Podczas tegorocznego wyścigu 24 h Le Mans, Marcel Fässler, André Lotterer i Benoît Tréluyer pojadą jako aktualni liderzy tabeli długodystansowych mistrzostw świata FIA WEC. Doświadczone trio, już za trzy dni powalczy o czwarte w tej klasycznej imprezie zwycięstwo. Kierowcy oraz ich inżynier Leena Gade, tworzą zgraną załogę, która pierwsze swe zwycięstwo pod szyldem teamu Audi Sport Team Joest odnotowała już cztery lata temu. Wyścig w roku 2011 miał dramatyczny przebieg.Na Le Mans 2011, cztery pierścienie wystawiły trzy samochody wyścigowe. Audi R18 TDI było całkowicie nowym projektem i oznaczało radykalny przełom. Zamiast samochodu otwartego, Audi postawiło na lepsze pod względem aerodynamicznym, zamknięte nadwozie i po raz pierwszy na silnik TDI V6.

Wyścig trwał dopiero od godziny, gdy w tylne koło prowadzącego Audi z numerem startowym „3”, za sterami którego siedział Allan McNish, uderzył samochód klasy GT. W efekcie zderzenia, Audi odbiło się od barierki i przekoziołkowało. McNishowi nic się nie stało, ale jego auto nie nadawało się już do naprawy. W ten sposób, w grze pozostały tylko dwa samochody Audi. W sobotni wieczór kolejne niepowodzenie: krótko przed godz. 23.00, kolejny samochód GT zahaczył o Audi R18 TDI z numerem „1” Mike’a Rockenfellera. Zwycięzca z roku 2010 z prędkością 270 km/h uderzył w bariery ochronne i został odwieziony do szpitala, gdzie na wszelki wypadek pozostał na całą noc. Mógł go opuścić w niedzielę przed południem – przede wszystkim dzięki temu, że Audi zdecydowało się na wyposażenie R18 TDI w bardzo bezpieczne, zbudowane z udziałem zaawansowanych rozwiązań technicznych, nadwozie z włókna węglowego typu monocoque. Samochód niestety był zbyt mocno uszkodzony, by mógł dalej uczestniczyć w wyścigu.

W ten sposób wszystkie nadzieje Audi Sport Team Joest na zwycięstwo przeniosły się na bolid z numerem „2” Marcela Fässlera, André Lotterera i Benoît Tréluyera, którzy dla Audi w Le Mans startowali po raz drugi. Po odpadnięciu ich kolegów z wyścigu, to szwajcarsko-niemiecko-francuskie trio musiało ciągle odpierać ataki czterech samochodów marki Peugeot.

Wywiązała się emocjonująca walka. Audi notowało świetne czasy, a podczas 229. okrążenia André Lotterer pobił nawet najlepszy czas z kwalifikacji. Audi R18 TDI odrywało się co jakiś czas od rywali, jednak francuskie samochody wyścigowe ponownie je doganiały. „Walka, którą prowadziliśmy z Peugeot’em była niezwykle intensywna” – mówi Lotterer. „Stale zmienialiśmy się na prowadzeniu.” Na domiar złego, w ostatniej godzinie zmagań, Audi przebiło oponę. Dlatego André Lotterer musiał zjechać do alei serwisowej wcześniej niż zaplanowano, a co za tym idzie, również wcześniej zatankować. Od tego momentu oszczędzał paliwo, tak by nie doszło do sytuacji, w której tuż przed końcem wyścigu ponownie zjeżdża na tankowanie i pozwala w ten sposób wyprzedzić się rywalom. „My kierowcy, od początku naszej kariery uczymy się stawiać czoła takiej presji” – opowiada Lotterer. „Z tą sytuacją też sobie poradziliśmy. W kokpicie nie ma po prostu czasu i możliwości na rozmyślania co ewentualnie może się wydarzyć.”

Finałowo, po 24 godzinach zmagań, Niemiec przekroczył linię mety z niewielką przewagą 13,854 sekund nad najszybszym z czterech Peugeot’ów. Wydajne połączenie zamkniętego nadwozia z silnikiem TDI V6 nie zawiodło oczekiwań. Dla Marcela Fässlera, André Lotterera i Benoît Tréluyera, ale też dla ich Pani inżynier, Leeny Gade, było to pierwsze z trzech dotychczasowych zwycięstw w Le Mans.

Tagi:

Data publikacji:

Ostatnie wiadomości dla marki Audi

Podczas tegorocznego wyścigu 24 h Le Mans, Marcel Fässler, André Lotterer i Benoît Tréluyer pojadą jako aktualni liderzy tabeli długodystansowych mistrzostw świata FIA WEC. Doświadczone trio, już za trzy dni powalczy o czwarte w tej klasycznej imprezie zwycięstwo. Kierowcy oraz ich inżynier Leena Gade, tworzą zgraną załogę, która pierwsze swe zwycięstwo pod szyldem teamu Audi Sport Team Joest odnotowała już cztery lata temu. Wyścig w roku 2011 miał dramatyczny przebieg.Na...

» Czytaj więcej
Data publikacji:

Podczas tegorocznego wyścigu 24 h Le Mans, Marcel Fässler, André Lotterer i Benoît Tréluyer pojadą jako aktualni liderzy tabeli długodystansowych mistrzostw świata FIA WEC. Doświadczone trio, już za trzy dni powalczy o czwarte w tej klasycznej imprezie zwycięstwo. Kierowcy oraz ich inżynier Leena Gade, tworzą zgraną załogę, która pierwsze swe zwycięstwo pod szyldem teamu Audi Sport Team Joest odnotowała już cztery lata temu. Wyścig w roku 2011 miał dramatyczny przebieg.Na...

» Czytaj więcej
Data publikacji:

Podczas tegorocznego wyścigu 24 h Le Mans, Marcel Fässler, André Lotterer i Benoît Tréluyer pojadą jako aktualni liderzy tabeli długodystansowych mistrzostw świata FIA WEC. Doświadczone trio, już za trzy dni powalczy o czwarte w tej klasycznej imprezie zwycięstwo. Kierowcy oraz ich inżynier Leena Gade, tworzą zgraną załogę, która pierwsze swe zwycięstwo pod szyldem teamu Audi Sport Team Joest odnotowała już cztery lata temu. Wyścig w roku 2011 miał dramatyczny przebieg.Na...

» Czytaj więcej
Data publikacji:

Podczas tegorocznego wyścigu 24 h Le Mans, Marcel Fässler, André Lotterer i Benoît Tréluyer pojadą jako aktualni liderzy tabeli długodystansowych mistrzostw świata FIA WEC. Doświadczone trio, już za trzy dni powalczy o czwarte w tej klasycznej imprezie zwycięstwo. Kierowcy oraz ich inżynier Leena Gade, tworzą zgraną załogę, która pierwsze swe zwycięstwo pod szyldem teamu Audi Sport Team Joest odnotowała już cztery lata temu. Wyścig w roku 2011 miał dramatyczny przebieg.Na...

» Czytaj więcej
Data publikacji:

Podczas tegorocznego wyścigu 24 h Le Mans, Marcel Fässler, André Lotterer i Benoît Tréluyer pojadą jako aktualni liderzy tabeli długodystansowych mistrzostw świata FIA WEC. Doświadczone trio, już za trzy dni powalczy o czwarte w tej klasycznej imprezie zwycięstwo. Kierowcy oraz ich inżynier Leena Gade, tworzą zgraną załogę, która pierwsze swe zwycięstwo pod szyldem teamu Audi Sport Team Joest odnotowała już cztery lata temu. Wyścig w roku 2011 miał dramatyczny przebieg.Na...

» Czytaj więcej
Data publikacji: