Tata Indica Vista 1.4 MPFi 75KM Safire

Tata Indica Vista 1.4 MPFi 75KM Safire

Wstęp

Ostatnimi czasy, oprócz twarzy kandydatów biorących udział w wyborach samorządowych, na billboardach mogliśmy znaleźć jeszcze jednego kandydata. Jest nim Tata Indica Vista. Pierwsza wersja samochodu została zaprezentowana w 2008 roku. Po 2 latach indyjski koncern przedstawia nam drugą odsłonę tego modelu. Na dodatek z polskim akcentem. Czy to kandydat, na którego warto oddać swój głos?

Stylistyka

Zaprojektowanie wyglądu zewnętrznego tego samochodu koncern powierzył Polakowi. Pracujący od lat dla Fiata Justyn Norek miał przed sobą duże wyzwanie. Modne, duże reflektory zachodzące na maskę, masywna karoseria, powiększona atrapa chłodnicy oraz chromowane, czyli mamy przód auta na europejskim poziomie. Tył prezentuję się niemniej ciekawie. Nasz wzrok przyciągają pionowe lampy ciągnące się przez całą wysokość auta, od zderzaka aż do dachu. Boczna linia auta przypomina najnowszy model Citroena C3. Samochód wzbudza duże zainteresowanie. Podczas naszego testu mieliśmy samochód dostawał pozytywne opinie od postronnych osób.

Wnętrze

Pierwszą rzeczą, która rzuca się w oczy są zegary. Zostały one umieszczone w centralnej części deski rozdzielczej. Ich budowa i rozmieszczenie jest bardzo czytelne. Jedyną rzeczą, która nam przeszkadzała, był elektroniczny wyświetlacz. Jadąc z prędkością między 80-120km/h, wskazówka zasłania nam informację o aktualnej godzinie oraz przejechanym dystansie. Poniżej zegarów znajduję się radio. Importer, w naszym przypadku proponuję firmę Kenwood. Za plus zasługuję dodatkowa kieszeń pod radiem. Idealne miejsce na telefon komórkowy, dokumenty etc. Testowany model posiada centralny zamek sterowany z pilota. W standardzie dostępna jest również klimatyzacja, klimatyzację, elektrycznie opuszczane szyby, regulację wysokości kolumny kierownicy, hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego, dzielną tylna kanapę (60/40) oraz dwa gniazda 12V. Pojemność bagażnika wynosi 232l. Z powodzeniem zmieścimy w nim tygodniowe zakupy lub weekendowy ekwipunek.

Silnik i właściwości jezdne

Testowany model napędzany jest benzynowym silnikiem 1.4 Safire o mocy 75KM wyposażonym w zmienne fazy rozrządu. Został on, podobnie jak skrzynia biegów, zaprojektowany we współpracy z Fiatem. Silnik pracuje cicho oraz jest bardzo dynamiczny. Duży plus. Prędkość maksymalna samochodu to 170km/h. Średnie spalanie oscyluje w granicach 6 litrów na każde przejechane 100km. Samochód świetnie sprawuje się na polskich drogach. Stan naszej infrastruktury jest podobny do tego w kraju matki (ojca?) auta. Zawieszenie jest na tyle sprężyste, że pokonuje wszystkie nierówności bardzo miękko. Po przebytej trasie przez całą szerokość polski po drogach każdego typu, jesteśmy pozytywnie zaskoczeni i zadowoleni z jazdy.

Podsumowanie

„Changes Everything” to hasło reklamowe tego modelu. Przyznam się, że znając poprzednią Indice, nie dowierzałem do końca w możliwość zmian, jakie wprowadza Vista. Jazda tym modelem zaskoczyła mnie pozytywnie. Vista naprawdę „Changes Everything”. Za niecałe 30 000zł dostaniemy modnie wyglądające auto segmentu B, 3 letnią gwarancją. Marka Tata coraz prężniej się rozwija. Niedawno informowaliśmy o wynikach za 2010 rok oraz prężnie rozwijającej się sieci dealerskiej. Na chwilę obecną naszą wymarzoną Vistę dostaniemy w jednym z 32 salonów w Polsce.

Dane techniczne samochodu

  • Silnik:
  • Benzyna
  • Pojemność silnika:
  • 1368 cm3
  • Moc maksymalna:
  • 75KM @ 6000
  • Skrzynia biegów:
  • Manualna, 5-biegowa
  • Typ napędu:
  • Przedni
  • Pojemność bagażowa:
  • 232/610 l
  • Zbiornik paliwa:
  • 44 l
  • Typ nadwozia:
  • Hatch-back
  • Ilość miejsc / drzwi:
  • 5/5
  • Wymiary:
  • 3795/1695/1550 mm
  • Rozstaw osi:
  • 2470 mm
  • Masa własna / ładowność:
  • 1150/475 kg

Osiągi

  • Spalanie:
  • 7,9/4,8/5,9 l/100km
  • Emisja CO2:
  • 139 g / km
  • Prędkość maksymalna:
  • 170 km / h
  • Przyspieszenie:
  • brak danych

Gwarancja / Cena

  • Gwarancja mechaniczna:
  • 3 lata lub 100000 km
  • Gwarancja perforacyjna:
  • 6 lat
  • Cena wersji podstawowej:
  • 29 950 zł
  • Cena wersji testowanej:
  • 29 950 zł

Redaktor: Michał Woliński / Zdjęcia: Michał Woliński
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez zgody redakcji zabronione!