Testy aut marki Lexus
Ostatnie wiadomości dla marki Lexus
Podczas Salonu Samochodowego w Tokio Lexus prezentuje dwa modele RC: RC 350 z silnikiem 3.5 l V6 oraz hybrydowy RC 300h z silnikiem 2.5 l. Dynamiczny dwudrzwiowy coupé RC jest dowodem na to, że Lexus swoimi samochodami wzbudza uczucie fascynacji. Linię stworzono w celu wzbogacenia profilu marki o szersze grono odbiorców, by zwrócić uwagę zarówno naszych dotychczasowych kierowców, jak i nowych, niezaznajomionych z atrybutami Lexusa. Swoim najnowszym RC komunikujemy wysoką jakość...
» Czytaj więcej„PROJEKTUJĄC NOWEGO LEXUSA IS, MÓJ ZESPÓŁ DĄŻYŁ DO STWORZENIA AUTA ZWINNEGO I ZACHOWUJĄCEGO SIĘ NA DRODZE DOKŁADNIE TAK, JAK OCZEKUJĄ TEGO KIEROWCY”. JUNICHI FURUYAMA, GŁÓWNY INŻYNIER IS Z zewnątrz — nietuzinkowy styl, światła LED i dynamiczny wizerunek. Wewnątrz — sportowy kokpit zwrócony w stronę kierowcy i najnowocześniejsze systemy multimedialne oraz wspomagające. Na drodze — idealnie zrównoważony sedan. Aby nasz nowy sedan z napędem na tylne koła dawał...
» Czytaj więcejNowy Lexus IS — przykuwający uwagę odważną atrapą chłodnicy w kształcie wrzeciona i połączeniem agresywnego wizerunku z elegancją — debiutuje w Europie na Targach Motoryzacyjnych w Genewie. Nowy sedan, który w sprzedaży ma się pojawić w połowie 2013 roku, oferowany będzie w wersji IS 300h, stanowiącej pierwsze wcielenie IS z napędem hybrydowym Lexus, oraz w wersji IS 250 ze znakomitym silnikiem benzynowym V6. Oba modele dostępne są w specjalnej wersji F SPORT. Poznaj...
» Czytaj więcejNowy sedan IS — przykuwający uwagę odważną atrapą chłodnicy o kształcie wrzeciona i połączeniem agresywnego wizerunku z elegancją — zadebiutował w Europie na Targach Motoryzacyjnych w Genewie. Model ten, który w sprzedaży ma pojawić się w połowie 2013 roku, oferowany będzie w wersji IS 300h — stanowiącej pierwsze wcielenie IS z napędem hybrydowym Lexus — oraz w wersji IS 250 ze znakomitym silnikiem benzynowym V6. Warianty dostępne są w specjalnej wersji F SPORT....
» Czytaj więcejLexus zaprezentuje w Genewie nowy model IS 300h, koncept LF-LC w kolorze Opal Blue oraz pełną gamę modeli F SPORT. Europejska premiera w pełni hybrydowego Lexusa IS 300h Nowy IS 300h będzie dostępny z pakietem F SPORT charakteryzującym się oryginalnymi zewnętrznymi i wewnętrznymi elementami konstrukcyjnymi i bardziej sportową dynamiką jazdy. Koncepcyjny model LF-LC w kolorze Opal Blue Koncepcyjny model hybrydowego Lexusa LF-LC zostanie pokazany w nowym kolorze Opal Blue. Sportowe...
» Czytaj więcejHistoria marki
Lexus – marka luksusowych samochodów osobowych, należąca do japońskiego koncernu Toyota Motor Corporation.
Historia
Toyota pod koniec lat osiemdziesiątych zdecydowała się na wprowadzenie na rynek marki, mogącej konkurować z luksusowymi markamieuropejskimi i amerykańskimi. Z ponad dwustu propozycji wybrano nazwę LEXUS, mającą się kojarzyć z luksusem i elegancją.
Pierwszy Lexus pojawił się w 1989 roku. Był to luksusowy, duży model LS 400, mający konkurować z takimi autami jak Jaguar XJ,Mercedes-Benz klasy S czy BMW serii 7. W modelu LS 400 zastosowano silnik V8 o mocy 245 KM. Został on wykonany przez inżynierów formuły 1 i jest jednym z najcichszych silników jakie kiedykolwiek wyprodukowano. Połączony z 4-biegową skrzynią automatyczną lub w późniejszych egzemplarzach ze skrzynią 5-biegową automatyczną. W tym samym roku przedstawiono bazujący na Toyocie Camry modelES 250. Pierwszy sportowy model, Lexus SC 300 / SC 400 pojawił się w 1991 roku i posiadał identyczny silnik z modelu LS 400. Prawdziwy konkurent Mercedesa klasy E czy BMW serii 5 pojawił się w 1991 roku w Japonii, a w 1993 na świecie. Był to bazujący naToyocie Crown tylnonapędowy model GS 300 (w Japonii Toyota Aristo) z nadwoziem zaprojektowanym przez włoskie studio stylistyczne Ital Design.
Pierwszy SUV Lexusa, model LX 450, będący luksusową wersją produkowanej na japoński rynek Toyoty Harrier wyprodukowano w 1996roku.
W 1998 roku pojawił się na rynku model klasy średniej, Lexus IS 200 / IS 300. Jego zadaniem było konkurowanie z takimi autami, jak BMW serii 3, jednak nie odniósł on spodziewanego sukcesu. Choć dorównywał konkurentowi technicznie i wizualnie, prawdopodobnie główną jego wadą była ograniczona ilość silników do wyboru tylko 2.0 i 3.0. Jednostkę 2.0 krytykowano jako dość słaby silnik benzynowy. Szczególnie brakowało sportowej wersji Lexusa taką jaką ma BMW a mianowicie M3.
Najnowsze modele Lexus LS600h i GS 450h zawierają napęd hybrydowy zastosowany po raz pierwszy w modelu Lexus RX 400h. Pojawiło się także pierwsze auto Lexusa z silnikiem diesla (Lexus IS 220d).
Ciekawostką jest, że w ojczyźnie tej marki do niedawna nie można było dostać Lexusów, Toyota sprzedawała je pod znaczkiem koncernu, zmieniło się to po zaprezentowaniu trzeciej generacji modelu GS.
Obecne modele
- IS
- IS 220d (pierwsze auto Lexusa z silnikiem Diesla)
- IS 250
- IS 300
- IS 350
- IS F
- ES
- ES 350
- GS
- GS 300
- GS 450h (pojazd hybrydowy)
- GS 460
- LS
- LS 460
- LS 600h (topowa limuzyna firmy, posiada napęd hybrydowy)
- RX
- RX 300
- RX 330
- RX 400h (pojazd hybrydowy)
- GX
- GX 470
- LX
- LX 470
- LX 570
- LFA (550-konny silnik)
- SC
- SC 430
Źródło: Wikipedia