Skoda Roomster FL Sport 1.2 TSI

Skoda Roomster FL Sport 1.2 TSI

Wstęp

Skoda Roomster 1.2 TSI to jeden z najnowszych modeli czeskiego koncernu. Auto te klasyfikowane jest w grupie minivanów, choć zajmuje miejsce w klasie aut kompaktowych.
Roomster zainteresowanie klientów wzbudził już w 2006 roku po premierze w Genewie. Do dnia dzisiejszego zostało wyprodukowanych już około 600 tysięcy egzemplarzy tego modelu. Od przejęcia marki przez koncern Volkswagen, jest to pierwszy samochód, który nie został zbudowany na płycie podłogowej niemieckiego koncernu.

Stylistyka

Przód samochodu nie różni się prawie niczym od Skody Fabii – prawie, ponieważ do auta dodane zostały przednie skrętne reflektory projekcyjne z modułem DE oraz reflektorami przeciwmgielnymi z funkcją doświetlania zakrętów z Day Light. Charakterystyczną cechą auta oczywiście jest chromowana obwódka atrapy chłodnicy oraz prosty grill. Samochód wydaje się być zwykłą osobówką, lecz jego wysokość (1650mm) mówi nam zupełnie co innego. Roomster swoją budową przypomina nam Volkswagena Caddy, bądź też Puegeota Partnera, przez co może być jednym z ich konkurentów.

Profil auta wydaje się dość dziwny. Przodem przypomina osobówkę, zaś tyłem coś o wiele większego. Dziwnie, lecz ciekawie wyglądają duże szyby tylnych drzwi i pionowe szyby, mieszczące się tuż za nimi, które są poprowadzone troszkę niżej niż szyby przednie. Różnią się one także kształtem, ponieważ przednie zostały pozaokrąglane i opływowo wyprofilowane. Tył Skody przypomina kombi, poprzez otwieraną do góry klapę bagażnika.

Wnętrze

Niemiecka ręka, która ingeruje w aranżację wnętrza Skody gwarantuje klientom solidne wykonanie oraz niezawodzącą nas jakość. Roomster reprezentuje segment K, przez co możemy spodziewać się w miarę wysokiej jakości materiałów. W aucie raczej ciężko dostrzec się mankamentów w kokpicie. Producent precyzyjnie zadbał o komfort użytkowników. Fotele są bardzo wygodne oraz praktyczne. Tylna kanapa została złożona z trzech, oddzielnie regulowanych foteli. Ponadto auto posiada mały pakiet skórzany (trójramienna skórzana kierownica wielofunkcyjna obsługująca radio i telefon).

Roomster wyposażony został także w dezaktywację przedniej poduszki pasażera, lampkę ostrzegawcza niezapiętych pasów bezpieczeństwa kierowcy oraz pasażera, kurtyny powietrzne, alarm z czujnikiem przechyłu, klimatyzację Climatronic, dach panoramiczny z dodatkowymi lampki do czytania z tyłu, elektrycznie sterowane szyby i podgrzewane fotele przednie. Prędkościomierz oraz obrotomierz zamontowany w aucie jest naprawdę bardzo czytelny. Nie zabraknie nam także schowków, dzięki czemu nie musimy się już martwić o miejsce na nasze drobiazgi podczas podróży autem. Zostały one zamontowane naprzeciw fotela pasażera. Nie zapomniano także o miejscach na napoje, które umieszczono przed skrzynią biegów. Nie zabraknie nam na pewno miejsca na nasze bagaże, bowiem 509 litrów pojemności bagażnika w zupełności wystarczy nawet prawdziwym turystom.

Silnik i właściwości jezdne

Pod maską znajdziemy podrasowany silnik o pojemności 1,2 litra oraz mocy 105 KM. Prędkość maksymalna samochodu wynosi 184 km/h. Dzięki dynamicznemu silnikowi auto do 100 km/h rozpędzimy w 10,9 s. Moim zdaniem są to wystarczające oraz bardzo zadowalające osiągi. Średnie zużycie paliwa wynosi 5,5 l/100km.

Podsumowanie

Skoda Roomster to idealny wybór nawet dla pięcio osobowej rodziny. Poprzez bardzo pojemny bagażnik, nie będziemy mieli żadnych problemów z pakunkami. Prowadzi się go bardzo przyjemnie, z zachowaniem wszelkiej wygody. Sportowy silnik pozwala nam na bardzo dobre osiągi, dynamiczność jazdy oraz duży komfort. Cena auta jak na tą klasę nie jest duża. Za wersję bazową Skody zapłacimy 63,250 zł, zaś za wersję SPORT z dodatkowym wyposażeniem – 83,739 zł.

Dane techniczne samochodu

  • Silnik:
  • Turbodiesel
  • Pojemność silnika:
  • 1198 cm3
  • Moc maksymalna:
  • 105KM @ 5000
  • Skrzynia biegów:
  • Manualna, 5-biegowa
  • Typ napędu:
  • Przedni
  • Pojemność bagażowa:
  • 509 l
  • Zbiornik paliwa:
  • 55 l
  • Typ nadwozia:
  • Mini VAN
  • Ilość miejsc / drzwi:
  • 5/5
  • Wymiary:
  • 4205/1684/1607 mm
  • Rozstaw osi:
  • 2617 mm
  • Masa własna / ładowność:
  • 1150/515 kg

Osiągi

  • Spalanie:
  • 7,1/4,9/5,5 l/100km
  • Emisja CO2:
  • 134 g / km
  • Prędkość maksymalna:
  • 184 km / h
  • Przyspieszenie:
  • 10,9 s

Gwarancja / Cena

  • Gwarancja mechaniczna:
  • 2 lata
  • Gwarancja perforacyjna:
  • 10 lat
  • Cena wersji podstawowej:
  • 63 250 zł
  • Cena wersji testowanej:
  • 84 289 zł

Redaktor: Kamil Gruszfeld / Zdjęcia: Michał Woliński
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez zgody redakcji zabronione!