Alfa Romeo powraca na rynek rosyjski jako bezpośredni importer, za pośrednictwem „Chrysler Jeep Russia National Sales Company”.
W doskonałej harmonii ze strategią globalnego rozwoju, która poprowadzi Alfę Romeo do rywalizacji jako globalnego gracza w samym sercu rynku Premium, inicjatywa ta jest potwierdzeniem zainteresowania włoskiej marki rynkiem rosyjskim, który według przewidywań w 2013 roku osiągnie wielkość sprzedaży 2,8 milionów nowych samochodów. W ciągu następnych 4 lat prognozowany jest dalszy wzrost, aż do przekroczenia 3,2 milionów samochodów i osiągnięcia istotnego udziału wśród marek Premium.
Oprócz importowanej już Giulietty, rosyjska gama Alfa Romeo składać się będzie z modeli MiTo – oficjalne wprowadzenie jej na rynek nastąpi w październiku w specjalnej edycji SBK – i z kompaktowego super samochodu 4C, od niedawna sprzedawanego w Europie w limitowanej edycji 500 egzemplarzy, z których jeden sprzedany został w Rosji.
Jakość i efektywność: nowa sieć dystrybucji Alfy Romeo
Alfa Romeo zdecydowała o bezpośrednim zaistnieniu w Rosji poprzez sieć sprzedaży i usług odpowiednich dla marki Premium. Zadanie to będzie pełniła „Chrysler Jeep Russia National Sales Company”, spółka Grupy Chrysler, która już teraz zarządza całą sprzedażą, posprzedażą oraz gwarancjami na produkty Fiat, Fiat Professional, Chrysler, Jeep i Dodge, sprzedawane w obszarze Federacji Rosyjskiej.
Do końca roku, 5 nowych dealerów Alfa Romeo dołączy do aktualnego importera, który nadal będzie pełnił swoją ważną rolę na obszarze Sankt Petersburga.
Oprócz wysoko wyspecjalizowanej sieci sprzedaży, struktury Alfa Romeo będą oferować również wysokiej jakości usługi posprzedażne, świadczone przez Mopar. Wzbogaceni o doświadczenie zdobyte w zeszłym roku z właścicielami samochodów Jeep w Rosji, również klienci Alfy Romeo będą mogli aktywować wysokiej jakości usługi pomocy drogowej, które świadczone będą nie tylko w awaryjnych sytuacjach, ale również w przypadku wypadku drogowego, kiedy zapewniany jest samochód zastępczy dostarczany na miejsce. Jakość i efektywność są również atutami nowego ośrodka logistycznego Mopar®, otwartego w Moskwie w 2012 roku, który dystrybuuje ponad 20 tysięcy oryginalnych części zamiennych marek Fiat S.p.A i Chrysler Group w Rosji.
Krajowa premiera: Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo 4C czerpie inspiracje z chlubnej przeszłości marki, przenosząc w obecne czasy autentyczne wartości marki: osiągi, włoski styl i doskonałość techniczną, ukierunkowaną na zapewnienie maksymalnej przyjemności z jazdy, z zachowaniem pełnego bezpieczeństwa.
Nazwa „4C” odwołuje się do wielkiej sportowej tradycji Alfy Romeo – w latach trzydziestych i czterdziestych, nazwy 8C i 6C wyróżniały samochody osobowe oraz wyścigowe, wyposażone w mocne silniki ośmiocylindrowe oraz innowacyjne sześciocylindrowe, uzyskując docelowy stosunek masy do mocy taki, jak w prawdziwym samochodzie wyścigowym, czyli poniżej 4 kg/KM, ale stawiając nie tyle na dostarczaną moc, co na ograniczenie masy, tak, aby zapewnić lepszą elastyczność i osiągi.
Zaprojektowana przez inżynierów Alfy Romeo i wyprodukowana w zakładzie Maserati w Modenie, dwuosobowa Alfa coupé wykorzystuje technologie i materiały stosowane w Alfa Romeo 8C Competizione takie, jak: włókno węglowe, aluminium, napęd na tylne koła oraz technologie własne z ostatnich modeli seryjnych Alfy Romeo unowocześnione w taki sposób, aby wydobyć jeszcze bardziej sportowy charakter nowego samochodu. Dowodzą tego: nowy silnik benzynowy o pojemności 1750 z turbodoładowaniem i wtryskiem bezpośrednim, wykonany z aluminium, zaawansowana technologicznie skrzynia biegów „Alfa TCT” z podwójnym suchym sprzęgłem oraz system Alfa Romeo D.N.A. wzbogacony o nowy tryb „Race.”
Długość około 4 metrów i rozstaw osi mniejszy niż 2,4 metra z jednej strony podkreślają kompaktowość auta, a z drugiej pozwalają na wyjątkową zwinność. Dodatkowo, wyjątkowa dynamika modelu Alfa Romeo 4C jest podkreślona przez stosunek masy do mocy, który wynosi poniżej 4 kg/KM, co daje pojęcie o potencjale Alfy Romeo 4C. Samochód ten jest zatem w 100% Alfą, potwierdzając swój sportowy charakter, dzięki któremu na zróżnicowanej, krętej trasie lub na torze wyścigowym – potęguje wyjątkowe doznania podczas jazdy.
Wreszcie, dostępna jest wyjątkowa kolekcja merchandising zainspirowana nowym, kompaktowym super samochodem. Dzięki współpracy z Centrum Stylistycznym Alfa Romeo, produkty są tak pomyślane i wykonane, aby oddać sportowy charakter nowego modelu i jeszcze bardziej identyfikować je z klasą Premium, zarówno jeśli chodzi o wzornictwo jak i użyte materiały (aluminium, włókno węglowe, skóra). W ten sposób związek pomiędzy modelami, a produktami z linii merchandising jest ewidentny i nierozerwalny. Gama produktów, których tworzenie było koordynowane przez Mopar, obejmuje różne rodzaje artykułów: wśród nich te kultowe, najlepiej reprezentujące wizerunek marki oraz cechy jej DNA, takie jak: longboard (dłuższa wersja deskorolki) wykonana w całości z włókna węglowego; sanki z aluminium oraz okulary przeciwsłoneczne z włókna węglowego. Następnie, produkty związane z modą i stylem życia, takie jak: kurtka przeciwdeszczowa o wysokim stopniu nieprzemakalności; bluza z soft shelowymi wstawkami czy plecak wodoodporny. Z bardziej technologicznej domeny: gogle narciarskie czy deska snowboardowa z połączeniem GPS, ceramiczny zegar, ręcznie wykonane pióro z włókna węglowego i aluminium. Pamięć USB w kształcie samochodu oraz wykonane z włókna węglowego osłony na iPhone’a i iPada mają natomiast bardziej zabawny charakter.
MiTo Seria specjalna SBK
Aby uczcić październikowe wprowadzenie modelu MiTo na rynek rosyjski, marka zdecydowała się stworzyć limitowaną edycję 30 egzemplarzy nowej serii specjalnej SBK wyposażonej w silnik 1.4 Turbo MultiAir o mocy 135 KM oraz skrzynię biegów „Alfa TCT” z podwójnym suchym sprzęgłem
Przeznaczona dla ludzi doceniających przyjemność płynącą z jazdy oraz ograniczone zużycie paliwa, samochód zapewnia najlepsze osiągi oraz temperament samochodu sportowego, o czym świadczy maksymalny moment obrotowy uzyskiwany w optymalny sposób we wszystkich warunkach. Ponadto, zespół napędowy stale współpracuje z selektorem Alfa DNA, pozwalając na wybór działania silnika aby zoptymalizować jego osiągi. W prosty sposób, po naciśnięciu wyłącznika, kierowca może wybrać jazdę bardziej sportową (Dynamic), bardziej ekonomiczną (Natural) lub zachowanie silnika odpowiednie do warunków pogodowych (All Weather).
Z zewnątrz, ekskluzywna seria specjalna: 17-calowe felgi aluminiowe; spoilery i chromowane końcówki wydechu; obudowy lusterek w kolorze tytanu (lub w kolorze nadwozia, jeśli samochód jest dwukolorowy); tylny zderzak o sportowym designie; czarna oprawa świateł przeciwmgielnych oraz umieszczone na tylnej części auta nowe logo SBK wykonane z tytanu. Agresywny „look” MiTo z Serii Specjalnej SBK podkreślają cztery dostępne kolory karoserii: czarny, czerwony Alfa, niebieski Tornado i biały Biancospino, które można łączyć z trzema barwami dachu: czarną, czerwoną Alfa i nową białą Cristallo.
Ten sam sportowy styl utrzymany jest we wnętrzu kabiny, w którym można podziwiać logo SBK umieszczone na przednich zagłówkach i czarną deskę rozdzielczą oraz sportowe nakładki na pedały. Warto przypomnieć, że w wyposażeniu seryjnym znalazły się: ręcznie sterowana klimatyzacja, nowe radio z 5-calowym ekranem dotykowym i kierownica obszyta skórą.
Wreszcie, specjalna seria MiTo SBK posiada oryginalny kit SBK, który obejmuje: naklejki, listwy progowe, nakładkę zderzaka tylnego, sportowe pedały z czerwonymi zaciskami hamulców i 17- calowe felgi aluminiowe.
„Eni FIM SBK Superbike World Championship 2013″
Od 2007 roku Alfa Romeo uczestniczy w pasjonujących mistrzostwach „Eni FIM SBK Superbike World Championship”, występując w charakterze głównego sponsora i oficjalnego samochodu bezpieczeństwa, dzieląc tym samym wartości sportowego ducha, technologii i bezpieczeństwa na najwyższym poziomie. To udany związek, który najlepiej wyraża włoski styl i doświadczenie w dziedzinie motoryzacji.
Aktualnie oficjalnym samochodem jest MiTo Limited Edition SBK 1.4 170 KM QV, który w przyszłości zostanie zastąpiony przez kompatkowy super samochód Alfę 4C. Wyprodukowana w zaledwie 200 egzemplarzach i powstała na bazie wersji „Quadrifoglio Verde”, MiTo SBK Limited Edition odznacza się kilkoma specyficznymi elementami, które podkreślają jej skrajnie sportowy charakter: od listew progowych po nakładki na zderzak tylny i 18-calowe felgi aluminiowe, zza których wyłaniają się czerwone zaciski hamulcowe marki Brembo Quadrifoglio Verde. Ten sam sportowy charakter można odnaleźć we wnętrzu samochodu – wyróżniają się tam siedzenia Sabelt z wyprofilowanymi oparciami z włókna węglowego, wykonanego przy zastosowaniu innowacyjnej technologii RTM (Resin Transfer Moulding), pozwalającej połączyć wysoką wytrzymałość mechaniczną z ograniczonymi gabarytami i lekkością. Na środkowym obiciu, wykonanym z Alcantary®, znajduje się logo Alfa Romeo w całkowicie oryginalnej formie. Całość została ozdobiona nowym czerwonym ściegiem, podkreślającym rzemieślnicze wykonanie, które znajduje się także na skórzanym poszyciu dźwigni zmiany biegów i kierownicy






































