Skoda Citigo 1.0 MPI A/T Elegance

Skoda Citigo 1.0 MPI A/T Elegance

Fani czterech kółek zdają sobie sprawę że, zachwyt nad typowymi autami sportowymi, nie jest w żadnym wypadku przypadkowy. Każdy z nas lubi ogromne suvy, które oprócz potężnego silnika na pokładzie, dają nam jeszcze wiele innych możliwości, to wszystko wiąże się z szybką jazdą, dlatego też w tego typu dynamicznych autach, czujemy się bardzo pewnie. Pomimo to powinniśmy więcej uwagi zwracać jednak na mniejsze auta, te znajdujące się w segmencie A. Przecież to ona tak naprawdę są najlepszym wyborem jeśli chodzi o drogi miejskie, gdzie mamy ograniczoną ilość miejsca. W terenie zabudowanym, wiodą przecież prym mniejsze auta, które cechują się przede wszystkim niewielkimi wymiarami, oraz dobrym skrętem, to jest właśnie to co pozwala nam spokojnie panować nad kierownicą oraz jechać bez obaw, że o coś zahaczymy. Jest to dobra alternatywa, zwłaszcza jeśli wszystkie parametry pojazdy są właściwie skonfigurowane tak jak te znajdujące się w Skodzie Citigo.

Sylwetka Auta
Jeśli przyjrzymy się autu z bliska, to z pewnością zauważymy że brakuje tutaj jakiś detali, czy też innych nietypowych rozwiązań stylistycznych. Jednym słowem fajerwerków w tym wypadku nie uświadczymy, dostaniemy to co proponują nam inni producenci, bez zbędnych stylistycznych dodatków, może to i jest minus, ale mimo tego skoda jakoś się prezentuje, nawet i bez zastosowanych dodatków. Oczywiście jeśli mamy zamiar porównywać skodę z innym bardziej znanym autem pod względem wyglądu, to wynik starcia jest wiadomy, tutaj chodzi o coś innego, Skoda po prostu przyzwoicie, wypada na tle konkurencji, zwłaszcza w swoim, specyficznym segmencie, nie ma tu przecież specjalnych udziwnień, linie nie są zakrzywione czy też zmienione w inny sposób, są one całkowicie proste, co naprawdę w tej klasie się sprawdza. Oczywiście kilka elementów zmiennych, może tylko upiększyć jeszcze bardziej auto, takim elementem mogą być przecież felgi, które dobierzemy już według własnego upodobania. Jeśli zaś chodzi o sam kolor, to jasnozielony lakier, pasuje doskonale do tego modelu, nie wydaje się on być kiepski, czy też tandetny, takie odcienie w skodzie, to również standard.

Dlaczego właśnie to auto
Zawsze czynnikiem skłaniającym nas ku takiemu a nie innemu wyborowi, jest głównie cena. Jeśli chodzi o Polskę, to właśnie z powodu niskiej ceny, auta te sprzedają się nadzwyczaj dobrze, ale nie jest to jedyny powód, skody doskonale dopasowane są też do naszych wąskich, często zniszczonych dróg, dzięki czemu możemy swobodnie jechać bez żadnych ograniczeń i przestojów. Oczywiście bardziej ekonomiczny model, pozbawiony jest pewnych udogodnień czy ulepszeń, nie wspominając o mniejszej mocy, jednak jeśli mamy fundusze, to mimo wszystko zamiast dużego auta, możemy wybrać 2 wersję skody, ta jest bardziej dogodna, zwłaszcza do jazdy i może być z kolei alternatywą od wyboru większego auta.

Co otrzymujemy w zamian
Wersja Elegance oferuje nam wszystko to co powinno znaleźć się w standardzie, każdego nowoczesnego auta. Oprócz ABS u czy też klimatyzacji, otrzymujemy chociażby czujniki parkowania. Podświetlane szyby, również zasługują na pochwałę, czy też szyberdach, nie mówiąc o komforcie jazdy zimą, co zapewniają nam podgrzewane fotele, zarówno od strony kierowcy, jak i pasażerów. Oczywiście kolejnym technologicznym bajerem, jest specjalnie przygotowana nawigacja z dostępem do bluetootha. Oczywiście lista wszystkich urządzeń oraz dodatków wnętrza jest długa, co sprawia że, przekłada się to jednocześnie na cenę, tego poszczególnego modelu, to wszystko jednak daje nam doskonałe warunki, które przekładają się komfort jazdy. Pomimo tych wszystkich dodatków i tak nie jesteśmy w stanie sprawić że jest to droga skoda, jest to przecież jedno z najtańszych aut w całej ofercie skody. Tutaj też widać jak bardzo to auto, nie jest wyważone, widać to na każdym kroku co prawda otrzymujemy elektryczne lusterka z opcją ich podgrzania, ale na przykład nie możemy sterować szybą pasażera, z panelu na drzwiach kierowcy. Ciekawie też wygląda tapicerka, jednak jest ona jasna, co sprawia że bardzo szybko się brudzi. Sytuacji też nie ratuje fakt że, ogólnie niska jakość materiałów wykończeniowych, które są wykonane głównie z plastiku, co mówi samo za siebie. Komputer pokładowy, jest mimo wszystko intuicyjny , przez co nie będziemy mieli problemów z jego obsługa, co więcej zawiera on ciekawe funkcje, które możemy wykorzystać podczas podróży. Ekran jest w całości dotykowy i to odczuwamy nie ma problemów z reakcją, jednak przydały by się większe guziki, te obecne wydają się nieco małe, oprócz tego nie ma żadnych innych zastrzeżeń. Maksymalna moc litrowego silnika wynosi 75 koni mechanicznych, co jest wystarczające, nie możemy jednak liczyć na nadzwyczajne osiągi. Co ciekawe nie ma w nim automatycznej skrzyni biegów, musimy zadowolić się wersją pól automatyczną.

Mieszczuch
Pomimo tego wszystkiego, warto zwrócić uwagę, że w mieście poczujemy się dopiero jak ryba w wodzie. Auto doskonale dopasowane jest do jazdy po terenach zabudowanych, przez co nie mamy problemów z poruszaniem się, nawet po krętych, wąskich drogach. Gorzej sytuacja wygląda gdy wyjeżdżamy poza miasto, a to za sprawą małego silnika, który to nie daje już nam takich osiągów, jakie by nas satysfakcjonowały. Jeśli się więc gdzieś spieszymy, to powinniśmy wyjechać wcześniej, bowiem nie jest to typowy demon prędkości.

Podsumowując
Teraz tak naprawdę widzimy ile zalet daje nam właśnie taki model Skody Citigo. Jednak pomimo tego liczne wady, oraz niedoróbki związane z wykończeniem a przede wszystkim dość wysoka cena wersji Elegance, każą nam się zastanowić czy, nie lepiej zdecydować się na coś innego, przecież za te same pieniądze, kupimy samochód, który będzie równie dobrze sprawował się w mieście i poza nim, jednak jeśli interesuje nas najniższa wersja, bez zbędnych dodatków, to jak najbardziej powinniśmy wybrać to auto, bo przecież nie jest ono wcale złe, ma wiele istotnych zalet, które możemy wykorzystać, zwłaszcza podczas podróży drogami miejskimi.

Dane techniczne samochodu

  • Silnik:
  • Benzyna
  • Pojemność silnika:
  • 999 cm3
  • Moc maksymalna:
  • 75KM @ 6200
  • Skrzynia biegów:
  • Półautomatyczna , 5-biegowa (ASG)
  • Typ napędu:
  • Przedni
  • Pojemność bagażowa:
  • 250 l
  • Zbiornik paliwa:
  • 35 l
  • Typ nadwozia:
  • Hatch-back
  • Ilość miejsc / drzwi:
  • 4/5
  • Wymiary:
  • 3563/1645/1489 mm
  • Rozstaw osi:
  • 2420 mm
  • Masa własna / ładowność:
  • 854 / 436 kg

Osiągi

  • Spalanie:
  • 5,9/4/4,7 l / 100km
  • Emisja CO2:
  • 108 g / km
  • Prędkość maksymalna:
  • 171 km / h
  • Przyspieszenie:
  • 13,2 s

Gwarancja / Cena

  • Gwarancja mechaniczna:
  • 2 lata
  • Gwarancja perforacyjna:
  • 12 lat
  • Cena wersji podstawowej:
  • 28 990 zł
  • Cena wersji testowanej:
  • 40 590 zł

Redaktor: Tomasz Płomiński / Zdjęcia: Michał Woliński
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez zgody redakcji zabronione!