Renault Clio Grandtour to miejskie auto dla tych, którzy lubią trzymać rękę na pulsie w kwestii najnowszych trendów. Wygląda lepiej niż dobrze, do tego ma naprawdę niezłe osiągi i wiele nowatorskich rozwiązań technologicznych, typowych dla aut z wyższej półki.

Trzeba przyznać, że jeśli kombi o dł. 4,26 m ma zwracać uwagę atrakcyjnym designem, trzeba się bardzo postarać. Jednak w tym wypadku się udało – a to dowód na to, że warto równać do góry. W końcu Clio Grandtour było wzorowane na concept carze DeZir projektu samego Laurensa van der Ackera. Łagodne krzywizny, płynne linie, stylowy, dynamiczny przód – wyrazisty design od pierwszej chwili przykuwa uwagę. Do tego auta aż chce się wsiadać. W środku też prezentuje się ciekawie: ma kierownicę pokrytą skórą, naprawdę wygodne fotele, przyciemniane szyby z tyłu – tak, jest dobrze.

Podczas ruszania zauważymy, że pod maską drzemie nowoczesny silnik, który pozwala na dynamiczne przyspieszenie i szybką reakcję: https://www.renault.pl/samochody/samochody-nowe/clio-grandtour/osiagi.html  Dzięki programowi Driving Eco2 auto zapewnia minimalną emisję CO2 – 85 g/km i dodatkową oszczędność – wysokoprężny silnik dCi90 pozwala zejść ze spalaniem nawet do 3,3 l/100 km, a benzynowy TCe90 do 4,7 l w cyklu mieszanym. Niestety konsekwencją tak sprawnie działających silników jest hałas, bo kabina jest kiepsko wyciszona, ale to właściwie jedyny minus tego auta.

Teraz przejdźmy do kwestii komfortu – przecież wygląd i osiągi to nie wszystko. Clio Grandtour naprawdę ułatwia życie kierowcy i to do tego stopnia, że gdyby nie wymogi prawne, prowadzić mogłoby je dziecko. Po pierwsze regulator-ogranicznik prędkości pozwala w pełni się zrelaksować i podziwiać widoki. Po drugie: przy zmianie pogody czujniki światła i deszczu działają automatycznie, a podgrzewane lusterka pozwalają zaoszczędzić cenne minuty podczas odśnieżania. Po trzecie: auto ma system wspomagający ruszanie pod górę (HSA), a dzięki kamerze cofania zaparkujemy na centymetry nawet w centrum stolicy. Nawigacja, jako część systemu multimedialnego R-Link Evolution, ma opcję śledzenia natężenia ruchu, więc pozwala ominąć korki. Samochód został tak zaprojektowany, że rozwiązuje problemy jeszcze zanim się pojawią. Do tego wygodę zapewnia pełna synchronizacja systemu ze smartfonem, opcja komend głosowych i wiele fabrycznych apek, a przede wszystkim – 3D Sound Arkamys, który daje prawdziwie koncertową jakość dźwięku.

Wisienką na torcie jest fakt, że Clio Grandtour jest bardzo przestronne. Nawet wysocy pasażerowie nie będą narzekać na brak miejsca, a każdy z nich dostanie do dyspozycji swój schowek. Ładowność auta wynosi od 443 l do 1380 l, w przypadku złożenia tylnych foteli i siedzenia pasażera. To sporo – pojemny bagażnik umożliwi przeprowadzkę studenta albo transport składanych mebli (tym bardziej, że niski próg ułatwi załadunek). 

Clio Grandtour to auto dla tych, którzy cenią sobie praktyczne zalety kombi, ale mają wymagania odnośnie wyglądu, własnej wygody i przyjemności z jazdy. Te wszystkie cechy wydają się niemożliwe do połączenia w aucie za 45 tysięcy? A jednak!

Tagi: ,

Data publikacji:

Ostatnie wiadomości dla marki Renault

Renault Clio Grandtour to miejskie auto dla tych, którzy lubią trzymać rękę na pulsie w kwestii najnowszych trendów. Wygląda lepiej niż dobrze, do tego ma naprawdę niezłe osiągi i wiele nowatorskich rozwiązań technologicznych, typowych dla aut z wyższej półki. Trzeba przyznać, że jeśli kombi o dł. 4,26 m ma zwracać uwagę atrakcyjnym designem, trzeba się bardzo postarać. Jednak w tym wypadku się udało – a to dowód na to, że warto równać do góry. W końcu Clio...

» Czytaj więcej
Data publikacji:

Renault Clio Grandtour to miejskie auto dla tych, którzy lubią trzymać rękę na pulsie w kwestii najnowszych trendów. Wygląda lepiej niż dobrze, do tego ma naprawdę niezłe osiągi i wiele nowatorskich rozwiązań technologicznych, typowych dla aut z wyższej półki. Trzeba przyznać, że jeśli kombi o dł. 4,26 m ma zwracać uwagę atrakcyjnym designem, trzeba się bardzo postarać. Jednak w tym wypadku się udało – a to dowód na to, że warto równać do góry. W końcu Clio...

» Czytaj więcej
Data publikacji:

Renault Clio Grandtour to miejskie auto dla tych, którzy lubią trzymać rękę na pulsie w kwestii najnowszych trendów. Wygląda lepiej niż dobrze, do tego ma naprawdę niezłe osiągi i wiele nowatorskich rozwiązań technologicznych, typowych dla aut z wyższej półki. Trzeba przyznać, że jeśli kombi o dł. 4,26 m ma zwracać uwagę atrakcyjnym designem, trzeba się bardzo postarać. Jednak w tym wypadku się udało – a to dowód na to, że warto równać do góry. W końcu Clio...

» Czytaj więcej
Data publikacji:

Renault Clio Grandtour to miejskie auto dla tych, którzy lubią trzymać rękę na pulsie w kwestii najnowszych trendów. Wygląda lepiej niż dobrze, do tego ma naprawdę niezłe osiągi i wiele nowatorskich rozwiązań technologicznych, typowych dla aut z wyższej półki. Trzeba przyznać, że jeśli kombi o dł. 4,26 m ma zwracać uwagę atrakcyjnym designem, trzeba się bardzo postarać. Jednak w tym wypadku się udało – a to dowód na to, że warto równać do góry. W końcu Clio...

» Czytaj więcej
Data publikacji:

Renault Clio Grandtour to miejskie auto dla tych, którzy lubią trzymać rękę na pulsie w kwestii najnowszych trendów. Wygląda lepiej niż dobrze, do tego ma naprawdę niezłe osiągi i wiele nowatorskich rozwiązań technologicznych, typowych dla aut z wyższej półki. Trzeba przyznać, że jeśli kombi o dł. 4,26 m ma zwracać uwagę atrakcyjnym designem, trzeba się bardzo postarać. Jednak w tym wypadku się udało – a to dowód na to, że warto równać do góry. W końcu Clio...

» Czytaj więcej
Data publikacji: