SUV-y na europejskim rynku mają się niezwykle dobrze. Cały czas producenci dodają do swojej oferty kolejne crossovery, które biją się między sobą o miano najlepszego. Ford Kuga zadebiutował w 2008 roku, zastępując model Maverick. Dla amerykańskiego producenta był to strzał w dziesiątkę, ponieważ auto szybko stało się popularne. Tak samo, jak modele Mondeo i S-Max pierwszą Kugę zaprojektowano według zasad Kinetic Design.
Ford Kuga II generacji został oficjalnie zaprezentowany w 2012 roku i godnie zastąpił poprzednią generację. Auto stało się dłuższe i delikatnie niższe. Producent postanowił wprowadzić nowe systemy zwiększające bezpieczeństwo (np. System zapobiegania kolizjom przy niskiej prędkości). Samochód szybko stał się hitem sprzedażowym.

Ford Kuga III

Nareszcie Ford zaprezentował najnowszą generację swojego popularnego SUV-a. Producent zaskakuje gamą modelu, ponieważ oferuje kilka wersji hybrydowych oraz oszczędnych „benzyniaków”. Dodatkowo nowością jest zupełnie nowa ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów. Producent oferuje 3 wersje swojego najpopularniejszego SUV-a:Titanium, Vignale i ST-Line. Ford Kuga wymiary będzie mieć większe niż jego poprzednicy.

Zmiany wizualne

Kuga trzeciej generacji został oparty na najnowszej globalnej architekurze C2 amerykańskiego producenta, dzięki której udało się poprawić aerodynamikę. To powoduje, że spalanie paliwa powinno być jeszcze mniejsze niż u poprzednika. Dodatkowo nowa architektura wpływa na bezpieczeństwo, ponieważ sztywność skrętna jest teraz większa o 10%.

Najnowszy Ford Kuga wymiary ma teraz jeszcze większe. Auto jest dłuższe i szersze, a do tego większy rozstaw osi powoduje, że auto jest jeszcze bardziej przestronne. Ford obiecywał, że najnowszy model będzie mieć największą ilością miejsca dla pasażerów ze wszystkich kompaktowych SUV-ów.

Już przy dwóch poprzednich generacjach mówiło się o fantastycznych właściwościach jezdnych. Fordowi udało się jeszcze bardziej je udoskonalić. Bardziej opływowy kształt i większy rozstaw osi powodują, że auto jest stabilniejsze i prowadzi się jeszcze lepiej. Nowy Ford Kuga dostał 12 kolorów nadwozia, w tym popularne Sedona Orange i Diffused Silver. Nowością jest kolor Blue Panther, który dostanie tylko wersja Vignale.

Wersja Vignale jest ekskluzywną odmianą nowej Kugi, która kusi chromowanymi wykończeniami i nie tylko. Relingi dachowe i nakładki progowe otrzymały kolor satynowego aluminium. Vignale posiada chromowany przedni grill i podwójne końcówki wydechu, które dodają charakteru. Przedni i tylny zderzak również został zmieniony specjalnie dla tej wersji. Auto w standardzie posiada 18-calowe felgi, ale opcjonalnie można wyposażyć auto nawet w 20 cali.”Wisienką na torcie” są podgrzewane fotele ze specjalnym wzorem Vignale obszyte skórą Windsor.

W wersji Titanium nowy Ford Kuga otrzyma światła LED do jazdy dziennej, tylny dyfuzor, sportową osłonę pod przednim zderzakiem i 17-calowe felgi (opcjonalnie 18 i 19 cali).

ST-Line sprawia, że Ford Kuga III generacji nabiera sportowego charakteru. Auto otrzymało tylny spoiler, listwy boczne i zderzaki w sportowym stylu z dużymi wlotami powietrza. Osłona pod zderzakiem, relingi i tylny dyfuzor zostały wykończone w czarnym kolorze. W standardzie Ford otrzymał 18-calowe felgi (19 cali opcjonalnie). Duże zmiany w porównaniu do standardowej wersji są widoczne również wewnątrz auta. Czarna podsufitka, fotele i dywaniki z logiem ST-Line, czerwone przeszycia, sportowa kierownica oraz aluminiowe pedały to rzeczy, jakich w standardowej wersji nie znajdziemy. Na koniec trzeba zaznaczyć obecność sportowego wydechu, który potwierdza, że wersja ST-Line jest warta uwagi.

Szeroki wybór układów napędowych – dane techniczne

Na początku 2019 roku Ford ogłosił, że każdy model otrzyma zelektryzowany układ napędowy. Model Kuga to pierwszy pojazd tego producenta, który dostał takie systemy jak hybryda ładowana z gniazdka, miękka hybryda oraz pełny hybrydowy układ napędowy.

Ford Kuga Plug-In Hybrid – od dzisiaj auto „zatankujesz” w domu

Auto w tej wersji otrzymało 2,5-litrowy benzynowy silnik R4, który pracuje w cyklu Atkinsona, oraz silnik elektryczny, który także generuje prąd. Energię „magazynuje” akumulator litowo-jonowy (14,4 kWh), a auto łącznie generuje 225 KM. Ford Kuga dane techniczne ma następujące:

  • Spalanie w warunkach testowych wynosi minimalnie 1,2 l benzyny na 100 km
  • Zasięg na samej baterii wynosi przynajmniej 50 km
  • Możliwość naładowania baterii za pomocą zwykłego gniazdka
  • Czas ładowania baterii do pełna wynosi około 4 godziny.

Ford Kuga EcoBlue Hybrid

W samochodzie został zamontowany 2-litrowy wysokoprężny silnik EcoBlue, który generuje 150 KM. Wspiera go silnik elektryczny, który pozwala na jeszcze większą oszczędność paliwa. Auto odzyskuje energię w czasie wytracania prędkości. System elektryczny w tej wersji układu napędowego pozwala zaoszczędzić jeszcze więcej paliwa dzięki systemowi Auto Start-Stop.

Ford Kuga Hybrid

Samochód ma zostać oficjalnie zaprezentowany w 2020 roku. Będzie zawierał w pełni hybrydowy napęd oraz automatyczne ładowanie regeneracyjne. Pozwoli to na jazdę z wykorzystaniem wyłącznie energii elektrycznej. Auto ma zostać wyposażone w 2,5-litrowy silnik benzynowy, silnik elektryczny, generator prądu, pojemny akumulator litowo-jonowy oraz zupełną nowość: inteligentną automatyczną 8-stopniową skrzynię biegów. Auto zostanie wyposażone w napęd na przednie koła oraz inteligentny napęd na wszystkie koła.

Ford Kuga z silnikiem EcoBlue

Silnik o pojemności 2 litrów generuje 190 KM. Według producenta możliwe jest spalanie paliwa poniżej 6 litrów na 100 km. Jest to możliwe dzięki turbosprężarce o niskiej bezwładności oraz zintegrowanemu układowi dolotowemu.

Ford Kuga EcoBoost

Silnik o pojemności 1,5 l generuje 120 KM oraz w innej wersji 150 KM. Szacunkowo minimalne spalanie powinno wynosić około 6,5 l/100 km. Ford jako pierwszy w branży wprowadził dezaktywację cylindra w silniku R3 – pozwala to oszczędzać paliwo. Silnik jest wyposażony w zaawansowane turbodoładowanie, układ zmiennych faz rozrządu zaworów wydechowych i ssących, a także bezpośredni wtrysk paliwa.

Tagi: ,

Data publikacji:

Ostatnie wiadomości dla marki Ford

SUV-y na europejskim rynku mają się niezwykle dobrze. Cały czas producenci dodają do swojej oferty kolejne crossovery, które biją się między sobą o miano najlepszego. Ford Kuga zadebiutował w 2008 roku, zastępując model Maverick. Dla amerykańskiego producenta był to strzał w dziesiątkę, ponieważ auto szybko stało się popularne. Tak samo, jak modele Mondeo i S-Max pierwszą Kugę zaprojektowano według zasad Kinetic Design. Ford Kuga II generacji został oficjalnie...

» Czytaj więcej
Data publikacji:

SUV-y na europejskim rynku mają się niezwykle dobrze. Cały czas producenci dodają do swojej oferty kolejne crossovery, które biją się między sobą o miano najlepszego. Ford Kuga zadebiutował w 2008 roku, zastępując model Maverick. Dla amerykańskiego producenta był to strzał w dziesiątkę, ponieważ auto szybko stało się popularne. Tak samo, jak modele Mondeo i S-Max pierwszą Kugę zaprojektowano według zasad Kinetic Design. Ford Kuga II generacji został oficjalnie...

» Czytaj więcej
Data publikacji:

SUV-y na europejskim rynku mają się niezwykle dobrze. Cały czas producenci dodają do swojej oferty kolejne crossovery, które biją się między sobą o miano najlepszego. Ford Kuga zadebiutował w 2008 roku, zastępując model Maverick. Dla amerykańskiego producenta był to strzał w dziesiątkę, ponieważ auto szybko stało się popularne. Tak samo, jak modele Mondeo i S-Max pierwszą Kugę zaprojektowano według zasad Kinetic Design. Ford Kuga II generacji został oficjalnie...

» Czytaj więcej
Data publikacji:

SUV-y na europejskim rynku mają się niezwykle dobrze. Cały czas producenci dodają do swojej oferty kolejne crossovery, które biją się między sobą o miano najlepszego. Ford Kuga zadebiutował w 2008 roku, zastępując model Maverick. Dla amerykańskiego producenta był to strzał w dziesiątkę, ponieważ auto szybko stało się popularne. Tak samo, jak modele Mondeo i S-Max pierwszą Kugę zaprojektowano według zasad Kinetic Design. Ford Kuga II generacji został oficjalnie...

» Czytaj więcej
Data publikacji:

SUV-y na europejskim rynku mają się niezwykle dobrze. Cały czas producenci dodają do swojej oferty kolejne crossovery, które biją się między sobą o miano najlepszego. Ford Kuga zadebiutował w 2008 roku, zastępując model Maverick. Dla amerykańskiego producenta był to strzał w dziesiątkę, ponieważ auto szybko stało się popularne. Tak samo, jak modele Mondeo i S-Max pierwszą Kugę zaprojektowano według zasad Kinetic Design. Ford Kuga II generacji został oficjalnie...

» Czytaj więcej
Data publikacji: