Pokonywanie kolejnych kilometrów, to dla miłośników motoryzacji najlepszy sposób na relaks. Zwiększanie osiągów auta to czysta przyjemność, jednakże również ogromna odpowiedzialność. Bezpieczeństwo ruchu drogowego to priorytet, do którego każdy kierowca powinien podejść z największą atencją. W konstrukcji auta można wyliczyć cały szereg elementów decydujących o poziomie bezpieczeństwa. Jednak zdecydowanie najważniejszym z nich jest sprawny układ hamulcowy.

Dobór nowych części

Dopasowanie tarcz i klocków hamulcowych do naszego auta, nie zawsze jest łatwe. Szczególnie dla laika, który dopiero co zgłębia podstawy świata motoryzacji. W głowie wielu kierowców pojawia się, zatem kilka pytań:

  • Jakie tarcze do auta wybrać?
  • Czy akurat te klocki hamulcowe to dobry wybór?
  • Gdzie kupić i jak wymienić tarcze w swoim samochodzie?

Chcąc odpowiedzieć na te pytania, warto przytoczyć dewizę, iż w tej kwestii „bezpieczeństwo zawsze ma największe znaczenie”. Jednakże, które tarcze i klocki hamulcowe mogą spełnić taki warunek?

Odpowiedzią na to pytanie są produkty firmy FEBI BILSTEIN.

Wybór elementów układu hamulcowego producenta innowacyjnych i funkcjonalnych rozwiązań kryjących się pod nazwą FEBI to strzał w dziesiątkę.

 

Recenzja produktów firmy FEBI BILSTEIN

Dokonując recenzji produktów tego producenta, ciężko nie zgodzić się w faktem, iż podstawą wyrobów jest równowaga odnosząca się do wszystkich najważniejszych dla kierowcy parametrów. Innowacyjna konstrukcja zapewnia najwyższe osiągi przy jednoczesnym uwzględnieniu nietuzinkowego komfortu jazdy. Trwałość zestawu, jak i poszczególnych jego elementów sprawia, iż zakup takiego pakietu to inwestycja na lata.

Każdy kierowca doskonale zdaje sobie sprawę z tego, iż układ hamulcowy musi charakteryzować się niezawodnością, która w połączeniu z maksymalizacją skuteczności układu hamulcowego daje w efekcie bezpieczną i przyjemną jazdę autem.

Tarcze i klocki hamulcowe firmy FEBI, oferują optymalne parametry hamowania, jak i zminimalizowaną drogę hamowania, przez co nawet najbardziej niespodziewane incydenty drogowe nie będą mieć tragicznego finału.

Układ hamulcowy obarczony jest ogromnymi przeciążeniami, które w perspektywie czasu decydują o obniżeniu trwałości i funkcjonalności tarcz oraz klocków. W przypadku wyrobów firmy FEBI, nawet długoletnia eksploatacja nie powoduje obniżenia efektywności ich działania. W praktyce oznacza to, że podczas jazdy nie będziesz doświadczał niechcianych drgań i wibracji.

Innowacyjne podejście do konstruowania tarcz i klocków, pozwoliło osiągnąć firmie FEBI minimalistyczny poziom hałasu podczas jazdy. W budowie wykorzystano zaawansowane systemy ograniczające powstawanie, jak i rozprzestrzenianie się hałasu po kabinie samochodu. W efekcie, kierowca otrzymuje komfortową jazdę, podczas której pasażerowie bez najmniejszego problemu mogą uciąć sobie zdrową drzemkę.

W ofercie firmy znaleźć można różne wersje tarcz hamulcowych również te: wentylowane, jak i te, których powierzchnia pokryta jest warstwą ochronną.

Skrupulatne podejście do konstruowania produktów, nie oznacza wyłącznie zastosowania się do wymogów produkcyjnych. To przede wszystkim uwzględnienie różnorodnych warunków drogowych, które stanowią największe wyzwanie. Klocki i tarcze hamulcowe to elementy, których działania każdy kierowca musi być pewien. Produkty firmy FEBI w testach na wytrzymałość poradziły sobie znakomicie, gdyż poza spełnieniem Unijnych norm, wypadły celująco wobec warunków, które na drodze zazwyczaj się nie zdarzają.

Dopasowanie osiągów i parametrów wyjściowe, dało w efekcie wyroby, których jakość i trwałość perfekcyjnie sprawdzi się podczas pokonywania kolejnych kilometrów nie zważając na obecnie panujące warunki klimatyczne.

Scorching – specjalna obróbka okładziny ciernej

Firma FEBI BILSTEIN wykorzystuje podczas produkcji specjalistyczny program umożliwiający skrócenie do minimum czasu docierania się klocków hamulcowych.

Zabieg polega na podgrzewaniu klocków do temperatury 650 stopni, co usuwa z ich składu wszelkie pozostałości gazów technicznych i tlenu, które obniżają skuteczność ich działania.

Po sukcesywnie wykonanych próbach FEBI wypuściło na rynek klocki, które już podczas produkcji obarczane są maksymalnie możliwymi przeciążeniami. Oznacza to, że każda partia opuszczająca fabrykę przeszła test wytrzymałościowy w najcięższych możliwych warunkach.

Zalety zakupu zestawu:

  • Zoptymalizowane wszelkie parametry dotyczące eksploatacji klocków i tarcz hamulcowych.
  • Wytrzymałość i wiarygodność parametrów fizycznych.
  • Zgodność z wymaganiami prawnymi Europejskiego regulaminu E C E R-90.

Wymiana klocków i tarcz hamulcowych

Decydując się na wymianę części, warto pierwotnie zadbać o odpowiednie przygotowanie miejsca pracy, jak i profesjonalnego zestawu narzędzi. Kolejno należy skupić się na wysoko jakościowych produktach, których to praca stanowić będzie podstawę naszego układu hamulcowego.
Według naszej opinii eksploatacyjne elementy układu hamulcowego firmy FEBI to rozsądne podejście do wyposażenia własnego auta. Decydując się na zakup klocków wraz z tarczami inwestujemy na lata.

Wymiana tarcz i klocków – krok po kroku

Przygotowanie

Najlepiej wykonywać pracę na podnośniku, gdyż dostęp do tarcz i klocków będzie o wiele wygodniejszy.

  1. Odkręcamy koło przy użyciu wkrętarki.
  2. Zdejmujemy koło.
  3. Następnie przy wykorzystaniu płaskiego śrubokrętu usuwamy sprężynę zacisku hamulcowego.
  4. Wykorzystajmy następnie bit nr 7 do odkręcenia tylnych śrub trzymających zacisk tarczy.
  5. Odkręcając 2 śruby będziemy w stanie poluzować, a następnie zdjąć zacisk z tarczy. Uważajmy na klocki hamulcowe, które warto również wymienić.
  6. Następnie użyjmy nasadki nr 21 i przy użyciu klucza pneumatycznego odkręćmy tylne śruby mocujące jarzmo.
  7. Usuńmy jarzmo.
  8. Kolejno użyjmy klucza typu torx nr. t30 i poluzujmy śruby trzymające tarczę od zewnątrz.
  9. Jesteśmy teraz w stanie zdjąć starą tarczę hamulcową.
  10. Na jej miejsce nałóżmy nową tarczę i dokręćmy śrubę kluczem nr. t30. Pamiętajmy, aby dobrze dokręcić element.
  11. Nakładając na nową tarcze jarzmo, możemy dokręcić 2 śruby znajdujące się z tyłu tarczy, służące do zamocowania elementu. Wykorzystamy klucz pneumatyczny, który dobrze dociśnie jarzmo.
  12. Następnie zamontujmy klocek hamulcowy na nową tarczę.
  13. Kolejno przy wykorzystaniu specjalistycznego narzędzia zamocujmy tłok zacisku hamulca.
  14. Do tłoka wciśnijmy drugi klocek hamulcowy.
  15. Załóżmy zacisk na tarczę i dokręćmy przy wykorzystaniu klucza z bitem nr 7.
  16. Zamontujmy zawleczkę na zacisku, tak jak to wyglądało w pierwowzorze.
  17. Nałóżmy koło, które następnie należy dokręcić.
  18. Gotowe.

Wymiana klocków według powyższego schematu to zadanie niewymagające od nas wygórowanych umiejętności technicznych. Oczywiście wymaga to kilku narzędzi, podnośnika lub lewarka i trochę czasu. Wykorzystując do tego wyroby FEBI bez żadnych problemów urozmaicimy układ hamulcowy w nowoczesne i wysoko jakościowego elementy.

 

Praktyczne porady

  • Po zdjęciu zużytych klocków, warto oczyścić oparcie w zaciskach i prowadnice.
  • Oceńmy czy jarzmo, zacisk i elementy montażowe nie są uszkodzone.
  • Skorodowane elementy zawsze warto zamienić na nowe.
  • Niezbędne przy wymianie tarczy jest wyczyszczenie piasty, której gładka powierzchnia wykluczy nieosiowe ustawienie tarczy.
  • Przed montażem tarczy oczyśćmy ją z warstwy ochronnej, która zmniejsza siłę tarcia podczas hamowania.
  • Uzupełnijmy płyn hamulcowy.
  • Warto dotrzeć tarcze tj. przy prędkości ok. 50 km/h docisnąć mocno hamulec, aby tarcza umiejscowiła się właściwie.
  • Podczas pokonywania dłuższych tras po wymianie, należy unikać ostrego hamowania (oprócz sytuacji tego wymagających), gdyż wtedy tarcza i klocki o wiele szybciej ułożą się w odpowiedniej pozycji.

Data publikacji: