Motorsport od zawsze zakorzeniony był w DNA SEAT-a. Hiszpańska marka po raz kolejny spotkała się z fanami sportów motorowych w austriackim regionie Karyntii w mieście Reifnitz na południowym brzegu jeziora Wörthesse przedstawiając nowego Leona Cup Racer. Sportowy oddział SEAT-a przygotował auto mogące brać udział w wielu seriach wyścigowych na całym świecie. 330 KM / 243 kW Leona Cup Racer stanowi podstawę do prac rozwojowych, które zostaną podjęte w ciągu najbliższych miesięcy.

Na stoisku SEAT-a, Leon Racer Cup dołączył do grona innych, ognistych i indywidualnie wyposażonych modeli Ibiz i Leonów. Dotychczasowe imprezy nad jeziorem Wörthesse skupiały ponad 100.000 fanów podczas czterech dni trwania wystawy.

„SEAT to ponad 40 lat historii wyścigów, a wraz z Leonem Cup Racer jesteśmy w stanie pisać jej kolejny rozdział. Cup Racer nie jest autem koncepcyjnym, jest pierwszym egzemplarzem auta wyczynowego zbudowanym dla dalszego rozwoju”, mówi dr Matthias Rabe, wiceprezes SEAT-a ds. Badań i Rozwoju. „Wysokie oceny klientów dotyczące sportowych cech nowej generacji Leona dostarczają nam przekonywujących podstaw, by uważać, że wersja wyścigowa jest wstanie odnieść sukces na miarę poprzednich lat.”

Niepowtarzalny design, efektywna aerodynamika
Racer Cap oparty został na pięciodrzwiowej wersji Leona i pomalowany szarym metaliczno-matowym lakierem z pomarańczowymi akcentami. Auto spoczywa na 18-calowych wyścigowych obręczach z lekkich stopów. Znacznemu zwiększeniu uległa szerokość auta.

Nowy przód zaprojektowano w celu zoptymalizowania wydajności aerodynamicznej oraz zapewnienia maksymalnego przepływu powietrza do silnika i 4- tłoczkowego układu hamulcowego. O odpowiednią ucieczkę rozgrzanych gazów dbają mocno rozbudowane nadkola uwalniające nadmiar powietrza. Całość wieńczą spoiler oraz mocno nakreślony dyfuzor dbające o jeszcze lepszy przepływu powietrza nad i pod samochodem, jego docisk i zachowanie w szybkich zakrętach.

Jednak nawet nastawiona na efektywność aerodynamiczną wyścigówka pokroju Racer Cup nie może zatracić klasycznego DNA marki. Charakterystyczne linie karoserii oraz indywidualny podpis złożony z w pełni diodowych reflektorów przednich identycznych jak tych zastosowanych w drogowym Leonie są więc obecne również w jego wyczynowym wcieleniu.

Maksymalna kontrola. Doskonałe bezpieczeństwo
Wnętrze Leona Cup Racer również przygotowano do torowej rywalizacji. Systematyczna redukcja wagi i minimalistyczne podejście wyklarowało wyczynowy charakter miejsca pracy kierowcy chronionego dodatkowo klatką bezpieczeństwa. Fotel przystosowano do systemu HANS zapewniającego bezpieczeństwo głowy i odcinków szyjnych kręgosłupa. Tapicerowany jest on materiałem o wyjątkowej absorpcji wilgoci. Ogólna forma kokpitu została zachowana jednak informacje docierające do kierowcy są bardziej skoncentrowane i wyświetlane na wyświetlaczu TFT o wysokiej rozdzielczości, aby zapewnić maksymalną koncentrację i kontrolę nad maszyną.

Pełna wydajność. Najlepsze czasy okrążeń
Potężna dawka mocy Leona Cup Racer dostarczana jest z dwulitrowego czterocylindrowego silnika z turbodoładowaniem. Produkuje on maksymalną moc 330 KM / 243 kW i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przeniesienie napędu na przednią oś przywoływaną do porządku elektronicznie sterowaną blokadą mechanizmu różnicowego odbywa się za pomocą 6-biegowej, 2-sprzegłowej skrzyni DSG sterowanej z koła kierownicy.

Wstępna cena Leona Cup Racer została już określona. W wersji z przekładnią DSG auto kosztować ma 70.000 € netto, a za wariant z przekładnią sekwencyjną i mechaniczną blokadą różnicową został wyceniony na 95.000 € netto.

„Spodziewamy się móc zaoferować Leona Racer Cup dla zespołów naszych Klientów już w sezonie 2014. Racer Cup jest idealny dla bardzo szerokiej palety serii wyścigowych od ETTC do VLN Endurance Cup na torze Nürburgring”, mówi Jaime Puig, dyrektor SEAT Sport. „Dzięki Racer Cup możemy wyobrazić sobie także dalszą przyszłość do stworzenia wersji z jednostką 1,6- litra przygotowaną do startów w serii WTTC. Mamy tam przecież tradycję i powinność odzyskania tytułu.

Ibiza Trophy
Wraz z premiera SEAT-a Leon Cup Racer, fani mogą podziwiać także kilka innych aut na sportowym stoisku SEAT-a. Wśród nich odnaleźć można Ibize SC Trophy. Auto napędza 1,4-litrowy turbodoładowany silnik, produkujący 200 KM / 147 kW połączony z 7-biegową skrzynią DSG oraz wyposażony w mechaniczną blokadę mechanizmu różnicowego. Cena samochodu rozpoczyna się od 31.500 € netto.

Ibiza – kompaktowy sportowiec
Dwoma kolejnymi modelami, jakie można oglądać na Wörthersee-Treffen 2013 jest pomalowana białym lakierem Nevada Ibiza SC Cupra ze 180-konną jednostką i skrzynią DSG oraz Ibiza SC FR zbudowana na 10-lecie powstania pakietu. Jubileuszową Ibizę FR pomalowano czerwonym lakierem Emotion. Auto zostało także obniżone, a układ hamulcowy przeniesiono wprost z modelu Cupra.

Na stoisku SEAT-a nie zabrakło także zindywidualizowanych modeli Leona i Leona SC.

Tagi:

Data publikacji:

Ostatnie wiadomości dla marki Seat

Motorsport od zawsze zakorzeniony był w DNA SEAT-a. Hiszpańska marka po raz kolejny spotkała się z fanami sportów motorowych w austriackim regionie Karyntii w mieście Reifnitz na południowym brzegu jeziora Wörthesse przedstawiając nowego Leona Cup Racer. Sportowy oddział SEAT-a przygotował auto mogące brać udział w wielu seriach wyścigowych na całym świecie. 330 KM / 243 kW Leona Cup Racer stanowi podstawę do prac rozwojowych, które zostaną podjęte w ciągu najbliższych...

» Czytaj więcej
Data publikacji:

Motorsport od zawsze zakorzeniony był w DNA SEAT-a. Hiszpańska marka po raz kolejny spotkała się z fanami sportów motorowych w austriackim regionie Karyntii w mieście Reifnitz na południowym brzegu jeziora Wörthesse przedstawiając nowego Leona Cup Racer. Sportowy oddział SEAT-a przygotował auto mogące brać udział w wielu seriach wyścigowych na całym świecie. 330 KM / 243 kW Leona Cup Racer stanowi podstawę do prac rozwojowych, które zostaną podjęte w ciągu najbliższych...

» Czytaj więcej
Data publikacji:

Motorsport od zawsze zakorzeniony był w DNA SEAT-a. Hiszpańska marka po raz kolejny spotkała się z fanami sportów motorowych w austriackim regionie Karyntii w mieście Reifnitz na południowym brzegu jeziora Wörthesse przedstawiając nowego Leona Cup Racer. Sportowy oddział SEAT-a przygotował auto mogące brać udział w wielu seriach wyścigowych na całym świecie. 330 KM / 243 kW Leona Cup Racer stanowi podstawę do prac rozwojowych, które zostaną podjęte w ciągu najbliższych...

» Czytaj więcej
Data publikacji:

Motorsport od zawsze zakorzeniony był w DNA SEAT-a. Hiszpańska marka po raz kolejny spotkała się z fanami sportów motorowych w austriackim regionie Karyntii w mieście Reifnitz na południowym brzegu jeziora Wörthesse przedstawiając nowego Leona Cup Racer. Sportowy oddział SEAT-a przygotował auto mogące brać udział w wielu seriach wyścigowych na całym świecie. 330 KM / 243 kW Leona Cup Racer stanowi podstawę do prac rozwojowych, które zostaną podjęte w ciągu najbliższych...

» Czytaj więcej
Data publikacji:

Motorsport od zawsze zakorzeniony był w DNA SEAT-a. Hiszpańska marka po raz kolejny spotkała się z fanami sportów motorowych w austriackim regionie Karyntii w mieście Reifnitz na południowym brzegu jeziora Wörthesse przedstawiając nowego Leona Cup Racer. Sportowy oddział SEAT-a przygotował auto mogące brać udział w wielu seriach wyścigowych na całym świecie. 330 KM / 243 kW Leona Cup Racer stanowi podstawę do prac rozwojowych, które zostaną podjęte w ciągu najbliższych...

» Czytaj więcej
Data publikacji: