Wzrost sprzedaży o 5,4%, dobre przyjęcie rynkowe modelu V40 oraz bardzo duże zainteresowanie XC60 – tak w największym skrócie Volvo mogłoby podsumować trzy kwartały sprzedaży w Polsce. Przy okazji producent podaje statystyki, jakie modele i wersje silnikowe cieszyły się największym zainteresowaniem.

V40 – jeden za trzy

Wraz z początkiem 2013 roku z oferty Volvo znikło C30, S40 i V50, zastąpione przez V40. Nowy kompakt miał więc niełatwe zadanie osiągnąć sprzedaż, która zrekompensowała by wyniki osiągane dotąd przez trzy modele. Cel został osiągnięty. W ciągu trzech kwartałów bieżącego roku zarejestrowano w Polsce 1160 sztuk V40, wliczając w to jego uterenowioną odmianę – V40 Cross Country. Tym samym jest to najchętniej kupowany samochód tej klasy w segmencie premium. Dzięki zakupom flotowym 52% sprzedanych modeli V40 wybrano z silnikami Diesla. 23% całej sprzedaży stanowił silnik D2 (1.6 115 KM), 27% D3 (2.0 150 KM) i 2% D4 (2.0 177 KM). Najpopularniejszym silnikiem w ofercie jest jednak benzynowy silnik T3 (1.6 150 KM), który wybrało aż 44% klientów. Wśród klientów indywidualnych ta jednostka ma jeszcze większą przewagę. 4% klientów wybrało odmianę T4 (1.6 180 KM). Silniki T5 (2.5 254 KM) i T2 (1.6 120 KM) stanowią margines sprzedaży.

XC60 – lider segmentu premium

To kolejny rok w którym XC60 jest nie tylko najchętniej wybieranym modelem Volvo, ale także najlepiej sprzedającym się modelem segmentu premium w Polsce. Model ten doskonale wpisuje się w trendy rynkowe: spada sprzedaż sedanów i kombi segmentu C/D, a rośnie sprzedaż średniej wielkości SUV-ów. Po trzech kwartałach sprzedaż XC60 wzrosła o 23% w porównaniu do analogicznego okresu 2012 r. – mówi Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Auto Polska.

Aż 99% klientów zainteresowanych modelem XC60 wybiera model z silnikiem Diesla. Największym zainteresowaniem cieszą się modele z napędem na cztery koła. Ponad 70% sprzedaży to modele AWD. Najpopularniejszymi silnikami są D5 215 KM – 43% i D4 163 KM – 41%.

S60 i V60 – słabnący segment C/D

Modele S60 i V60 reprezentują segment C/D, który się kurczy, co jest szerszym trendem rynkowym. Klienci przenoszą swoje zainteresowania na podobnej wielkości SUV-y. Spadek sprzedaży S60 i V60 z nawiązką zrekompensował nam wzrost sprzedaży XC60. Jednak nie odpuszczamy wcale tych modeli. W listopadzie br. wprowadzamy do oferty trzy nowe silniki: Diesla o mocy 181 KM i benzynowe (245 i 306 KM) oraz nową ośmiostopniową skrzynię biegów. Spodziewamy się, że te zmiany są w stanie podnieść atrakcyjność tych modeli, co przełoży się na sprzedaż – mówi Arkadiusz Nowiński.

Podział na modele

Najpopularniejszym modelem w ofercie Volvo jest XC60, na drugim miejscu znalazł się V40/V40 Cross Country. Trzecim pod względem sprzedaży modelem jest S60. Zainteresowanie tym modelem spadło na rzecz XC60. Czwarte miejsce przypadło modelowi V60. Mniej klientów wybrało też model XC90, ale ten duży SUV jest obecny na rynku już 11 lat. Mimo tego w tym roku sprzedano 137 takich aut. Oto udział w sprzedaży poszczególnych modeli:

XC60 – 40,2 %

V40 – 32%

S60 – 6,9%

V60 – 6,2%

S80 – 4,7%

XC70 – 4,1%

XC90 – 3,8%

Pozostałe modele – o 2,1%

Tagi:

Data publikacji:

Ostatnie wiadomości dla marki Volvo

Wzrost sprzedaży o 5,4%, dobre przyjęcie rynkowe modelu V40 oraz bardzo duże zainteresowanie XC60 – tak w największym skrócie Volvo mogłoby podsumować trzy kwartały sprzedaży w Polsce. Przy okazji producent podaje statystyki, jakie modele i wersje silnikowe cieszyły się największym zainteresowaniem. V40 – jeden za trzy Wraz z początkiem 2013 roku z oferty Volvo znikło C30, S40 i V50, zastąpione przez V40. Nowy kompakt miał więc niełatwe zadanie osiągnąć sprzedaż,...

» Czytaj więcej
Data publikacji:

Wzrost sprzedaży o 5,4%, dobre przyjęcie rynkowe modelu V40 oraz bardzo duże zainteresowanie XC60 – tak w największym skrócie Volvo mogłoby podsumować trzy kwartały sprzedaży w Polsce. Przy okazji producent podaje statystyki, jakie modele i wersje silnikowe cieszyły się największym zainteresowaniem. V40 – jeden za trzy Wraz z początkiem 2013 roku z oferty Volvo znikło C30, S40 i V50, zastąpione przez V40. Nowy kompakt miał więc niełatwe zadanie osiągnąć sprzedaż,...

» Czytaj więcej
Data publikacji:

Wzrost sprzedaży o 5,4%, dobre przyjęcie rynkowe modelu V40 oraz bardzo duże zainteresowanie XC60 – tak w największym skrócie Volvo mogłoby podsumować trzy kwartały sprzedaży w Polsce. Przy okazji producent podaje statystyki, jakie modele i wersje silnikowe cieszyły się największym zainteresowaniem. V40 – jeden za trzy Wraz z początkiem 2013 roku z oferty Volvo znikło C30, S40 i V50, zastąpione przez V40. Nowy kompakt miał więc niełatwe zadanie osiągnąć sprzedaż,...

» Czytaj więcej
Data publikacji:

Wzrost sprzedaży o 5,4%, dobre przyjęcie rynkowe modelu V40 oraz bardzo duże zainteresowanie XC60 – tak w największym skrócie Volvo mogłoby podsumować trzy kwartały sprzedaży w Polsce. Przy okazji producent podaje statystyki, jakie modele i wersje silnikowe cieszyły się największym zainteresowaniem. V40 – jeden za trzy Wraz z początkiem 2013 roku z oferty Volvo znikło C30, S40 i V50, zastąpione przez V40. Nowy kompakt miał więc niełatwe zadanie osiągnąć sprzedaż,...

» Czytaj więcej
Data publikacji:

Wzrost sprzedaży o 5,4%, dobre przyjęcie rynkowe modelu V40 oraz bardzo duże zainteresowanie XC60 – tak w największym skrócie Volvo mogłoby podsumować trzy kwartały sprzedaży w Polsce. Przy okazji producent podaje statystyki, jakie modele i wersje silnikowe cieszyły się największym zainteresowaniem. V40 – jeden za trzy Wraz z początkiem 2013 roku z oferty Volvo znikło C30, S40 i V50, zastąpione przez V40. Nowy kompakt miał więc niełatwe zadanie osiągnąć sprzedaż,...

» Czytaj więcej
Data publikacji: