Nowy Civic Tourer został opracowany i skonstruowany w Europie, co umożliwiło europejskiemu centrum R&D Hondy przejęcie procesu projektowania zarówno pod kątem kreacji, jak i rozwiązań technicznych. Elegancki i wyrafinowany profil Hondy Civic Tourer nie powstał kosztem walorów użytkowych samochodu. Wyjątkowo uniwersalne i funkcjonalne auto zapewnia największą w swojej klasie przestrzeń bagażową o poj. 624 l. (z tylnymi siedzeniami w normalnej pozycji, mierzona do wysokości rolety bagażnika).

Civic Tourer będzie dostępny z silnikiem wysokoprężnym 1.6 i-DTEC z serii Earth Dreams Technology współpracującym z manualną skrzynią biegów oraz z jednostką benzynową 1,8 i-VTEC dostępną z przekładnią manualną lub automatyczną. Całkowicie nowy system amortyzatorów adaptacyjnych (Adaptive Damper System – ADS) przyczyni się do zwiększenia stabilności i komfortu przy różnych obciążeniach i w zróżnicowanych warunkach drogowych.

Civic Tourer będzie produkowany w zakładach Hondy w Wielkiej Brytanii, a na europejskich rynkach pojawi się na początku 2014 roku.

Funkcjonalność i forma: bez kompromisów wewnątrz i na zewnątrz.

- Jestem bardzo dumny ze sportowych, eleganckich i dynamicznych proporcji Civica Tourera, które z zewnątrz nieco maskują wyjątkową uniwersalność i wielofunkcyjność samochodu. Aby osiągnąć najwyższe walory użytkowe samochodu kompaktowego, należy zastanowić się jak uzyskać maksimum miejsca w kabinie, co przekłada się również na stylizację nadwozia. Dzięki sprytnej koncepcji całej platformy Civica, mieliśmy swobodę w optymalnym rozplanowaniu elementów nadwozia. Rezultatem jest samochód, który ma niemal sportową sylwetkę. Dla mnie jego atutem jest synergia funkcjonalności, uniwersalności i dynamicznej ekspresji – mówi Adrian Killham, lider projektu.

Wygląd zewnętrzny auta jest wyrafinowany i sportowy, a jego niepowtarzalny styl określa wyraźna linia, która przebiega nieprzerwanie od przodu aż do słupka D, tworząc wrażenie płynności.

Zespół opracowujący model Civic Tourer spędził wiele czasu nad nową formą tego fragmentu nadwozia, gdyż jego zadaniem było podkreślenie wrażenia wyjątkowego charakteru samochodu. Szkło szyby bocznej za tylnymi drzwiami „rozciągnięto” aż na słupek D, by zamaskować stalową jego konstrukcję, a tylne skrzydło drzwi podniesiono o 17mm w porównaniu do Civica 5D w celu uzyskania mocnej, charakterystycznej linii nadwozia i dodania autu elegancji.

- Już na pierwszy rzut oka widać, że Civic Tourer nie przypomina innych samochodów kombi. Ostatnio skonstruowane auta z tego typu nadwoziami utrzymane są w podobnym do siebie stylu. Civic Tourer ma inaczej rozłożone akcenty i inny charakter – twierdzi Adrian Killham, lider projektu.

Za tym wyrafinowanym i sportowym stylem kryje się wszechstronność, która wynika ze starannie przemyślanej, bezkonkurencyjnej funkcjonalności wnętrza.

Civic Tourer korzysta z tego samego co Civic 5D, unikalnego projektu podwozia z centralnie umieszczonym zbiornikiem paliwa, który znajduje się pod przednimi fotelami, uwalniając ogromną przestrzeń wewnątrz samochodu i pozwalając na zastosowanie układu siedzeń w typowej dla Hondy konfiguracji Magic Seats.

Civic Tourer oferuje jedno z najbardziej przestronnych wnętrz nie tyko w swojej klasie, ale i w segmencie D. Przestrzeń ładunkowa mieści 2 pełnowymiarowe rowery górskie lub 3 duże walizki Samsonite pod kryjącą je przed wzrokiem przechodniów roletą bagażnika.

• 624 litry* pojemności bagażnika (do tylnych siedzeń, do poziomu okien).

1668 litrów* pojemności bagażnika (złożone tylne siedzenia, do poziomu dachu).

Przewidziano też mały schowek na roletę bagażnika, którą można wyjąć i schować, gdy nie jest potrzebna.

Ponadto, wygospodarowano dodatkową przestrzeń pod podłogą bagażnika, umożliwiając przewożenie w nim wysokich przedmiotów. Dodatkowe ułatwienie stanowi obniżenie krawędzi załadunku o 137mm* w porównaniu do Civica 5D, dzięki czemu umiejscowienie cięższych przedmiotów w przedziale bagażowym wymaga mniejszego wysiłku.

Unikalny, stworzony przez Hondę system siedzeń Magic Seats zwiększa przestrzeń w aucie, umożliwiając wybór jednej z wielu konfiguracji siedzeń. Złożenia tylnej kanapy można dokonać jednym prostym ruchem ręki, a podłoga bagażnika nowego modelu została podniesiona w stosunku wersji 5-drzwiowej, aby stworzyć całkowicie płaską powierzchnię ładunkową.

Tylne siedziska mogą być składane do pozycji pionowej, pozwalając na przewożenie wysokich przedmiotów. Podział kanapy w proporcji 60:40 pozwala na jeszcze więcej wariantów przewozu zarówno pasażerów, jak i dużego bagażu oraz zapewnia alternatywny otwór załadunkowy, jeżeli dostęp przez drzwi bagażnika jest ograniczony.

Na drodze: zaawansowane i efektywne rozwiązania techniczne.

Civic Tourer będzie dostępny z silnikiem wysokoprężnym 1.6 i-DTEC z serii Earth Dreams Technology współpracującym z manualną skrzynią biegów oraz z jednostką benzynową 1,8 i-VTEC dostępną z przekładnią manualną lub automatyczną.

1,6 i-DTEC

Wysokoprężny silnik 1.6 i-DTEC po raz pierwszy został zastosowany do napędu Civica 5D, a następnie trafił pod maskę nowej generacji modelu CR-V. Jest to pierwszy silnik Hondy z serii Earth Dreams Technology, jaki wprowadzono na rynek europejski.
Ideą przewodnią serii Earth Dreams Technology jest uzyskanie równowagi między niskim zużyciem paliwa i wysokimi osiągami samochodu, czego świetnym przykładem jest właśnie Civic Tourer.

Silnik 1,6 i-DTEC otrzymał aluminiową głowicę, co w połączeniu z aluminiowym otwartym blokiem cylindrów daje obecnie najlżejszy silnik w swojej klasie. W jednostce tej ograniczono straty tarcia do poziomu silników benzynowych. Wszystkie ruchome części starannie zoptymalizowano, starając się ograniczyć tarcie towarzyszące ich pracy, co znacząco przyczyniło się do obniżenia zużycia paliwa, nie pozbawiając kierowcy radości z jazdy.

Silnik 1,6 i-DTEC zaprojektowano pod kątem wymogów rynków europejskich. Będzie on produkowany w zakładach Honda’s UK Manufacturing (w tej samej fabryce, z której wyjedzie gotowy Civic Tourer).

System amortyzatorów adaptacyjnych (Adaptive Damper System ADS)

Civic Tourer został wyposażony w system tylnych amortyzatorów adaptacyjnych, zastosowany przez markę Honda w seryjnie produkowanym samochodzie po raz pierwszy. System udostępnia trzy poziomy działania – komfortowy, normalny i dynamiczny – opracowane w celu poprawy stabilności i komfortu jazdy w przy różnych obciążeniach samochodu i w najróżniejszych warunkach drogowych. Dzięki systemowi amortyzatorów adaptacyjnych, Civic Tourer może być komfortowym samochodem w czasie jazdy po autostradzie, by po chwili zmienić się w precyzyjny, sztywno zestrojony samochód zdolny do dynamicznej jazdy po krętych drogach.

- Jesteśmy przekonani, że wielu klientów zauważy i doceni zalety tak zaawansowanego systemu – zapewnia Adrian Killham, lider projektu.

Bezpieczeństwo

Tak jak w przypadku wszystkich modeli marki, wysoki poziom bezpieczeństwa – szczególnie w czasie integrowania zaawansowanych systemów bezpieczeństwa aktywnego – był priorytetem dla zespołu odpowiedzialnego za tworzenie Hondy Civic Tourer. Zgodnie z filozofią firmy dotyczącą bezpieczeństwa dla wszystkich (Safety for Everyone), Civic Tourer będzie samochodem bezpiecznym dla swojego kierowcy, dla pasażerów, dla pieszych oraz dla innych użytkowników dróg.

Tagi:

Data publikacji:

Ostatnie wiadomości dla marki Honda

Nowy Civic Tourer został opracowany i skonstruowany w Europie, co umożliwiło europejskiemu centrum R&D Hondy przejęcie procesu projektowania zarówno pod kątem kreacji, jak i rozwiązań technicznych. Elegancki i wyrafinowany profil Hondy Civic Tourer nie powstał kosztem walorów użytkowych samochodu. Wyjątkowo uniwersalne i funkcjonalne auto zapewnia największą w swojej klasie przestrzeń bagażową o poj. 624 l. (z tylnymi siedzeniami w normalnej pozycji, mierzona do wysokości...

» Czytaj więcej
Data publikacji:

Nowy Civic Tourer został opracowany i skonstruowany w Europie, co umożliwiło europejskiemu centrum R&D Hondy przejęcie procesu projektowania zarówno pod kątem kreacji, jak i rozwiązań technicznych. Elegancki i wyrafinowany profil Hondy Civic Tourer nie powstał kosztem walorów użytkowych samochodu. Wyjątkowo uniwersalne i funkcjonalne auto zapewnia największą w swojej klasie przestrzeń bagażową o poj. 624 l. (z tylnymi siedzeniami w normalnej pozycji, mierzona do wysokości...

» Czytaj więcej
Data publikacji:

Nowy Civic Tourer został opracowany i skonstruowany w Europie, co umożliwiło europejskiemu centrum R&D Hondy przejęcie procesu projektowania zarówno pod kątem kreacji, jak i rozwiązań technicznych. Elegancki i wyrafinowany profil Hondy Civic Tourer nie powstał kosztem walorów użytkowych samochodu. Wyjątkowo uniwersalne i funkcjonalne auto zapewnia największą w swojej klasie przestrzeń bagażową o poj. 624 l. (z tylnymi siedzeniami w normalnej pozycji, mierzona do wysokości...

» Czytaj więcej
Data publikacji:

Nowy Civic Tourer został opracowany i skonstruowany w Europie, co umożliwiło europejskiemu centrum R&D Hondy przejęcie procesu projektowania zarówno pod kątem kreacji, jak i rozwiązań technicznych. Elegancki i wyrafinowany profil Hondy Civic Tourer nie powstał kosztem walorów użytkowych samochodu. Wyjątkowo uniwersalne i funkcjonalne auto zapewnia największą w swojej klasie przestrzeń bagażową o poj. 624 l. (z tylnymi siedzeniami w normalnej pozycji, mierzona do wysokości...

» Czytaj więcej
Data publikacji:

Nowy Civic Tourer został opracowany i skonstruowany w Europie, co umożliwiło europejskiemu centrum R&D Hondy przejęcie procesu projektowania zarówno pod kątem kreacji, jak i rozwiązań technicznych. Elegancki i wyrafinowany profil Hondy Civic Tourer nie powstał kosztem walorów użytkowych samochodu. Wyjątkowo uniwersalne i funkcjonalne auto zapewnia największą w swojej klasie przestrzeń bagażową o poj. 624 l. (z tylnymi siedzeniami w normalnej pozycji, mierzona do wysokości...

» Czytaj więcej
Data publikacji: