Logistykę najlepiej powierzyć fachowcom

Nawet wśród pracujących w pojedynkę nanoprzedsiębiorców i freelancerów nie brak takich, którzy cedują część swoich obowiązków na kogoś innego. Najczęściej jest to księgowość, którą byliby w stanie prowadzić samodzielnie, oszczędzając pieniądze, ale bywa także np. obsługa mediów społecznościowych, kampanii reklamowych czy rozmaite czynności biurowe. Powód jest prosty: doba ma tylko 24 godziny, obowiązków jest bez liku, a – co najważniejsze – jeśli chce się coś robić dobrze, to trzeba się na tym skupić, a nie rozmieniać na drobne.

My produkujemy, resztę robią inni

Podobna sytuacja, choć na znacznie większą skalę, dotyczy producentów oraz niektórych handlowców. Duże firmy mogą sobie pozwolić na własne służby logistyczne, magazyny, flotę samochodową itp. Średnie i małe są w nieco trudniejszej sytuacji, ale mogą korzystać z usług logistycznych oferowanych przez wyspecjalizowane w tym przedsiębiorstwa. Dzięki temu mogą się koncentrować na tym, co stanowi właściwą istotę ich biznesu, natomiast całą resztę długiej listy zadań, obowiązków i czynności powierzyć komuś innemu, na przykład spółce XBS Logistics – http://www.xbsgroup.pl/.

Mniej pracowników, mniej działów, więcej korzyści

To oczywiście kosztuje, ale się opłaca. Przede wszystkim dlatego, że pozwala ograniczyć koszty. Kto produkuje, ten musi magazynować, sprzedawać, a często także dostarczać. Oznacza to koszty budowy i utrzymywania magazynu i odpowiedniej liczby środków transportu oraz zatrudnienie dodatkowych pracowników i koszty związane z obsługą kadrowo-płacową każdego z nich. To także szkolenia z zakresu logistyki, nieustanne poszukiwanie usprawnień etc.

Jeżeli natomiast okaże się, że całość lub choćby znaczną część zadań logistycznych przejmie kto inny, dysponujący zarówno niezbędną bazą materialną, ludźmi oraz know-how, przedsiębiorstwo może zrezygnować z posiadania iluś dodatkowych działów i skupić się wyłącznie na produkcji. Nie będzie więc na przykład kupowało samochodów dostawczych ani szukało firmy transportowej, tylko powierzy transport i dystrybucję „zewnętrznym” logistykom, płacąc im za to, ale i egzekwując wykonanie zobowiązań. Ci z kolei, mając doskonale opanowane techniki logistyczne, mogą zająć się łańcuchem dostaw po niższych kosztach w myśl zasady „duży może więcej”.

Szybsze dostawy, niższe koszty, mniej pracy w sklepie

Firma logistyczna może się zająć nawet rozwożeniem towarów do sklepów, fakturowaniem w imieniu zleceniodawcy, ubezpieczeniem i zabezpieczeniem produktów, a nawet windykacją. Może pomóc w optymalizacji i informatyzacji sprzedaży. Producentom i importerom towarów akcyzowych może zapewnić skład podatkowy i wynikające z tego udogodnienia w rozliczeniach z fiskusem.

Logistyka w e-commerce? Oczywiście, specjalistycznej firmie powierzyć można wszystko, co wiąże się z magazynowaniem, konfekcjonowaniem, dystrybucją, obsługą zwrotów i rozliczeń. Sklep internetowy może się wówczas skoncentrować na samej sprzedaży i procesach marketingowych niezbędnych do jej prowadzenia. Możliwy jest także dropshipping, a więc przekazanie dostawcy zadań związanych z wysyłką towaru do końcowego odbiorcy. Skraca to czas dostawy i obniża koszty.

Data publikacji: