitsubishi Galant
- Mitsubishi Galant Fortis
- Mitsubishi Grandis
- Mitsubishi Grunder
- Mitsubishi i
- Mitsubishi i MiEV
- Mitsubishi Jolie
- Mitsubishi L100
- Mitsubishi L200
- Mitsubishi L300
- Mitsubishi Lancer
- Mitsubishi Lancer Evolution
- Mitsubishi Maven
- Mitsubishi Minica
- Mitsubishi Minicab
- Mitsubishi Montero
- Mitsubishi Montero iO
- Mitsubishi Outlander
- Mitsubishi Outlander Sport
- Mitsubishi Pajero
- Mitsubishi Pajero iO
- Mitsubishi Pajero Mini
- Mitsubishi Pajero Sport
- Mitsubishi Pajero TR4
- Mitsubishi RVR
- Mitsubishi Savrin
- Mitsubishi Shogun
- Mitsubishi Space Gear
- Mitsubishi Space Wagon
- Mitsubishi Toppo
- Mitsubishi Town Box
- Mitsubishi Triton
- Mitsubishi Type 73
- Mitsubishi Zinger
Modele historyczne i od niedawna nieprodukowane
- Mitsubishi 360
- Mitsubishi 380
- Mitsubishi 380 VRX
- Mitsubishi 3000GT
- Mitsubishi Airtrek
- Mitsubishi Aspire
- Mitsubishi Carisma
- Mitsubishi Celeste
- Mitsubishi Champ
- Mitsubishi Chariot
- Mitsubishi Cordia
- Mitsubishi Debonair
- Mitsubishi Diamante
- Mitsubishi Dignity
- Mitsubishi Dingo
- Mitsubishi Dion
- Mitsubishi Emeraude
- Mitsubishi Eterna
- Mitsubishi Expo
- Mitsubishi Expo LRV
- Mitsubishi Forte
- Mitsubishi FTO
- Mitsubishi G-Wagon
- Mitsubishi Galant FTO
- Mitsubishi Galant GTO
- Mitsubishi Galant VR-4
- Mitsubishi Jeep
- Mitsubishi Galant Λ
- Mitsubishi GTO
- Mitsubishi Kuda
- Mitsubishi Legnum
- Mitsubishi Libero
- Mitsubishi Magna
- Mitsubishi Mighty Max
- Mitsubishi Mirage
- Mitsubishi Montero Sport
- Mitsubishi Nativa
- Mitsubishi Nimbus
- Mitsubishi Pajero Evolution
- Mitsubishi Pajero Junior
- Mitsubishi Pajero Pinin
- Mitsubishi Pinin
- Mitsubishi Pistachio
- Mitsubishi Precis
- Mitsubishi Proudia
- Mitsubishi Raider
- Mitsubishi Rodeo
- Mitsubishi RVR
- Mitsubishi Sapporo
- Mitsubishi Scorpion
- Mitsubishi Shogun Pinin
- Mitsubishi Shogun Sport
- Mitsubishi Sigma
- Mitsubishi Space Runner
- Mitsubishi Space Wagon
- Mitsubishi Space Star
- Mitsubishi Starion
- Mitsubishi Storm
- Mitsubishi Strada
- Mitsubishi Tredia
- Mitsubishi V3000
- Mitsubishi Verada
Prototypy
- Mitsubishi ASX
- Mitsubishi Concept-CT MIEV
- Mitsubishi Concept-cX
- Mitsubishi Concept D-5
- Mitsubishi Concept-EZ MIEV
- Mitsubishi Concept PX-MiEV
- Mitsubishi Concept-Sportback
- Mitsubishi Concept-X
- Mitsubishi CZ2
- Mitsubishi CZ2 Cabriolet
- Mitsubishi CZ3 Tarmac
- Mitsubishi Eclipse Concept-E
- Mitsubishi ESR
- Mitsubishi Evolander
- Mitsubishi FCV
- Mitsubishi Field Guard
- Mitsubishi Gaus
- Mitsubishi Goku Shin Ka
- Mitsubishi HSR
- Mitsubishi HSX
- Mitsubishi „i” Concept
- Mitsubishi Lynx
- Mitsubishi MAIA
- Mitsubishi Maus
- Mitsubishi MP-90X
- Mitsubishi mR. 1000
- Mitsubishi mS. 1000
- Mitsubishi MUM500
- Mitsubishi Nessie
- Mitsubishi Pajero Evo 2+2
- Mitsubishi Prototype-S
- Mitsubishi PX33
- Mitsubishi Concept-RA
- Mitsubishi RPM 7000
- Mitsubishi Se-Ro
- Mitsubishi Space Liner
- Mitsubishi Sport Truck Concept
- Mitsubishi Concept-Sportback
- Mitsubishi SSS
- Mitsubishi SST
- Mitsubishi SSU
- Mitsubishi SSW
- Mitsubishi SUP
- Mitsubishi SUW
- Mitsubishi Tarmac
- Mitsubishi Tarmac Spyder
- Mitsubishi Technas
- Mitsubishi TETRA
- Mitsubishi Concept-X
- Mitsubishi Concept-ZT
Źródło: Wikipedia