Słownik pojęć motoryzacyjnych

Słownik pojęć motoryzacyjnych Nie wiesz co oznacza ABS, ESP bądź inne pojęcie z dziedziny motoryzacji?
Poszerz swoją wiedzę dzięki naszemu słownikowi!
Liczba pojęć zawartych w słowniku: 771.

APS – ADAPTIVE PNEUMATIC SUSPENSION

Adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne; nazwa zawieszenia wykorzystującego kolumny resorujące-tłumiące zawierające miech powietrzny zintegrowany z amortyzatorem hydraulicznym o bezstopniowo regulowanym tłumieniu oraz elektroniczne sterowanie mikroprocesorowe, umożliwiające automatyczną regulację siły tłumienia poszczególnych amortyzatorów w celu uzyskania najlepszego chwilowego komfortu jazdy, polegającego na zmianie tłumienia zawieszenia, korygowaniu naturalnych wzdłużnych i poprzecznych przechyłów nadwozia (samopoziomowanie nadwozia) oraz dostosowywaniu sztywności pneumatycznych elementów sprężystych do obciążenia pojazdu w celu zachowania stałego prześwitu, a także automatycznej regulacji prześwitu w zależności od prędkości jazdy (automatyczny tryb działania wybrany przez kierowcę), możliwości zwiększenia sztywności i tłumienia w celu wykorzystania utwardzonej charakterystyki zawieszenia (dynamiczny tryb działania wybrany przez kierowcę), zmniejszenia sztywności i wykorzystania pełnego zakresu ugięcia zawieszenia (komfortowy tryb działania wybrany przez kierowcę) albo wykorzystywania maksymalnej wartości prześwitu przy neutralnej charakterystyce tłumienia podczas jazdy z prędkością ograniczoną do pewnej wartości progowej (podwyższony tryb działania wybrany przez kierowcę), po przekroczeniu której następuje samoczynne przejście do działania zawieszenia we wcześniej wybranym przez kierowcę trybie, zastosowane po raz pierwszy w samochodzie Audi A8; zawieszenie to może działać jeszcze w dwóch trybach specjalnych: trybie ciągnięcia przyczepy uaktywnianym automatycznie po podłączeniu przyczepy do samochodu oraz trybie podnośnikowym, stosowanym podczas wymiany koła. Na życzenie zawieszenie to może być fabrycznie skorygowane w celu poprawy właściwości jezdnych kosztem komfortu jazdy (zmiana „normalnego” prześwitu ze 120 mm do 100 mm dzięki zwiększeniu sztywności miechów pneumatycznych i tłumienia amortyzatorów).